Ferie på gule plader
Fra : Kaj Olsen

Dato : 06-03-06 13:32

Hej
Jeg skal på ferie inden længe, er der noget med det ikke er noget problem i
at satte sæder i "varebilen" bare man er syd for grænden. Eller kan der være
problemer ?

Mvh
Kaj Olsen

Fra : Leonard

Dato : 06-03-06 13:42

"Kaj Olsen" <FJERNmor@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg skal på ferie inden længe, er der noget med det ikke er noget problem i
>at satte sæder i "varebilen" bare man er syd for grænden. Eller kan der være
>problemer ?

Det er ligeså ulovligt som i DK, da bilen er indregistreret på danske
vilkår. Det kan godt være at politiet syd for grænsen ikke siger noget
til det, men sker der et uheld, så er forsikringen nok ikke så villige
til at betale erstatning til dem der sad bagi.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Anders Majland

Dato : 06-03-06 15:02

> [...]
> til det, men sker der et uheld, så er forsikringen nok ikke så villige
> til at betale erstatning til dem der sad bagi.

Kaj , som minimum bør du få det på skrift fra dit forsikringsselskab at de
ikke har problemer med at du har flere passagerer i bilen end hvad du må
ifølge dansk skattelovgivning... Jeg kender en der fik det af sit selskab,
da de ikke gjorde forskel på præmien for en gul/hvidplade bil. Jeg ved dog
ikke hvordan han præcist formulerede spørgsmålet.

Fra : John Sahl

Dato : 06-03-06 18:50

Anders Majland wrote:
> [...]
> af sit selskab, da de ikke gjorde forskel på præmien for en
> gul/hvidplade bil. Jeg ved dog ikke hvordan han præcist formulerede

Hvis det er en du kender, og ikke bare en historie du har hørt, kan du
vel
bare spørge ham ad?

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Anders Majland

Dato : 06-03-06 20:05

> Hvis det er en du kender, og ikke bare en historie du har hørt, kan du vel
> bare spørge ham ad?

Jeg ser ham næsten hver uge - og han var på ferie i den i sommers. De ekstra
passagerer var med toget til puttgarden og sejltiden blev udnyttet til at
montere sæder mm. Det samme hjemad - sæder blev afmonteret inden han kørte
ind i DK.

Fra : Kaj Olsen

Dato : 06-03-06 20:47

> [...]
> montere sæder mm. Det samme hjemad - sæder blev afmonteret inden han kørte

Det er jo lige præcis denne slags historier jeg også har hørt, men gu ved
hvad tysk politi siger hvis man bliver stoppet.

Mvh
Kaj Olsen

Fra : Anders Majland

Dato : 07-03-06 08:50

Jeg tog fejl - han havde ikke noget på skrift ...

> Det er jo lige præcis denne slags historier jeg også har hørt, men gu ved
> hvad tysk politi siger hvis man bliver stoppet.

Jeg tror ikke de gider gøre noget ved det hvis det er org. stole og seler -
der kører jo masser af minibusser rundt på gule plader (f.eks
"filmselskabers"). Det er jo "kun" et spørgsmål om dansk skatteundragelse og
det gider tysk færdselspoliti nok ikke beskæftige sig med ...

Fra : Per O.

Dato : 06-03-06 22:45

"Kaj Olsen" <FJERNmor@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i at satte sæder i "varebilen" bare man er syd for grænden. Eller kan der

jeg har meget lidt respekt for folk som ikke kan/vil betale afgift for at få
sæder i bilen, og så lige skal være 'smarte' og opføre sig ulovligt, når det
passer ind i deres kram. Dit indlæg må være efter devisen at hvir moral er
godt, så er dobbeltmoral dobbelt så godt!

Per O.