Hvem har købt den nye faceliftede Hyunda
Fra : ArJo

Dato : 08-03-06 08:28

og vil dele lidt ud af deres erfaringer...pro/cons?!?
Jeg er selv interesseret i at købe den (1.1/5-dørs versionen).

Et er jo hvad Bilblade/FDM m.m. tester/vuderer den til.....jeg vil
hellere høre den "menige" m/k's mening

ArJo

Fra : Thomas J.

Dato : 08-03-06 10:51

Den Wed, 8 Mar 2006 08:27:56 +0100 sendte ArJo <not@to.know> følgende
røgsignaler:

> [...]
>Jeg er selv interesseret i at købe den (1.1/5-dørs versionen).
>
>Et er jo hvad Bilblade/FDM m.m. tester/vuderer den til.....jeg vil

Jeg har desværre kun prøvekørt den for at sammenligne den med min
"gamle" model.
Blandt nyskabelserne er at man har fjernet kølevandstermometeret og
erstattet det med en advarselslampe, hvis temp'en bliver for høj.

Hmmm. jeg kan nu godt at se temp.-udviklingen direkte...

Der er kommet CD-radio.
Og man har ændret udformningen af et par knapper hist og her.

Så bortset fra et par detaljer, er det kun et mindre facelift.

Præstationerne er stort set de samme.
1,1 og 1,6 er uforandrede.

Ekstraudstyr er halvdyrt (set ift. indkøbsprisen).
Serviceeftersyn er relativt billige, men serviceintervallerne er
15.000 km.

Du skal ikke regne med det oplyste brændstofforbrug (De går et par km
mindre pr. liter i realiteten)
Til gengæld bruger de ikke olie af betydning, så man slipper for at
fylde efter.

Køreegenskaberne fejler ikke noget, selvom undervognen godt kunne være
strammere/stivere.

Så alt i alt en god bil, der ikke byder på de store overraskelser,
heller ikke økonomisk.

Personligt har jeg det sådan at jeg bestemt ikke har fortrudt købet,
men på den anden side vil jeg nok heller ikke købe en Hyundai igen.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-06 11:31

"Thomas J." skriver:

> Personligt har jeg det sådan at jeg bestemt ikke har fortrudt købet,
> men på den anden side vil jeg nok heller ikke købe en Hyundai igen.

Fordi ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Thomas J.

Dato : 09-03-06 11:51

Den Wed, 08 Mar 2006 11:31:20 +0100 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> følgende røgsignaler:

>"Thomas J." skriver:

>Fordi ?

Hmmm....jeg ved ikke rigtigt hvorfor. For den er bestemt driftssikker,
men jeg har en følelse af at den ikke kan tåle at få "tæsk" på
motorvejen. Støjniveauet er også lidt vel højt allerede ved 3000
o/min.
Ved 4500 har man indtryk af at motoren helst vil hoppe ind på skøddet
af én.

Desuden synes jeg at den er lidt bovlam især i mellemaccelerationerne,
man har ofte den fornemmelse af at man skulle have spurgt bilen først
inden man begyndte at overhale.
Eller også skal man finde et gear så motoren ligger ved ca. 3500 o/min
inden man påbegynder en overhaling.
Men så opstår et andet problem; Man bliver nødt til at skifte gear
midt i overhalingen, hvis man lige vil have de ekstra 10-20 km/t med.

Gearingen er ikke for god fordi 3. og 4. gear ligner hinanden til
forveksling (der er ikke mange 100 o/min i forskel).

Den er fin til morfarkørsel, men skal der lidt (med tryk på lidt) fart
over feltet, så skal gryden holdes i kog, der mangler simpelthen
drejningsmoment (Der er grænser for det i en 1,3'er, I know)

Bevares jeg køber en turbodiesel næste gang, men jeg tror at Toyota
eller Skoda (VW) har mere erfaring med den slags teknologi end
Hyundai. (Et eller andet sted så klinger Ford også positivt i mine
ører. Jeg ved at de har ry for at Mercedes-ruste, men alligevel.)

Og så holder de førstnævnte sikkert også værdien bedre på længere
sigt.

Pudsigt, jeg kom til at bladre i servicehæftet og dér er der kun sat
plads af til og med 240.000 km-eftersynet, mon det er symbolsk ?

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04