Michael Kjærsgård wrote:
> Som jeg altid har forstået reglerne, skal man i forbrugerkøb i tilfælde
> af problemer med et produkt altid kontakte butikken hvor man købte
> produktet, og de må så tage sagen op med forhandleren.
>
> Jeg er altså rimeligt sikker på at Schier har uret, og jeg (MicK) har
> ret i dette indlæg:
http://haderkunder.dk/?side=visdebat.php&nr=17025
>
> Men inden jeg svarer ham igen, er der nogen der kan henvise til et sted
> hvor jeg får det på skrift? :)
Du har ret. Butikken, hvor du købte varen, skal tage sig af
reklamationerne. I nogle tilfælde vil det dog være hurtigere og nemmere
for dig at kontakte producenten direkte, hvis producenter åbner op for
denne mulighed. Men hvad enten producenten åbner op for den mulighed, så
SKAL forhandleren tage sig af din reklamation, hvis du henvender dig til
ham. Det skal producenten derimod ikke, hvis han ikke gider det.