Cardreader fejl
Fra : Verner

Dato : 07-03-06 23:10

Jeg har prøvet en card reader USB2. Der står på emballagen MacOS 9.22
ell. højere.
Det skal bruges på en Dual G4 1.25 m. 1.2GB ram og en PCI/USB2
udvidelse. OS X 10.4.5 .
Da jeg satte readeren til blev den fundet uden problemer og åbnede
iPhoto, nøjagtig som om at mit kamera blev tilsluttet og alt fungerede
tilsyneladende korrekt.
Jeg lukkede iPhoto og alle andre programmer.
Efter den indstillede tid gik computeren på vågeblus, men HD´en stoppede
IKKE, selv om den er sat op til det.
Denne funktion har altid virket.
Den stod nu med sort skærm og HD´en kørende, men nu var det umuligt at
starte op igen, lige meget hvilken tast jeg aktiverede. Jeg måtte
simpelthen slukke for maskinen.
Demonterede readeren igen og så virkede det hele som det er sat op til.
Jeg har prøvet at forbine readeren til USB1.1 på tastatur og til
PCI/USB2 og der kommer den samme fejl.
Jeg har været inde i configurationen, og der kan jeg se hvor kortet er
tilsluttet og hvilken hastighed det kører. Der ser alt normalt ud.
Er der nogen der har en forklaring på problemet.

Verner

Fra : Sebastian

Dato : 08-03-06 11:37

Verner <vbentsen@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> tilsluttet og hvilken hastighed det kører. Der ser alt normalt ud.
> Er der nogen der har en forklaring på problemet.

Det kan godt være at din Cardreader ikke understøtter "suspend-to-ram"
aka sleep aka dvæle rigtigt. Prøv at skubbe dit kort ud fra skrivebord
(aka unmount) inden du forlader computeren.

hilsen
Sebastian

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Verner

Dato : 08-03-06 16:51

> [...]
> aka sleep aka dvæle rigtigt. Prøv at skubbe dit kort ud fra skrivebord
> (aka unmount) inden du forlader computeren.

Hej Sebastian.

Tak for svaret. Jeg købte readeren på den betingelse at den kunne
returneres inden 8 dage hvis den ikke virkede efter hensigten; så jeg
har den ikke mere.

Kender du eller andre en reader, som virker upåklageligt?
I øjeblikket skal den kun bruges til CF kort.

Verner

Fra : Sebastian

Dato : 10-03-06 13:23

> [...]

> har den ikke mere.
>
> Kender du eller andre en reader, som virker upåklageligt?
Nej,

min firewire cardreader virkede ellers fint. OS X fand kortet ligesom da
jeg stak min Canon powershot S40 i usb. Men siden jeg fik en Canon
scanner er der rod i systemet ;-(

hilsen

--
Sebastian Loeck