Reklamer, foreninger og Robinsonlisten
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-06 20:13

Hej alle

Må et firma sende reklamer til mig og stile dem til en forening
som jeg har med at gøre?

Der står:

   Fiduso
   v/Bertel Lund Hansen
   osv.

Foreningen har aldrig haft noget med firmaet at gøre, og jeg har
heller ikke. Jeg er tilmeldt Robinsonlisten

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-03-06 20:43

Bertel Lund Hansen brought next idea :
> Må et firma sende reklamer til mig og stile dem til en forening
> som jeg har med at gøre?

> Der står:

> Fiduso
> v/Bertel Lund Hansen

Reklamen er vel sådan set sendt til foreningen og ikke til dig - at
foreningen så har adresse hos dig er vel egentlig uden betydning ?

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : Peter Makholm

Dato : 05-03-06 23:02

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> writes:

> Må et firma sende reklamer til mig og stile dem til en forening
> som jeg har med at gøre?

Forbuddet mod henvendelser per gammeldags post i markedsføringslovens
§6a stk 3 gælder kun over for fysiske personer. Der er altså ikke
noget i vejen med at et firma henvender sig til en forening via
postvæsnet.

> Der står:
>
>    Fiduso
>    v/Bertel Lund Hansen
>    osv.

Hvilket tydeligvis er den kontaktadresse som foreningen opererer med.

> Foreningen har aldrig haft noget med firmaet at gøre, og jeg har
> heller ikke. Jeg er tilmeldt Robinsonlisten

Robinsonlisten gælder kun for dig som fysisk person, men brevet er
ikke stilet til dig men til foreningen.

--
Peter Makholm | First you fall in love with Antarctica, and then it
peter@makholm.net | breaks your heart

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-06 23:16

Peter Makholm skrev:

> Robinsonlisten gælder kun for dig som fysisk person, men brevet er
> ikke stilet til dig men til foreningen.

Tak til jer begge to.

--
Bertel