Home Entertainment trusler
Fra : KT

Dato : 04-03-06 14:22

Det lettere anløbne firma Home Entertainment sender regninger, men vil ikke
dokumentere, hvilke ydelser de kræver betaling for. Efter en længere
brevveksling fremkommer de med denne trussel:

...............Bliver de heller ikke
betalt denne gang pålægges yderligere rykkergebyr og modtager vi stadigvæk
ikke nogen betaling bliver sagen sendt videre til vores valg af
inkasso...............

Det er vist underforstået, at så sender man bare nogen hårdslående personer.

Hvor langt kan det firma gå i sit urimelige spil, hvor de helt mangler
forståelse for at man sandelig bør kunne dokumentere, at de har et
retsmæssigt belæg for at opkræve penge.

Knud

Fra : Qbic [6400]

Dato : 04-03-06 15:47

Det er deres valg at vælge inkassofirma
Det er så inkassofirmaet som skaffer den fornødne dokumentation på kravet.

Hårdtslående personer ?

Det henvises der ikke til kun ovnstående i det du skriver, de er jo i deres
ret til at mene
du skylder dem penge, hvis de ellers kan dokumentere det.

/ Qbic

Fra : KT

Dato : 04-03-06 16:42

Hvis firmaet var lidt seriøst kunne de jo bare dokumentere deres krav INDEN
de sender rykkere eller 'vælger' inkassofirma.

Jeg opfatter det som en trussel ud fra formuleringen i det foranstående,
hvor de skriver 'det er mit valg ikke at betale' - hvilket ikke er sandt -
jeg har bare udbedt mig dokumentation for, hvad jeg skal betale for.

Knud

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-03-06 16:48

"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse

Nu skal du så få et svar af samme skuffe som du selv ynder at give:

> Hvis firmaet var lidt seriøst kunne de jo bare dokumentere deres krav
> INDEN de sender rykkere eller 'vælger' inkassofirma.

ka du ikke barte være ligeglad, med at de pålægger sig selv unødige
udgifter?? hvis du ikke skylder dem penge, så hænger de jo selv på de ekstra
omkostninger

> Jeg opfatter det som en trussel ud fra formuleringen i det foranstående,
> hvor de skriver 'det er mit valg ikke at betale' - hvilket ikke er sandt -
> jeg har bare udbedt mig dokumentation for, hvad jeg skal betale for.

jamen hvis du er så bange så må du jo betale

Peter

Fra : alexbo

Dato : 04-03-06 17:17

"Peter K. Nielsen" skrev

> ka du ikke barte være ligeglad, med at de pålægger sig selv unødige
> udgifter?? hvis du ikke skylder dem penge, så hænger de jo selv på de
> ekstra omkostninger

Nej, hvis man ikke gør noget for at hjælpe dem ud af deres vildfarelse, så
kan man pålægges at betale omkostningerne.

Man kan forestille sig at man bliver opkrævet et beløb man har betalt, så
gør man ingenting, man sidder og gnækker over at de har lavet en fejl.
I retten hiver man kvitteringen op af lommen og siger ha ha.
Så vil man sandsynligvis blive dømt til at betale modpartens omkostninger.

mvh
Alex Christensen

Fra : KT

Dato : 04-03-06 17:24

> [...]
> I retten hiver man kvitteringen op af lommen og siger ha ha.
> Så vil man sandsynligvis blive dømt til at betale modpartens omkostninger.

I dette tilfælde handler det ikke om noget som er betalt - så jeg kan ikke
hive nogen kvittering frem!

Det handler om, at jeg bliver afkrævet for en ydelse, som jeg ikke har
fået - og det er altså lidt sværere at dokumentere selv. Derfor beder jeg
firmaet fremskaffe den dokumentation - men eneste reaktion er en gang snik
snak og en ny regning med rykkergebyr pålagt.

Knud

Fra : news.tele.dk

Dato : 05-03-06 00:58

Hvis du oplyste lidt mere konkret hvad det drejer sig om, så var det lidt
lettere måske at give et råd.

MVH
BSV

Fra : KT

Dato : 05-03-06 09:44

"news.tele.dk" <rode@jensine.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du oplyste lidt mere konkret hvad det drejer sig om, så var det lidt
> lettere måske at give et råd.

Det er svært at skrive mere præcist end jeg har gjort.

Det handler om 2 regninger som jeg ikke vil kendes ved - og firmaet nægter
at dokumentere deres krav.

Knud

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-03-06 13:01

> Det handler om 2 regninger som jeg ikke vil kendes ved - og firmaet
> nægter at dokumentere deres krav.

Det er de vel i deres fulde ret til. Kan de dokumentere kravet, har du et
problem - også selvom de ikke ønsker at dokumentere det for dig på nuværende
tidspunkt. De mener vel, det er dit eget ansvar at gemme kvitteringer
o.lign. Hvis du med sikkerhed ved, de ikke kan dokumentere kravet, kan du
blot læne dig tilbage og lade sagen gå sin gang. Du har allerede anfægtet
deres krav, og behøver ikke foretage dig yderligere.

Det lyder lidt som om, du inderst inde ved, firmaet har et krav at gøre
gældende, men at du satser på, at de ikke har dokumentationen i orden.

--
-Jens B.
I øvrigt mener jeg, Henrik Vestergaard Blunck er det levende bevis

Fra : news.tele.dk

Dato : 05-03-06 14:18

Det jeg mente det var om dette firma måske var en af den der sender
regninger på grund af de påstår man han lavet diverse opringninger til
diverse mindre børnevenlige telefonnumre, hvis det er tilfældet så kan du
tage det roligt. Dette er kun et gæt for jeg kender ikke firmaet, det kunne
bare godt lyde som et af dem.

MVH
BSV

Fra : KT

Dato : 05-03-06 14:28

De sælger DVD på en eller anden form for bogklubbasis. Et eller andet
lokketilbud fordi derefter at score kassen.

Knud

Fra : news.tele.dk

Dato : 05-03-06 15:52

> De sælger DVD på en eller anden form for bogklubbasis. Et eller andet
> lokketilbud fordi derefter at score kassen.
>
> Knud

Ja sådan er det jo altid, der er ikke nogen der kan leve af at forære noget
væk. Jeg kan se at det er i hvertald et af de firmaer, hvor man skal huske
at melde sig ud igen, eller kan man hurtigt hænge på en hel masse.

Så der er jo nok her ikke andet at gøre end at huske at melde sig ud og
betale og se glad ud, samt være en erfaring rigere til næste gang.

Husk især at være mistænksom når nogen vil forære noget væk, der ligger for
det meste et eller anden dyrt og venter så.

MVH
BSV

Fra : Barney Gumble

Dato : 05-03-06 16:14

KT filter on (bemærk toppostning):

Du får nøjagtig hvad du har fortjent. Læser man ikke betingelserne må man
bare betale ved kasse 1. Næste gang du melder dig ind i noget skal du læse
betingelserne før du siger ja, det er det alle normale mennesker gør!

Klovn!

Fra : KT

Dato : 05-03-06 17:21

"Barney Gumble" <BG@duffbeer(remove).com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare betale ved kasse 1. Næste gang du melder dig ind i noget skal du læse
> betingelserne før du siger ja, det er det alle normale mennesker gør!

Rent faktisk er det slet ikke mig det drejer sig om - men min tåbelige søn,
som roder sig ind i alt muligt. Bortset fra det, har firmaet end ikke
præsenteret nogen betingelser eller andet som kunne indikere at de ville
sende regninger - i hvertfald ikke her efterfølgende, hvor jeg prøver at
hjælpe sønnen ud af et eller andet udokuemnteret problem.

Knud

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-03-06 19:58

"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> skrev :

>i hvertfald ikke her efterfølgende, hvor jeg prøver at
>hjælpe sønnen ud af et eller andet udokuemnteret problem.

Det er vel ikke værre end at lade sagen ryge forbi en fogeden, og så
lade firmaet dokumentere deres krav ?

De få gange jeg har raget uklar med et sådan firma (jojo - du er ikke
alene om at have tåbelige børn) - er firmaerne blevet dukket gevaldigt

fogeden er ikke dum - og ved jo udemærket at formalia skal være iorden

Det skal visse firmaer af og til mindes om - gerne på den dyre måde

(men i skal jo have jeres på det rene, ellers koster det knapper)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : alexbo

Dato : 05-03-06 20:26

"KT" <> skrev

> Rent faktisk er det slet ikke mig det drejer sig om - men min tåbelige
> søn, som roder sig ind i alt muligt.

Det har han jo ikke fra fremmede,
i denne tråd har du svinet Home Entertainment til, selv om du ved at det
er din tåbelige søn der selv er skyld i henvendelserne fra HE.

mvh
Alex Christensen

Fra : Erik

Dato : 05-03-06 21:02

> [...]
> ville sende regninger - i hvertfald ikke her efterfølgende, hvor jeg
> prøver at hjælpe sønnen ud af et eller andet udokuemnteret problem.

Hej Knud

Jeg har kigget på Home Entertainments hjemmeside.
Der er et tilbud om 4 DVD'er til en dvd's pris.
Dog står der også at man så forpligtiger sig til at købe 2 DVD'er
til fuld pris inden et år.

Der står dog ikke hvad der sker hvis man ikke køber disse 2.

Det normale for bogklubber er at de så kræver fuld pris for det man
har fået til specialpris.
Men det plejer at fremgå af tilbudet.

MVH

Erik

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-03-06 17:47

Erik skrev den 05-03-2006 21:02:

> [...]
> til fuld pris inden et år.
>
> Der står dog ikke hvad der sker hvis man ikke køber disse 2.

Jf. kuponhæfterne hvor tilsvarende tilbud står, så er "konsekvensen" at
man bliver faktureret det HE kalder for almindelig klubpris for
velkomsttilbuddet.

Jeg har selv haft glæde af HE-abonnementet en overgang og fik meldt nemt
og hurtigt ud af firmaet uden nogen problemer overhovedet.

mvh

Carsten

Fra : Erik

Dato : 07-03-06 23:10

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
> Jf. kuponhæfterne hvor tilsvarende tilbud står, så er "konsekvensen" at
> man bliver faktureret det HE kalder for almindelig klubpris for
> velkomsttilbuddet.

Ja det er jo den normale konsekvens.
Men jeg kan ikke finde noget på HE's hjemmeside om det.
Der står bare at man skal købe 2 film til fuld pris og ikke mere:

Erik

Fra : KT

Dato : 08-03-06 07:03

"Erik" <e@nejnej.> skrev i en meddelelse

> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
>
> Ja det er jo den normale konsekvens.
> Men jeg kan ikke finde noget på HE's hjemmeside om det.
> Der står bare at man skal købe 2 film til fuld pris og ikke mere:

Er det overhovedet lovligt at sælge en vare forudsat man køber flere senere?

Knud

Fra : Jesper Brock

Dato : 09-03-06 07:50

"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Er det overhovedet lovligt at sælge en vare forudsat man køber flere
> senere?

Det er der ikke noget krav om i HE's tilbud.

Du kan sagtens nøjes med at købe velkomstpakken - så får du bare ikke den
velkomstrabat, som tilbuddet er udtryk for, men faktureres til normal
klubpris.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-03-06 23:46

"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Rent faktisk er det slet ikke mig det drejer sig om - men min tåbelige
> søn, som roder sig ind i alt muligt.

Er han gammel nok til det (hvor gammel er han)?

Og til jer andre - hvor gammel skal han være for at hæfte?

--
Per, Esbjerg

Fra : KT

Dato : 06-03-06 07:14

> Er han gammel nok til det (hvor gammel er han)?
>
> Og til jer andre - hvor gammel skal han være for at hæfte?

Man skal være 18 - og heller ikke dt vil firmaet dokumentere at de har
undersøgt? (han er over, men firmaet kan ikke vide det)

Knud

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-03-06 14:04

> Man skal være 18 - og heller ikke dt vil firmaet dokumentere at de har
> undersøgt? (han er over, men firmaet kan ikke vide det)

Du er altså ude på at stikke af fra regningen. Tak for kaffe.

Fra : KT

Dato : 06-03-06 17:09

> "KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Du er altså ude på at stikke af fra regningen. Tak for kaffe.

Det handler ikke om at løbe fra regningen, men at regningen har et yderst
tvivlsomt belæg.

Knud

Fra : Kim2000

Dato : 06-03-06 22:36

> [...]
> ville sende regninger - i hvertfald ikke her efterfølgende, hvor jeg
> prøver at hjælpe sønnen ud af et eller andet udokuemnteret problem.

Nu spørger jeg bare lige helt vildt dumt Men hvis sønnen er under 18 år,
så hæfter han vel slet ikke? Er der ikke noget med de skal have forældre
eller værges underskrift for at melde sig ind i de klubber?

mvh
Kim

Fra : bem

Dato : 07-03-06 08:58

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så hæfter han vel slet ikke? Er der ikke noget med de skal have forældre
> eller værges underskrift for at melde sig ind i de klubber?

Ja, du har ret. Det er et helt vildt dumt spørgsmål. Det er det fordi du i
et andet indlæg kan læse:

" (han er over, men firmaet kan ikke vide det)"

/Bo

Fra : bem

Dato : 07-03-06 09:39

"bem" <nospambemb@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, du har ret. Det er et helt vildt dumt spørgsmål. Det er det fordi du i
> et andet indlæg kan læse:

Hov, der mangler en smiley

/Bo

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 08-03-06 09:29

Wilstrup wrote:

> Brug i øvrigt venligst en nyhedslæser, der kan håndtere citattegn ved svar.
> Din kan tilsyneladende ikke.

Jep det har jeg lagt mærke til
Det må være det format Google Groups bruger internt?

Der er ingen problemer når jeg svarer via GG men bruger jeg OE så
går det helt "galt"

Hmm måske skulle man forske "lidt" i problemet alligevel :)

XFUT: dk.edb.internet

- Peter

Fra : Carl Drud

Dato : 08-03-06 19:11

peter.aghl@gmail.com wrote:

> Der er ingen problemer når jeg svarer via GG men bruger jeg OE så
> går det helt "galt"
>
> Hmm måske skulle man forske "lidt" i problemet alligevel :)

Du behøver ikke at forske så meget. Det er OE der ikke kan håndtere
Quoted Printable formatet som GG sender i. Skift nyhedslæser eller
installer OE-Quotefix.

http://www.insideoe.com/resources/tools.htm#oequotefix

> XFUT: dk.edb.internet

Det blev istedet news:dk.edb.internet.software.mail+news

news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express er nok et bedre
bud.

Carl

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 13-03-06 15:40

Carl Drud wrote:

> Du behøver ikke at forske så meget. Det er OE der ikke kan håndtere
> Quoted Printable formatet som GG sender i. Skift nyhedslæser eller
> installer OE-Quotefix.

Ahh ok
Jeg spekulerede på om det var GG der drillede lidt

Kunne være man skulle installere QuoteFix på min nye maskine
Hehe - dovenskaben længe leve - tak for linket

- Peter

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-03-06 19:39

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> omkostninger

> jamen hvis du er så bange så må du jo betale

LOL! Den er lige i øjet

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 07-03-06 14:38

Wilstrup wrote:

> Det turde vel meget enkelt at svare på: hvis knægten er under 18

Han er over 18

> Hvis han ikke skylder noget, så kan han være ligeglad.

Passivitet kan være lig med betaling af firmaets omkostninger (cirka)

> Og hvis firmaet vil stævne ham, så bliver de nødt til at føre bevis for
> at han har købt varen - længere er den vel ikke?

Knægten har vel tilmeldt sig et abonnement men troede at han købte 4
CD'ere til 1 CD's pris
Ved at acceptere tilbuddet har han samtidig accepteret at han vil
aftage yderligere 2 CD'ere over en bestemt periode

Alexbo har tidligere i tråden kort skitseret betingelserne

KT er uenig med HE hvorvidt knægten skal aftage de 2 CD'ere eller ej

Gætterier fra min side, jeps det har du ret i :)

Det kan også være en en betaling der ikke er bogført korrekt hos HE
Det sker da også andre steder

- Peter

Fra : Wilstrup

Dato : 07-03-06 20:28

<peter.aghl@gmail.com> skrev i en meddelelse
Wilstrup wrote:

> [...]

> Hvis han ikke skylder noget, så kan han være ligeglad.

Passivitet kan være lig med betaling af firmaets omkostninger (cirka)

Nej, jeg mener ikke passivitet -jeg mener at man skal afvise det ved en
skrivelse til firmaet - fx via fax med dokumentation for at det er afsendt,
og så ikke foretage sig yderligere. Men hvis firmaet kan bevise gælden, så
står man svagt - oplysningerne er ufuldstændige.

> [...]
>Ved at acceptere tilbuddet har han samtidig accepteret at han vil
>aftage yderligere 2 CD'ere over en bestemt periode

Jeg husker en lov om sådanne forbrugerkøb, hvor man forpligter sig til at
aftage en vis mængde varer ud i fremtiden. Jeg husker ikke hvad man kalder
det, men det er vist ikke tilladt at binde folk på sådanne forhåndstilsagn.
Men måske er det noget andet, jeg her tænker på.
Er han over 18 hæfter han i værste fald for det, han har skrevet under på.

Dyre ´lærepenge? ja, men måske nyttige!

[...]

>Det kan også være en en betaling der ikke er bogført korrekt hos HE
>Det sker da også andre steder

javist.

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 06-03-06 17:49

KT wrote:

> Det handler ikke om at løbe fra regningen, men at regningen har et yderst
> tvivlsomt belæg.

Sålænge du ikke ærligt fremlægger sagens forløb samt hvad du mener
er forkert så bliver det til de rene gætterier og skænderier

Tag forbi en advokat og fremlæg hele sagen for denne hvis du ikke vil
frem med det i et offentligt fora

Jeg ville blot betale de par håndører og efterfølgende undlade at
falde for kuponhæfternes kulørte knaldtilbud
Det burde være muligt!

- Peter

Fra : KT

Dato : 06-03-06 18:12

KT wrote:

> [...]

Jeg ville blot betale de par håndører og efterfølgende undlade at
falde for kuponhæfternes kulørte knaldtilbud

Hvilke informationer mangler du? Jeg har ikke andre - det er jo netop det
sagen handler om, at firmaet truer, men ikke ønsker at dokuementere
berettigelsen af kravet.

Knud

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-03-06 21:21

> Hvilke informationer mangler du? Jeg har ikke andre - det er jo netop
> det sagen handler om, at firmaet truer, men ikke ønsker at
> dokuementere berettigelsen af kravet.

Tja, så har du eller din myndige søn jo et problem, når I bliver hevet i
retten, og først får præsenteret dokumentationen dér.

Fra : KT

Dato : 06-03-06 22:21

KT wrote:

> [...]

Jeg ville blot betale de par håndører og efterfølgende undlade at
falde for kuponhæfternes kulørte knaldtilbud

Alt andet lige er det sjovere at betale en advokat 5000 kr end at betale et
platforetagende nogen få hundrede kroner - så nej jeg betaler ikke det
foretagende.

Knud

Fra : Kim2000

Dato : 06-03-06 22:44

> [...]
> et platforetagende nogen få hundrede kroner - så nej jeg betaler ikke det

Har du prøvet at ringe selve hovedfirmaet op, og sige stille og roligt, at I
har modtaget en regning, men du er ikke sikker på om den er blevet betalt,
og om hun ikke lige er sød at se hvilke film det er, det drejer sig om? Hvis
man lægger den der søde venlige lidt uforstående tone "naaaj har jeg ikke
betalt, det er dog en katastrofe, jeg må se at betale..... fløjsstemme), så
plejer de fleste firmaer da være velvillige. Hvis hun siger det handler om
fx "Der Untergang" leveret d. 10 januar, jamen så er det vel at starte med
at finde ud af om I har modtaget filmen eller ej. Hvis I ikke har modtaget
filmen, så sender du bare et anbefalet brev, hvor du kort sagt skriver at du
ikke har skylder dem noget, du ikke ønsker at høre yderligere fra dem. med
venlig blabla....

Jeg har selv med en bogklub modtaget 3 bøger, derefter sendte jeg et
anbefalet brev hvor jeg meldte mig ud af klubben og skrev "at alle
yderligere tilsendte bøger efter dags dato vil blive betragtet som en gave
og vil ikke blive betalt". Jeg modtog derefter 14 bøger, da man ringede og
rykkede for betalingen henviste jeg blot til brevet og hørte derefter aldrig
fra dem igen (jeg bliver dog næppe kunde der igen )

mvh
Kim

Fra : alexbo

Dato : 06-03-06 22:44

"KT" skrev

> Alt andet lige er det sjovere at betale en advokat 5000 kr end at betale
> et platforetagende nogen få hundrede kroner -

Det er sådan det skal lyde.

Du ender nok med at skulle betale hele molevitten, men med 2 advokater at
betale, din egen og HE´s, får du for 10.000 kr sjov, og kun for få hundrede
kroner surt.

mvh
Alex Christensen

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 07-03-06 10:57

KT wrote:

> Hvilke informationer mangler du? Jeg har ikke andre - det er jo netop det
> sagen handler om, at firmaet truer, men ikke ønsker at dokuementere
> berettigelsen af kravet.

Har knægten købt noget eller tilmeldt sig som abonnement hos Home
Entertainment på noget tidspunkt
Har knægten fået tilsendt noget
Hvad er det der skal betales, hvad står der på regningen fra HE

osv

Det eneste der indtil nu er dokumenteret er din uvilje til at betale
for en ydelse som HE mener at hav leveret

- Peter

Fra : Wilstrup

Dato : 07-03-06 14:22

KT wrote:

> [...]

Det eneste der indtil nu er dokumenteret er din uvilje til at betale
for en ydelse som HE mener at hav leveret

Det turde vel meget enkelt at svare på: hvis knægten er under 18, og har
skrevet under på noget, så hæfter han ikke, da hans underskrift ikke er
gyldig juridisk set Har han brugt det, så er det forældrenes ansvar.

Er han over 18, så hæfter han.

Hvis han ikke skylder noget, så kan han være ligeglad. Og hvis firmaet vil
stævne ham, så bliver de nødt til at føre bevis for at han har købt varen -
længere er den vel ikke?

Eller...?
--
Wilstrup

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 08-03-06 09:30

KT wrote:

> Er det overhovedet lovligt at sælge en vare forudsat man køber flere senere?

Det er lissom det bogklubberne lever af?

- Peter

Fra : KT

Dato : 08-03-06 17:23

Muligvis - men er det en legal levevej?

Knud

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 08-03-06 18:09

> Muligvis - men er det en legal levevej?

Nu har bogklubberne kørt deres gesjæft på den måde de sidste 30 år
eller mere
Så det ville overraske mig meget hvis der var et problem

At det er lige til kanten af indtil flere paragraffer skal vel ikke
ligge bogklubben til last?

- Peter

Fra : KT

Dato : 08-03-06 20:53

Jeg har været medlem af flere bogklubber uden at være tvunget til at købe
noget. Jeg har fået bøgerne tilsendt, hvis jeg ikke har husket at
afbestille, men direkte tvang - nej det har jeg ikke oplevet.

Knud