Leder efter GOD stor familie bil (st. car)~
Fra : Mads Møllegaard

Dato : 07-03-06 15:06

Hej,

Jeg leder efter en god rummelig familiebil i prisklassen 100.000 - 150.000
(jo tættere på 100000 jo bedre)

Indtil videre har jeg set på en del Modeo'er og Peugeot 406'er fra 2001, der
har kørt ca 150.000. De passer nogenlunde mine behov for rummelighed og
prisklasse. Men derud over har jeg brug for nogle ekspertråd om, hvad jeg
ellers skal være opmærksom på?

- Ruster de meget
- Har de meget dyre reservedele
- Holder de prisen
- Kan jeg køre de næste 5-7 år i sådan en (hvis service overholdes og ellers
vedligeholdes)

Hvad bør jeg ellers kigge efter? Er der en helt anden type bil i vil
anbefale mig at se på?

Håber på en masse informativ respons..

På forhånd tak!

Mads

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-03-06 15:22

Mads Møllegaard wrote:
> [...]
> har kørt ca 150.000. De passer nogenlunde mine behov for rummelighed og
> prisklasse. Men derud over har jeg brug for nogle ekspertråd om, hvad jeg

Peugeot ruster stort set ikke, de er meget ruststærke.

> - Har de meget dyre reservedele

Peugeot har ikke specielt dyre reservedele, sliddele som bremser etc.
er yderst rimelige også originalt.

> - Holder de prisen
> - Kan jeg køre de næste 5-7 år i sådan en (hvis service overholdes og ellers
> vedligeholdes)

Ja

> Hvad bør jeg ellers kigge efter? Er der en helt anden type bil i vil
> anbefale mig at se på?

Jeg vil anbefale en 406 HDi stc.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-03-06 16:13

Mads Møllegaard skrev:

> [...]
> har kørt ca 150.000. De passer nogenlunde mine behov for rummelighed og
> prisklasse. Men derud over har jeg brug for nogle ekspertråd om, hvad jeg

Med mindre der er sket mirakler, Ford ja, Peugeot nej.

> - Har de meget dyre reservedele
> - Holder de prisen

Nej. Det gør kun klassiske biler.

> - Kan jeg køre de næste 5-7 år i sådan en (hvis service overholdes og ellers
> vedligeholdes)

Hvor meget kører du? Forudsat normal pasning og at man undgår større
sammenstød kan man IMHO regne med at enhver moderne bil kan klare
250.000 og 10-12 år, specielt hvis det hele ikke er bykørsel.

Under alle omstændigheder, hvis du regner med at beholde bilen så
længe vil den nok ikke være ret meget værd til den tid, så fokuser
ikke for meget på om den "holder prisen".

> Hvad bør jeg ellers kigge efter? Er der en helt anden type bil i vil
> anbefale mig at se på?

En Avensis? Er Octavia stor nok? En af de sidste Xantia'er (2000) ville
sikkert være meget bil til prisen.

> Håber på en masse informativ respons..

mvh

Martin Sørensen

Honda Accord 2.0, 1994, 322.000

Fra : Jacob Bech Hansen

Dato : 08-03-06 20:06

Hej Martin

Prøv og kig nærmere på en Renault Laguna II, du får utrolig meget bil for
pengene og så ruster de ikke forløbig.

Fra : Jacob Bech Hansen

Dato : 08-03-06 20:07

Ups jeg mente selvfølgelig