Fejl i Thunderbird 1.5 ?
Fra : Erling

Dato : 06-03-06 21:04

Når jeg læser i de forskellige nyhedsgrupper jeg abonnerer på, får
jeg gang på gang denne fejlmeddelelse:

XML tolkningsfejl: intet element fundet adresse:
jar:file:///C:/Programmer/Mozilla%20Thunderbird/chrome/toolkit.jar!/content/global/netError.xhtml
linjenummer 1, kolonne 1:

Det er ret irriterende, for der er ikke andet at gøre end at lukke
vinduet med fejlmeddelelsen og starte Thunderbird op igen.

Er der en løsning?

mvh
Erling S.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-06 00:29

Den 06-03-06 21.04 skrev Erling følgende:
> Når jeg læser i de forskellige nyhedsgrupper jeg abonnerer på, får
> jeg gang på gang denne fejlmeddelelse:

Måske en udvidelse eller et tema, der driller? Prøv at starte i
Thunderbirds fejlsikret tilstand:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-safemode.html
Oplever du så stadig fejlen?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : Erling

Dato : 07-03-06 15:29

Kim Ludvigsen skrev:

> Måske en udvidelse eller et tema, der driller? Prøv at starte i
> Thunderbirds fejlsikret tilstand:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-safemode.html
> Oplever du så stadig fejlen?

Ja, det gør jeg.
Kører lige p.p. i fejlsafe mode.
Samme fejl opstår igen.
Jeg har endda fået en ny (som jeg også fik tidligere i ny og næ,
men den kan jeg komme ud af igen ved at gå ud af nyhedsgruppen.
Den nye er her:
XML tolkningsfejl: fejl i behandling af ekstern entitets-reference
adresse:
jar:file:///C:/Programmer/Mozilla%20Thunderbird/chrome/toolkit.jar!/content/global/netError.xhtml
linjenummer 10, kolonne 3: %netErrorDTD;
--^
Så det kan jo være, at jeg skal afinstallere og slette samtlige
Thunderbird mapper, og installere den om igen.
Jeg mener at jeg installerede oven i en 1.0.7 dk.
/Erling.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-06 20:13

Den 07-03-06 15.28 skrev Erling følgende:

> Kører lige p.p. i fejlsafe mode.
> Samme fejl opstår igen.

Ok, så ligger fejlen vist i selve programmet.

> Så det kan jo være, at jeg skal afinstallere og slette samtlige
> Thunderbird mapper, og installere den om igen.

Ja, prøv i første omgang at afinstallere Thunderbird via Tilføj eller
fjern programmer-funktionen i Windows. Lad være med at slette mapper
manuelt (medmindre du ved, hvad du gør - du skal ikke røre
profilmappen). Installer derefter Thunderbird 1.5.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.

Fra : Erling

Dato : 08-03-06 08:41

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> manuelt (medmindre du ved, hvad du gør - du skal ikke røre
> profilmappen). Installer derefter Thunderbird 1.5.

Ja. jeg har prøvet ovennævnte som du har beskrevet fint.
Der skete desværre de samme fejl. Jeg har ingen tilføjelsesprogrammer,
så det kan ikke være det.
Nu har jeg prøvet at installere 1.0.7 i stedet for, og det kører indtil
videre uden de fejl jeg havde før.
Så indtil videre tror jeg at jeg vil bruge den version, og vente indtil
der kommer en opdateret version af 1.5
/Erling