Frikørt Taxa - MB E 210
Fra : Christian

Dato : 06-03-06 14:29

Hejsa

Jeg påtænker at købe sådanne et uhyre - er der nogen herinde, der har
erfaringer med denne type

- Driftsomkostning
- Benzinforbrug
- Generel holdbarhed

Håber i har nogle gode imputs

/Christian

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 06-03-06 16:06

"Christian" <christian@trinderup.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg påtænker at købe sådanne et uhyre - er der nogen herinde, der har
> erfaringer med denne type

Masser - men lidt flere oplysninger gør det nemmere at svare - og giver et
mere præcist svar. Det kræver naturligvis at du har kig på en bestemt bil,
så hvis det ikke er tilfældet kommer her nogen generelle betragtninger om
hvad du skal kigge efter.

> - Driftsomkostning
> - Benzinforbrug
> - Generel holdbarhed

Kig efter følgende:
Er det en "autoriseret" Mercedes eller er det en der er brugtimporteret til
taxakørsel? I den forbindelse er det vigtigt at kigge på hvor den er
serviceret. På et autoriseret værksted eller hos en almindelig mekaniker.
Det autoriserede værksted er nemlig en fordel i forhold til rust. Som du
måske ved havde 210'eren et rustproblem, og er det en "autoriseret" Mercedes
er det en stor fordel fordi det så er håndteret korrekt (hvis det har været
et problem på netop den bil). Spørg eventuelt sælger om der er lavet noget
rust på den, og bliv ikke overrasket hvis den har fået ny klap både foran og
bagpå og nye døre.
Hvis beskeden er at den ikke har fået lavet noget rust, så skal du gå den
grundigt efter. Alle - og jeg mener alle - gummilister i dørene skal løftes
hele vejen rundt. Du skal samme tur igennem på front- og bagklap. Er der
tegn på rust der er den gal.

Kig samtidig i servicehæftet og tjek om der er lavet de service på den der
skal laves. Hvis der er det - og de er lavet på et MB-værksted - er du også
nogenlunde sikker på at eventuelle kulancereperationer rent faktisk er
lavet. Samtidig er der større chance for at eventuelle skader er behandlet
korrekt - spørg også til om den har været skadet.

Det næste du skal kigge på er hvor den har kørt. Er det i by eller på land?
Hvis du mener benzinøkonomi som du skriver (comtra diesel) er det med stor
sandsynlighed en bil der ikke har været chaufførbetjent. Dermed er det
vognmanden selv der har nulret rundt i den, og det betyder at den ofte er i
noget bedre forfatning end hvis der har været 10 forskellige chauffører på
den i løbet af 2 år. Ikke dermed sagt at man skal holde sig fra en bil der
har været chauffører på, men en "vognmandsbil" er der altså ofte puslet
ekstra om.

Med hensyn til driftsomkostninger skal du være særlig opmærksom på hvad du
kan forsikre den for. Få et tilbud fra dit nuværende forsikringsselskab, og
vær forberedt på nogen store tal - selvom du er elitebillist. Du kommer
formentlig ikke meget længere ned end 7-8000 helårligt for kasko og ansvar,
og det kan kræve en del shoppen rundt at få den ned på den pris.

Tilbage er der en lang række ting som man skal kigge på alt efter præcist
hvad det er for en model man har fundet.
Det nemmeste er naturligvis at gå bilen efter, og først og fremmest checke
om alt virker som det skal. Husk at tjekke alt hvad der er elektrisk for en
god orden skyld. Sådan noget som aircon finder du ofte i en taxa, og det er
oftest brugt hele tiden. Det betyder at det er velmotioneret, men kan også
betyde at kompressoren er slidt. Tjek om den kan køle og varme som den skal
i max (og min)-indstillingerne.
Er der ergonomisk førersæde i den skal du tjekke at det virker, fordi det
helt sikkert er brugt flittigt Pust op hvad der kan pustes op og tjek at det
virker. Det er ofte en af de grimme overraskelser når man først kommer hjem
med bilen fordi et nyt sæde af den type koster i omegnen af 16.000 svjh, men
det er bestemt ikke altid det fejler noget.
Automatgearet er en anden kilde til ærgelse - og udgifter - hvis det ikke
virker ordentligt. Det skal skifte blødt, behageligt og uden ryk når der
skiftes. Den nemmeste måde at checke det på er ganske enkelt at køre en god
lang bytur med en masse skift efterfulgt af en tur på landevejen så du får
mærket efter ved overhalinger når den virkelig skal arbejde (er der ingen at
overhale, så et par afsæt fra 60 km/t med klampen i bund til den er i 4/5
gear).

Det var vist det hele i denne omgang. Vend endelig tilbage hvis/når du
finder *bilen* - og god jagt

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Christian

Dato : 07-03-06 09:02

Hej Ole

Nej, jeg har ikke kig på en bestemt bil endnu, men tusinde tak for den
grundige gengang.

Hilsen
Christian

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 07-03-06 14:41

> Hej Ole
>
> Nej, jeg har ikke kig på en bestemt bil endnu, men tusinde tak for den
> grundige gengang.

Altid velkommen Christian

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 07-03-06 20:07

"Christian" <christian@trinderup.dk> skrev i en meddelelse
> klip<
> god
> at

Og nu vi lige er ved aut.gearet - så spørg lige til hvornår det er
renoveret. Iflg Automatgearcenteret i Gilleleje er det meget almindeligt at
sådan et skal renoveres efte150-200 Tkm nu til dags.
Og på en ældre Volvo er det en lille sag til knap 20 Tkr - been there - done
that - and cried all night
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 08-03-06 13:33

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> sådan et skal renoveres efte150-200 Tkm nu til dags.

Hmmm.... Nu er renovere jo et vidt begreb. Det har jeg aldrig oplevet på
nogen af de MB'er jeg har været med til at frikøre (=200-350.000 km).
Hverken på den gamle eller nye gearkasser. Eneste bøvl vi har haft med
automatgearkasser var på en C-klasse da de gik over til at proppe elektronik
i dem og det så pludselig hed sig at de var vedligeholdelsesfri. Det var de
ikke helt - der var en enkelt del der blev slidt med dårlige skift til
følge. Og så en styreboks der skulle skiftes - og senere softwareopdateres -
på den sidste C-klasse.
På de gamle "fuldmekaniske" gearkasser plejer det at være bremsebåndene det
er gået hårdest ud over, og det er en rep. i omegnen af 5000 kr (eller var i
hvert fald dengang). Hvis der er klonkelyde ved igangsætning på en sådan kan
det også være hardyskiverne i begge ender den er gal med, og de er også til
at komme til for en rimelig penge.

Og lad mig med det samme sige at fordi jeg aldrig har oplevet det er det
ikke ensbetydende med at det ikke kan ske
Jeg synes dog stadig det lyder lidt vildt at det er almindeligt at "de" skal
renoveres ved 150-200.000 km. Jeg vover det ene øje og siger: Ikke på en
Mercedes.

> Og på en ældre Volvo er det en lille sag til knap 20 Tkr - been there -
done
> that - and cried all night
> --

Ja det er aldrig udgifter i den størrelsesorden man er mest glad for. Øv for
den!
Hvad fik du lavet for de 20 Tkr?

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Jasper Norman

Dato : 07-03-06 23:38

> Nej, jeg har ikke kig på en bestemt bil endnu, men tusinde tak for den
> grundige gengang.

Christian.. jeg er den lykkelige nybagte ejer af en E220 CDi. Herlig,
pragtfuld, vidunderlig bil

Du skal for alt i verden sørge for, at holde dig gode venner med Ole fra
Næstved. Han er sgu en guldgrube af viden om alt det teoretiske og praktiske
vedr. MB Dette kunne lyde som om, at jeg er i gang med at kysse "nogen"
bagi. Hvilket jeg også er Men det er stadig sandheden.

Men skynd dig at købe bilen. Den kan ikke sammenlignes med ret meget andet!
Prøvede selv Passat, Audi A4 + A6, før jeg fik lokket konen til at prøve min
store drøm, en MB E-klasse. (hun havde en idé om, at de relativt mange km
var "farlige" Men efter en prøvetur kom hun på andre tanker. Så kan hun
lære det!

Mvh

Jasper

Fra : Martin Kiefer

Dato : 08-03-06 23:24

"Christian" <christian@trinderup.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg påtænker at købe sådanne et uhyre - er der nogen herinde, der har
> erfaringer med denne type

Kan da lige siges at MB DK har offentliggjort priserne på en taxiudgave af
deres biler. Så er der måske lidt at presse på prisen

http://www.mercedes-benz.dk/taxi/personbiler/Taxi_prisliste.pdf

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Jasper Norman

Dato : 09-03-06 00:50

> Kan da lige siges at MB DK har offentliggjort priserne på en taxiudgave af
> deres biler. Så er der måske lidt at presse på prisen

Jo, men det er vel den "forventede" pris på en 2006 model. Den skal lige ud
og køre en lille tur på 250.000 før det bliver aktuelt?

Men uha... jeg ville gerne lige bestille en E280 Cdi til om to år.

/Jasper

Fra : Martin Kiefer

Dato : 10-03-06 20:02

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> Jo, men det er vel den "forventede" pris på en 2006 model. Den skal lige
> ud og køre en lille tur på 250.000 før det bliver aktuelt?

Ja og husk at når den så har kørt 250.000km si stiger prisen lige
100-150.000 i forhold til hvad vognmanden gav for bilen...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 11-03-06 16:57

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> "Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Ja og husk at når den så har kørt 250.000km si stiger prisen lige
> 100-150.000 i forhold til hvad vognmanden gav for bilen...

Ja undskyld Martin - men det er noget pladder!
Der er - tør jeg godt sige - *ingen* der får 100-150.000 mere end de har
givet for bilen. I dag skal man være glad hvis man får det man har givet for
den - eller måske en lille smule mere hvis den er meget velholdt og en
eftertragtet modelvariant.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Telemand

Dato : 11-03-06 22:21

Ja, de "gode gamle dage", er forbi, hvor man afleverede en frikørt og fik en
ny i stedet, med de forbedringer og fornyelser der var kommet til i de 2-3
år der var gået, og så kunne køre uden at skulle have tegnedrengen op.
Dog kunne man godt være heldig, at der var en lille gevinst til lommen, men
det er slut.
Telemand.
(Fhv.Taxavognmand)

Fra : Martin Kiefer

Dato : 12-03-06 11:17

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Ja undskyld Martin - men det er noget pladder!

Ah helt noget pladder er det vist ikke.

> [...]
> for
> den - eller måske en lille smule mere hvis den er meget velholdt og en

Jeg siger ikke det er det vognmanden får for sin bil. Men kigger du på
bilbasen.dk så koster en E220 cdi fra ca. 425.000,- og opefter, hvor de
fleste endda ligger nærmere 500.000,- for de modeller der har kørt 250.000km
eller mere og som man vist roligt kan regne med har været kørt som hyrevogn.
(priserne er for biler der er fra 2003 eller nyere).

Nyprisen for den type bil ifølges MBs egens prisliste er fra 374.000 kroner.

Noget der ikke helt stemmer overnes her?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 12-03-06 16:31

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> Ah helt noget pladder er det vist ikke.

Så mødes vi på midten og jeg siger det er noget delvist pladder så

> [...]
> (priserne er for biler der er fra 2003 eller nyere).
>
> Nyprisen for den type bil ifølges MBs egens prisliste er fra 374.000

Jeg har desværre ikke prislisten fra 2003 så jeg kan se præcis hvad det er
for en du der kigger på.
Husk et det er prisen yderst til højre på prislisten der er interessant -
altså incl. de 20% afgift (den der hedder salgspris).

> Noget der ikke helt stemmer overnes her?

Ja jeg giver dig gerne ret i at sådan kunne det se ud - men...
Vær opmærksom på at de standardpriser der er på de prislister er noget nær
ubrugelige. Det er "kun" grundprisen, og jeg kender ikke nogen der kan holde
sig på den pris. Det skyldes at det er basisprisen for bil + geartype (de er
delt op i man og aut).
Så er der taxipakke, læderstue, ergonomisk førersæde, command,
selvnedblændende spejle, indstigningslys og alt hvad der ellers er af
lækkerier, og så løber det meget hurtigt op.
Et eksempel. I december var vognmanden så venlig at købe en ny bil - dejlig
julegave forøvrigt
Det er en E220T CDI med automatgear - i Elegance-udgaven. Dens salgspris
står til 401.000 kr.
Så kommer der andet motorskjold, ekstra instigningslys, nedblændende spejle
med mere og vupti. Prisen ender på 448.000 kr.
Til det skal vel så egentlig lægges de 30-40.000 forhandleren gerne vil
tjene på bilen når han sælger den igen. Så er prisen vi skal kigge efter i
nærheden af 485.000 kr. Så er der ikke taget højde for hvor velholdt bilen
er når den er frikørt - det kan give en anelse over indkøbsprisen, men næppe
mere end 20-25.000

Så burde man ellers kunne gå i gang med at sammenligne, men det er alligevel
svært at gøre det direkte med en 2-3 år gammel bil, fordi der trods alt er
sket en udvikling alene med W211-eren (bremser, motor mm) - men vi prøver
alligevel

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=597302602&page=1 (kr.
529.000) er umanerlig dyr - og umiddelbart også *for* dyr. Den er sikkert
taget ind til "for god" en byttepris og så har der været en del der
alligevel skulle laves på den.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=618400036&page=2 (kr.
469.000) ligner en rigtig pris.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=587900134&page=2 (kr.
499.900) er også lige i overkanten

Generelt ligger de lige omkring en halv million - hvilket jeg synes er en
anelse for dyrt efter beskrivelserne - men dog ikke så langt fra den tænkte
pris på 485.000. Det kan skyldes at flere af dem har gennemgået en
gennemgribende renovering. Det burde naturligvis ikke slå igennem på prisen
fordi indkøbsprisen for forhandleren så burde ligge lavere - altså det han
giver vognmanden for den.
Jeg synes dog der er en tendens til at det snarere slå igennem på avancen
når han sælger den igen, og derfor ender det med en noget dyrere bil. Det er
nok noget a'la - "vi har haft meget arbejde med den og skal derfor tjene
ekstra" - den har jeg i hvert fald hørt flere gange.
Det kan også skyldes at der er udstyr i dem som ikke står i annoncerne - det
er også set før.
Alt i alt synes jeg ikke det ser helt skævt ud. Der vil altid være nogen der
skiller sig ud fra flokken - enten til den ene eller den anden side.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Martin Kiefer

Dato : 13-03-06 01:07

> Så mødes vi på midten og jeg siger det er noget delvist pladder så

Måske fordi det er lidt at sammenligne pærer og bananer

> Jeg har desværre ikke prislisten fra 2003 så jeg kan se præcis hvad det er
> for en du der kigger på.

Det er dog godt nok den nyeste tilgængelige prisliste for en W211 som
starter på 374.000 og derefter arbejder sig opad. Men jeg tror da ikke
priserne er blevet billigere siden 2003. Kunne se at prisen på nogle af
deres modeller steg her til den 1. marts. Jeg så dog ikke klar over om det
også er gældende for en W211

> Husk et det er prisen yderst til højre på prislisten der er interessant -
> altså incl. de 20% afgift (den der hedder salgspris).

Jeps. Det er skam også den jeg har kigget på.

> Ja jeg giver dig gerne ret i at sådan kunne det se ud - men...

Nemlig, og ikke noget men her ... nå så alligevel

> Vær opmærksom på at de standardpriser der er på de prislister er noget nær
> ubrugelige. Det er "kun" grundprisen, og jeg kender ikke nogen der kan
> holde

Ubrugelgie er de nok ikke. Jeg er skam godt klar over at det er grundprisen
for bilen og man derefter skal tillægge ekstraudstyret.

> Så er der taxipakke, læderstue, ergonomisk førersæde, command,
> selvnedblændende spejle, indstigningslys og alt hvad der ellers er af
> lækkerier, og så løber det meget hurtigt op.

Enig.

> [...]
> dejlig
> julegave forøvrigt
> Det er en E220T CDI med automatgear - i Elegance-udgaven. Dens salgspris

Har haft lånt en W211 E320 i 24 timer af Ejner Hessel i Århus fordi Ejner
Hessel i Aars ikke kunne finde ud at af sende de rigtige vinterdæk til Århus
og vi derefter stod med en bil med forkerte dæk. (de havde sat 15" sommerdæk
på bilen på nogle gamle alu-fælge vi troede vi havde solgt dem, men det er
en helt anden historie)

Men i den forbindelse gav de os en W211 E320, godt nok i benzin udgave men
med automatgear. Det var skam en lækker vogn. Men jeg er altså mere til
C-klassen hvad det angår synes nu en C-klasse er en hel del pænere. Og det
ekstra benplads til bagsædepassagerne kan jeg alligevel ikke bruge til noget
omme foran

> Så kommer der andet motorskjold, ekstra instigningslys, nedblændende
> spejle
> med mere og vupti. Prisen ender på 448.000 kr.

Jo jo.

> Til det skal vel så egentlig lægges de 30-40.000 forhandleren gerne vil
> tjene på bilen når han sælger den igen. Så er prisen vi skal kigge efter i

Øhm, skal det lægges oven i prisen på en ny bil??

> nærheden af 485.000 kr. Så er der ikke taget højde for hvor velholdt bilen

De 485 forstår jeg så ikke helt hvor kommer fra. Du har en bil der koster
450.000 så lægger du 40.000 oveni til brugtvogsnforhandleren??

> [...]
> sket en udvikling alene med W211-eren (bremser, motor mm) - men vi prøver

Jeg er ikke helt sikker på hvor meget en W211 har udviklet sig de sidste par
år. Men priserne på den begynder vel at falde inden for det næste år til 1½
når den nye faceliftede udgave kommer på markedet?

> [...]
> 529.000) er umanerlig dyr - og umiddelbart også *for* dyr. Den er sikkert
> taget ind til "for god" en byttepris og så har der været en del der

Men igen, her sammenligner du priserne for nogle biler der har kørt
250.000km eller mere med en bil der har kørt 0 km. Jeg synes der er noget
her der ikke stemmer overens. Der burde der være en eller anden form for
nedskrivning af bilens pris når den har kørt så mange km. Ja jeg ved godt at
en MB holder længe og kan køre mange km men alligevel. 250.000 uden at det
kan ses på prisen.

Noget helt 3. vi ikke har haft med i diskussionen er vel egentlig den
skattemæssige afskrivning vognmanden har haft på bilen i de 2-3 år han har
haft den. Det gør vel også at han tjener mere på bilen når han sælger den.

> [...]
> prisen
> fordi indkøbsprisen for forhandleren så burde ligge lavere - altså det han

Prisen for en brugt W211 på omkring den halve million er vel som sådan set
ok. Hvis man tager udgangspunkt i en bil der er betalt fuld afgift af. Og
der er nok også her problemet ligger. Hvis forhandlerne begyndte at tage en
pris på for bilen der afpsejlede et værditab ud fra det det havde givet for
bilen med udstyr ville der nok ikke blive solgt mange nye MB'ere rundt
omkring til private mennesker.

> Alt i alt synes jeg ikke det ser helt skævt ud. Der vil altid være nogen
> der
> skiller sig ud fra flokken - enten til den ene eller den anden side.

Det kommer vel igen an på hvordan man ser på det. Ser man på nyprisen for
private er det ikke skævt. Ser man på nyprisen for en taxa synes jeg ikke
prisen er rimelig.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 13-03-06 01:44

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> "Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske fordi det er lidt at sammenligne pærer og bananer

Det kan der være noget om - den del af diskussion dropper vi

> [...]
> deres modeller steg her til den 1. marts. Jeg så dog ikke klar over om det

Jeg mener faktisk at nogen af modellerne er faldet en smule i pris. Skal
lige se om jeg kan finde den gamle prisliste frem.

> Jeps. Det er skam også den jeg har kigget på.

Super - altid rart med det samme grundlag

> Nemlig, og ikke noget men her ... nå så alligevel

[KLIP]

> [...]
sommerdæk
> på bilen på nogle gamle alu-fælge vi troede vi havde solgt dem, men det er

Det lyder spændende - men så da meget rart at låne en 320'er i stedet. Det
er altid en dejlig fornøjelse - årh måske lige med undtagelse af når man
skal besøge sin lokale benzinpusher

> [...]
> C-klassen hvad det angår synes nu en C-klasse er en hel del pænere. Og det
> ekstra benplads til bagsædepassagerne kan jeg alligevel ikke bruge til

Der er vi enige. C-klassen sniger sig et mulehår foran på de pænere linjer.
Gid der dog bare var noget mere benplads bagi - så var det også sådan en vi
stadig havde som taxa.

> Jo jo.

> Øhm, skal det lægges oven i prisen på en ny bil??

Udgangspunktet er at vognmanden skal have det samme for den som han har
givet.
Vognmanden giver 450.000 - og det får han igen når den sælges.
Ud over dem skal forhandleren tjene de 30-40.000
Og vupti - sådan nåede jeg til de 485.000 - undskyld hvis det ikke fremgik
klart af det sidste indlæg.

> [...]
> år. Men priserne på den begynder vel at falde inden for det næste år til

> når den nye faceliftede udgave kommer på markedet?

Det er også mest detaljer der ikke umiddelbart ses. F.eks. SBCII-bremserne
der kom i oktober 2003

[KLIP - eksempler fra Bilbasen.dk]

> [...]
at
> en MB holder længe og kan køre mange km men alligevel. 250.000 uden at det

Der er det i det, at når bilen er frikørt, så kan den sammenlignes med en
"normal" afgiftsbelagt bil.
En bil som den jeg kører taxa i koster svjh ca. 950.000 som den står på
almindelige hvide plader.
Efter 2-3 år og 210-250.000 km er kan den så fås til det halve af nyprisen -
for en tilsvarende normal-afgifts-belagt bil (fandens til ord

> [...]
> haft den. Det gør vel også at han tjener mere på bilen når han sælger den.

Han tjener vel som sådan ikke mere på den ved at sælge den - bare fordi den
er afskrevet.
Ellers må du lige forklare hvordan det skulle hænge sammen

> [...]
for
> bilen med udstyr ville der nok ikke blive solgt mange nye MB'ere rundt

Det tror jeg faktisk heller ikke der gør. For nogle år siden synes jeg at
jeg hørte et tal omkring 95%. Det skulle være andelen af MB's samlede
nyvognssalg der gik til taxamarkedet (for personbiler).

> Det kommer vel igen an på hvordan man ser på det. Ser man på nyprisen for
> private er det ikke skævt. Ser man på nyprisen for en taxa synes jeg ikke
> prisen er rimelig.

Hvis man finde prisen urimelig fordi den har kørt som taxa skal man i stedet
glemme alt om hvad den har været brugt til og blot glæde sig over at man får
en 2-3 år gammel bil til halv pris (i runde tal).

Pyha - sikke en gang klipperi det her er blevet til. Håber ikke jeg har fået
klippet det til ukendelighed

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved