Kan jeg klage til klagenævnet over dette d~
Fra : Mr

Dato : 27-02-06 13:33

Hej gruppe.

Jeg er ejer af følgende domæne:
http://billig-scooter.dk (1 år gammelt)

For få måneder siden blev http://billigscooter.dk oprettet, og føler
egenligt at de scorer lidt billige point dér, specielt når jeg prøver via
min side at finde den bedste og billigste scooter til folk - gratis for alle
parter vel at mærke, så gør det mig lidt ked af at de forsøger at tjene
penge "i mit navn", hvis jeg kan forklare det således.

Jeg har skrevet en forespørgesel til klagenævnet for domæner om jeg har
noget grundlag for at klage over dem.
Jeg har ikke endnu, men vil, skrive en mail til dem hvor jeg vil bede dem om
at gøre det klart, jeg de intet har med min hjemmeside at gøre.
Men jeg vil bare vide på forhånd om jeg overhovedet har noget at sige?

Alt modtages.
God dag.
mvh
Stig

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-02-06 11:00

"Mr" <no@mail.nogood> wrote in message
> [...]
> alle parter vel at mærke, så gør det mig lidt ked af at de forsøger at
> tjene penge "i mit navn", hvis jeg kan forklare det således.

Godt spørgsmål faktisk, vil mene at der er så stor sammenfald mellem domaine
navnene og funktionen emnerne på siderne at du har en sag, du han jo roligt
fremføre det for klagenævnet er jo 150kr du højest står til at tabe.

Du kan jo ligeså godt få det afklaret nu, inden du en dag risikere de kommer
og vil have dit navn fordi deres butik måske bliver en stor succes.

Fra : Jesper Brock

Dato : 28-02-06 12:09

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Du kan jo ligeså godt få det afklaret nu, inden du en dag risikere de
> kommer og vil have dit navn fordi deres butik måske bliver en stor succes.

Kunne man ikke nøjes med at rådgive om jura, hvis man rent faktisk ved noget
om emnet?

Først i tid - først i ret er det almindelige udgangspunkt. Hvorfor mener du
ikke det skal være gældende i dete tilfælde?

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Mr

Dato : 28-02-06 21:14

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Først i tid - først i ret er det almindelige udgangspunkt. Hvorfor mener
> du ikke det skal være gældende i dete tilfælde?

Kan jeg tolke dit svar som at jeg intet kan stille op?

Fra : Martin Bak

Dato : 28-02-06 23:01

"Mr" <no@mail.nogood> skrev i en meddelelse

> Kan jeg tolke dit svar som at jeg intet kan stille op?
Jeg tolker deres svar modsat. Såvidt jeg kan gennemskue deres interne
juridiske drillerier, så mener de alle, at du meget vel kan have en god sag.
Men d´herrer Lynggaard og Lykkegaard mener tillige, at du kan risikere en
"modsat" sag, hvis du ikke reagerer med det samme.. Så jeg tolker rådene til
dig som, at det bør du nok gøre.

Martin

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-02-06 21:29

"Jesper Brock" wrote

> Kunne man ikke nøjes med at rådgive om jura, hvis man rent faktisk ved
> noget om emnet?

Sneakers versus Sneakers

Et amatørgruppe kaldet Sneakers måtte afgive deres navn til den "kendte"
rockgruppe Sneakers på trods af at amatørgruppen tog navnet adskillige år
før rockgruppen blev dannet

Jeg mener at kunne huske det var fordi rockgruppen havde registreret
Sneakers som varemærke

Rådet er ikke helt ved siden af - imho

- Peter

Fra : Jesper Brock

Dato : 01-03-06 01:07

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> før rockgruppen blev dannet
>
> Jeg mener at kunne huske det var fordi rockgruppen havde registreret

Umiddelbart bør ovenstående scenarie ikke kunne lade sig gøre - det kunne
være interessant at læse de nærmere præmisser for afgørelsen. Findes den et
sted å' æ' net?

Hvis jeg umiddelbart skal give et bud på, hvorfor sagen faldt ud som den
gjorde, kunne det være manglen på bevis hos amatørgruppen. En varemærkeret,
der stiftes gennem ibrugtagning, stiftes jo først, når mærket har fået
"fornødent særpræg"... og det har måske knebet med at løfte bevisbyrden i
tilfældet Sneakers.

I dag er det lidt lettere at pege på registreringsdatoen og sige "se her,
hvornår domænet blev taget i brug". Iøvrigt falder det mig svært at tro, at
der kan foretages varemærkeregistrering af "billig scooter" da begge ord er
almindeligt forekommende danske ord uden fornødent særpræg (se VML §13)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-03-06 07:38

"Jesper Brock" wrote

> Umiddelbart bør ovenstående scenarie ikke kunne lade sig gøre - det kunne
> være interessant at læse de nærmere præmisser for afgørelsen. Findes den
> et sted å' æ' net?

Jeg ved det ikke, det var midt i 80'erne,

> [...]
> varemærkeret, der stiftes gennem ibrugtagning, stiftes jo først, når
> mærket har fået "fornødent særpræg"... og det har måske knebet med at

Amatørgruppen var rimeligt etableret
De har sandsynligvis trukket sig ret hurtigt for at undgå en dyr retsag

- Peter