Bil a la peugeot 206 til 100k
Fra : Tue Jensen

Dato : 07-03-06 11:02

Leder efter en brugt bil til ca. 100.000 kr. Kravene er; min 100 hk, nyere
end ca. 2002, ikke over 100.000 km, behøver ikke at være en stor bil,
forholdsvis økonomisk(dvs. ikke under 10 km/l og ingen store/dyre service).

Jeg har kigget lidt på en peugeot 206 1.6. Men er det ikke samme motor som
de bruger i f.eks citroen c4? Og den motorlyd kan jeg ikke leve med.

Nogle forslag?

--
Tue

Fra : C. Caspersen

Dato : 07-03-06 11:18

"Tue Jensen" <tuesjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> end ca. 2002, ikke over 100.000 km, behøver ikke at være en stor bil,
> forholdsvis økonomisk(dvs. ikke under 10 km/l og ingen store/dyre

Så er der et rigtig godt alternativ her:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=188500387&page=1

Mvh

Caspersen

Fra : Lars Frandsen

Dato : 07-03-06 12:01

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "Tue Jensen" <tuesjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> service).
>
> Så er der et rigtig godt alternativ her:
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=188500387&page=1

Den har da kun 90 hk.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : KS

Dato : 07-03-06 12:27

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Den har da kun 90 hk.
> --
> Mvh.
> Lars Frandsen, Bramming
> http://nordholm-frandsen.dk

Hvad med en Punto 1,9 jtd'er med turbo og intercooler, den har "dog" kun 80
hk, menmenmen et moment på 200 nm ved 1500 omdr og med garanti hurtigere end
de fleste 100 hk biler!
Og et lille plus er at du kan tanke billigst og snildt køre over 20 km pr
L....

/Ken

Fra : Tue Jensen

Dato : 07-03-06 14:08

On Tue, 7 Mar 2006 12:26:46 +0100, KS wrote:

> [...]
> de fleste 100 hk biler!
> Og et lille plus er at du kan tanke billigst og snildt køre over 20 km pr
Det er bestemt en mulighed.
--
Tue

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-06 14:10

> [...]
> 80
> hk, menmenmen et moment på 200 nm ved 1500 omdr og med garanti hurtigere

Ja hvis man kan skifte rigtigt hurtigt gear hele tiden !!.. og vi ser jo
gang på gang hvor hurtige diesel bilerne er på DHB ))))

Selv en slæde som en stor toureg står jo stille i forhold til en alm kadett

/Juel

Fra : anonym

Dato : 07-03-06 21:50

"Juel" <him> skrev i en meddelelse

> Ja hvis man kan skifte rigtigt hurtigt gear hele tiden !!..

Du taler vist tydeligvis af mangel på basal viden....

Stort moment = færre gearskift-.

/Ken

Fra : Brian

Dato : 07-03-06 22:00

anonym wrote:

> Du taler vist tydeligvis af mangel på basal viden....
>
> Stort moment = færre gearskift-.

Jeg synes da Juel har en meget god pointe - du ender da med at
skifte gear konstant, hvis du prøver at komme hurtigt ud af starthullet.

Du kan selvfølgelig springe et gearskifte over, men det gavner næppe
din 0-100 tid.

/Brian

Fra : anonym

Dato : 07-03-06 22:36

> [...]
> skifte gear konstant, hvis du prøver at komme hurtigt ud af starthullet.
>
> Du kan selvfølgelig springe et gearskifte over, men det gavner næppe

Det kan vi sagtens være 100% enige om. Men, hvor ofte vil man være glad for
0-100 disciplinen i dagligdagen....Det er bare min pointe. Jeg vil
personligt hellere have et dejligt stort moment at lege med, end 1 sekund
hurtigere til 100 og så skulle røre i gryden til hverdag.

/Ken

Fra : Brian

Dato : 07-03-06 22:52

anonym wrote:

> [...]
> Jeg vil personligt hellere have et dejligt stort moment at lege med,
> end 1 sekund hurtigere til 100 og så skulle røre i gryden til hverdag.

Efter jeg har fået diesel, synes jeg heller ikke 0-100 er sjovt - men
det var jo dét Juel kommenterede på - at en 80Hk diesel skulle være
hurtigere end en 100Hk benzin.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-06 07:28

Brian skriver:

> Efter jeg har fået diesel, synes jeg heller ikke 0-100 er sjovt - men
> det var jo dét Juel kommenterede på - at en 80Hk diesel skulle være
> hurtigere end en 100Hk benzin.

Det kan godt være at den i 0-100 diciplinen er langsommere, til gengæld
er den bedre i 80-120 (specielt uden gearskift).

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Brian

Dato : 08-03-06 20:19

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det kan godt være at den i 0-100 diciplinen er langsommere, til
> gengæld er den bedre i 80-120 (specielt uden gearskift).

Ja - med et hurtigt gearskift er den næppe.

/Brian

Fra : C. Caspersen

Dato : 07-03-06 12:34

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Den har da kun 90 hk.

Jowjow, men opfylder iøvrigt 6 af 7 krav. Og 10% færre heste end efterspurgt
kunne måske fraviges ?

/Caspersen

Fra : Lars Frandsen

Dato : 07-03-06 13:58

> "Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jowjow, men opfylder iøvrigt 6 af 7 krav. Og 10% færre heste end
> efterspurgt
> kunne måske fraviges ?

Det er rigtigt. For mig lød det bare som om, det var meget om at gøre, at
den havde de 100hk.
Jeg klarer mig iøvrigt selv fint med 90 diesel-hypper!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-06 14:12

> Det er rigtigt. For mig lød det bare som om, det var meget om at gøre, at
> den havde de 100hk.
> Jeg klarer mig iøvrigt selv fint med 90 diesel-hypper!

Tjaa mængden af hk hænger jo på to ting..

1. bilens vægt..
2. kørens temprament..

Jeg synes at en bil med 90 hk er lidt kedelige, med mindre den kun vejer
500kg )

Mvh
Morten

Fra : Lars Frandsen

Dato : 07-03-06 19:53

> [...]
>
> 1. bilens vægt..
> 2. kørens temprament..
>
> Jeg synes at en bil med 90 hk er lidt kedelige, med mindre den kun vejer

En Skoda Octavia vejer 1300kg, så den er nok lidt kedelig, men dejligt
sparsommelig.

Men ved 80 km/t er vi lige hurtige!
--
Mvh.