Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Køler/grafikkort problemer
Fra : Hagar

Dato : 08-03-06 19:08

Hej i gruppen

Jeg har lige monteret en Termaltake køler på mit grafikkort, den gamle kunne
ikke mere. Kølersystemet virker uden problemer, men mit grafikkort kan
åbenbart ikke lide det jeg har foretaget mig, for nu er der kommet 5
lodrette striber med støj på begge mine skærme. Jeg har prøvet at pille den
ene skærm fra, men det gav ikke noget. Jeg kan dårligt se det jeg skriver
her, og flytter jeg en åbn mappe så bliver den fyldt med støj, så jeg kan
ikke se hvad det er der er i.
Hvad er der sket, og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe problemet. Den køler
jeg har minteret er en Thermaltake Extreme Giant 3, jeg kan ikke linke til
det, for grafikken tilter så jeg ikke kan se om det er det rigtige

Håber på noget hjælp.

Hagar

Fra : Hans

Dato : 09-03-06 00:24

Hagar wrote:
> [...]
> køler jeg har minteret er en Thermaltake Extreme Giant 3, jeg kan
> ikke linke til det, for grafikken tilter så jeg ikke kan se om det er

Se grundigt efter eventuelle kortslutninger til print eller komponenter,
specielt på bagsiden af printet i det område hvor GPU'en sidder. Hvis du
ikke kan finde fejl ved montagen af køleren, har du desværre nok futtet dit
grafikkort af grundet ESD.

Hans