"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
news:4414b7b3$0$27590$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:44143ebb$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >>
> > Så mødes vi på midten og jeg siger det er noget delvist pladder så
> >
> Måske fordi det er lidt at sammenligne pærer og bananer
>
Det kan der være noget om - den del af diskussion dropper vi
> >>
> > Jeg har desværre ikke prislisten fra 2003 så jeg kan se præcis hvad det
er
> > for en du der kigger på.
>
> Det er dog godt nok den nyeste tilgængelige prisliste for en W211 som
> starter på 374.000 og derefter arbejder sig opad. Men jeg tror da ikke
> priserne er blevet billigere siden 2003. Kunne se at prisen på nogle af
> deres modeller steg her til den 1. marts. Jeg så dog ikke klar over om det
> også er gældende for en W211
>
Jeg mener faktisk at nogen af modellerne er faldet en smule i pris. Skal
lige se om jeg kan finde den gamle prisliste frem.
> > Husk et det er prisen yderst til højre på prislisten der er
interessant -
> > altså incl. de 20% afgift (den der hedder salgspris).
>
> Jeps. Det er skam også den jeg har kigget på.
>
Super - altid rart med det samme grundlag
> > Ja jeg giver dig gerne ret i at sådan kunne det se ud - men...
>
> Nemlig, og ikke noget men her ... nå så alligevel
>
[KLIP]
>
> Har haft lånt en W211 E320 i 24 timer af Ejner Hessel i Århus fordi Ejner
> Hessel i Aars ikke kunne finde ud at af sende de rigtige vinterdæk til
Århus
> og vi derefter stod med en bil med forkerte dæk. (de havde sat 15"
sommerdæk
> på bilen på nogle gamle alu-fælge vi troede vi havde solgt dem, men det er
> en helt anden historie)
>
Det lyder spændende - men så da meget rart at låne en 320'er i stedet. Det
er altid en dejlig fornøjelse - årh måske lige med undtagelse af når man
skal besøge sin lokale benzinpusher
> Men i den forbindelse gav de os en W211 E320, godt nok i benzin udgave men
> med automatgear. Det var skam en lækker vogn. Men jeg er altså mere til
> C-klassen hvad det angår synes nu en C-klasse er en hel del pænere. Og det
> ekstra benplads til bagsædepassagerne kan jeg alligevel ikke bruge til
noget
> omme foran
>
Der er vi enige. C-klassen sniger sig et mulehår foran på de pænere linjer.
Gid der dog bare var noget mere benplads bagi - så var det også sådan en vi
stadig havde som taxa.
> > Så kommer der andet motorskjold, ekstra instigningslys, nedblændende
> > spejle
> > med mere og vupti. Prisen ender på 448.000 kr.
>
> Jo jo.
>
> > Til det skal vel så egentlig lægges de 30-40.000 forhandleren gerne vil
> > tjene på bilen når han sælger den igen. Så er prisen vi skal kigge efter
i
>
> Øhm, skal det lægges oven i prisen på en ny bil??
>
Udgangspunktet er at vognmanden skal have det samme for den som han har
givet.
Vognmanden giver 450.000 - og det får han igen når den sælges.
Ud over dem skal forhandleren tjene de 30-40.000
Og vupti - sådan nåede jeg til de 485.000 - undskyld hvis det ikke fremgik
klart af det sidste indlæg.
> Jeg er ikke helt sikker på hvor meget en W211 har udviklet sig de sidste
par
> år. Men priserne på den begynder vel at falde inden for det næste år til
1½
> når den nye faceliftede udgave kommer på markedet?
>
Det er også mest detaljer der ikke umiddelbart ses. F.eks. SBCII-bremserne
der kom i oktober 2003
[KLIP - eksempler fra Bilbasen.dk]
>
> Men igen, her sammenligner du priserne for nogle biler der har kørt
> 250.000km eller mere med en bil der har kørt 0 km. Jeg synes der er noget
> her der ikke stemmer overens. Der burde der være en eller anden form for
> nedskrivning af bilens pris når den har kørt så mange km. Ja jeg ved godt
at
> en MB holder længe og kan køre mange km men alligevel. 250.000 uden at det
> kan ses på prisen.
>
Der er det i det, at når bilen er frikørt, så kan den sammenlignes med en
"normal" afgiftsbelagt bil.
En bil som den jeg kører taxa i koster svjh ca. 950.000 som den står på
almindelige hvide plader.
Efter 2-3 år og 210-250.000 km er kan den så fås til det halve af nyprisen -
for en tilsvarende normal-afgifts-belagt bil (fandens til ord
> Noget helt 3. vi ikke har haft med i diskussionen er vel egentlig den
> skattemæssige afskrivning vognmanden har haft på bilen i de 2-3 år han har
> haft den. Det gør vel også at han tjener mere på bilen når han sælger den.
>
Han tjener vel som sådan ikke mere på den ved at sælge den - bare fordi den
er afskrevet.
Ellers må du lige forklare hvordan det skulle hænge sammen
> Prisen for en brugt W211 på omkring den halve million er vel som sådan set
> ok. Hvis man tager udgangspunkt i en bil der er betalt fuld afgift af. Og
> der er nok også her problemet ligger. Hvis forhandlerne begyndte at tage
en
> pris på for bilen der afpsejlede et værditab ud fra det det havde givet
for
> bilen med udstyr ville der nok ikke blive solgt mange nye MB'ere rundt
> omkring til private mennesker.
>
Det tror jeg faktisk heller ikke der gør. For nogle år siden synes jeg at
jeg hørte et tal omkring 95%. Det skulle være andelen af MB's samlede
nyvognssalg der gik til taxamarkedet (for personbiler).
>
> Det kommer vel igen an på hvordan man ser på det. Ser man på nyprisen for
> private er det ikke skævt. Ser man på nyprisen for en taxa synes jeg ikke
> prisen er rimelig.
>
Hvis man finde prisen urimelig fordi den har kørt som taxa skal man i stedet
glemme alt om hvad den har været brugt til og blot glæde sig over at man får
en 2-3 år gammel bil til halv pris (i runde tal).
Pyha - sikke en gang klipperi det her er blevet til. Håber ikke jeg har fået
klippet det til ukendelighed
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved