7800GT eller 7800GTX???
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 07-03-06 21:29

Hvad er forskellen på 7800GT og 7800GTX???

Jeg er meget til et ASUS kort med varenummer 341139 hos shg,
grunden er at det er et kort med passiv altså stille køling,
men er det det rigtige valg, eller er der et bedre valg til samme pris???

Henrik

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 09-03-06 11:56

> Jeg er meget til et ASUS kort med varenummer 341139 hos shg,
> grunden er at det er et kort med passiv altså stille køling,
Støj er en irreterende faktor, 7800GTX kølere er bygget således
at blæserens hastighed bestemmes af hvor varmt kortet bliver. I 2D er
den meget lydsvag.
Et pasiv kølet kort skal af med varmen da det sker
inde i kabinetet bliver de omkring liggende komponenter på-virket
af varmen og du flytter på den måde bare problemet men hvis du har en god
luft gennem strømning i dit kabinet er problemet løst.
Hvis du før har lyttet til en X850P Får en over ordentlig
posivtiv overraskelse med både 7800GT og GTX de larmer slet ikke i den grad.
> men er det det rigtige valg, eller er der et bedre valg til samme pris???
Forkskellen på 7800GTX og 7800GT er det ledt dyre og hurtigere ram
på GTX kortet men du får rigtig meget power for pengene ved at købe et
7800GT der er forskellige modeller næsten lydløs aktiv køling, hvilket
jeg ville vælge frem for pasiv køling. Venligst Glenn

( Danger Den water cooling )

Fra : Svend

Dato : 29-03-06 08:19

Glenn Hagedorn wrote:
> [...]
> 7800GT der er forskellige modeller næsten lydløs aktiv køling, hvilket
> jeg ville vælge frem for pasiv køling. Venligst Glenn

Ja og så bruger gtx pulse bredde modulation til at styre blæserne (dvs.
pulser af 12 volt.), derved kan blæserne komme langt ned i hastighed.

--
Svend