Ansvar for bortkommet pakke?
Fra : John

Dato : 25-02-06 16:33

Hej,

Jeg er kommet lidt i klemme mht. ingen vil tage ansvar for en sag jeg er
havnet midt i, og som jeg er den eneste der taber penge på.

Jeg bestiller en fjernstyret bil i USA via et køb på Ebay. Toldvæsnet er
ikke tilfreds med tolddeklerationen der sidder uden på pakken, og beder mig
fremskaffe en kvittering. Det tager tid at få sælger til at faxe denne til
mig, så inden henliggefristens udløb ringer jeg og aftaler at pakken kan
blive liggende 1 uge ekstra. Postdanmark, overholder dog ikke aftalen og
sender pakken retur til sælger.

Sælger modtager ikke pakken, og vil ikke tage sagen med at efterlyse den, da
det er afsenders ansvar, mener han. Afsender (Postdanmark/told) mener ikke
det er deres ansvar heller...

Beløbet er ca. US$250...

Hvad kan jeg gøre?

Mvh
John Jensen

Fra : N/A

Dato : 25-02-06 22:21

Fra : Eliasen

Dato : 25-02-06 22:21

"Anders Andersen" <Anders@Andersen.dk> wrote in message

> Ingenting ! - Du burde have vist at SKAT er blevet meget klogere og at
> snyde med evt. gave eller vareprøvedeklaration sat uden på pakken duer
> ikke.
> Der skal altid foreligge en korrekt kvittering/faktura.
> Så blev du meget klogere .....

Og hvor i Johns indlæg læser du, at der ikke forefindes en korrekt faktura?

--
Eliasen

Fra : John

Dato : 26-02-06 13:19

"Anders Andersen" <Anders@Andersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke.
> Der skal altid foreligge en korrekt kvittering/faktura.

Kære Ander Andersen

Jeg håber inderligt du læser dette indlæg: Hvad i alverden bilder du dig
ind, og antage jeg prøver at snyde nogen for noget???

At Told og Skat ikke åbner pakken for at finde indeholdt dokumentation eller
vælger at ignorere den korrekte tolddekoration der er på ydersiden, vil jeg
ikke påtage mig ansvaret for.

Så blev du meget klogere.....

vh John

Fra : Christian Madsen

Dato : 26-02-06 01:04

> [...]
> da det er afsenders ansvar, mener han. Afsender (Postdanmark/told) mener

Har sælger fraskrevet sig ansvar??

Fra : John

Dato : 26-02-06 13:20

"Christian Madsen" <svar@venligsther.dk> skrev i en meddelelse

> Har sælger fraskrevet sig ansvar??

Ja, sælger mener det er afsenders ansvar!

Har jeg tabt pengene, nu da hverken ToldSkat eller sælger vil tage ansvaret,
mon?

Mvh
John

Fra : Fatter Brik

Dato : 26-02-06 14:16

Hvordan har du betalt?

:)

Fra : John

Dato : 26-02-06 15:52

"Fatter Brik" <Fatter@br.ik> skrev i en meddelelse
> Hvordan har du betalt?
>
> :)

Jeg har betalt via Paypal - men det er et stor system at komme igennem til.
Min største fejl var at åbne en claim, og lukke den igen, da jeg fik
genoptaget kontakt fra sælger. Lukker man først en sag hos Paypal - så kan
den ikke genoptages.

Men er der ikke forsikring på en pakke afsendt fra danmark uanset hvem der
sender den?

Men hvordan får man ToldSkat til at påtage sig ansvaret (hvis det er deres)
Det er jo en offentlig instution, hvor ingen har ansvar!

Mvh
John

Fra : Jonathan Stein

Dato : 26-02-06 17:39

John wrote:

> Sælger modtager ikke pakken, og vil ikke tage sagen med at efterlyse den, da
> det er afsenders ansvar, mener han. Afsender (Postdanmark/told) mener ikke
> det er deres ansvar heller...

Sælger er formelt stadig afsender af pakken(*), da det danske toldvæsen
ikke sender pakken retur, men blot afviser den, hvorefter den går
tilbage til pakkefirmaet, som så enten destruerer eller returnerer den.

(*) Dette er ikke nødvendigvis det samme som at sælger har ansvaret, men
I må henvende jer til det pakkefirma, som sælger har benyttet og
efterlyse den pakke, som han har sendt.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.

Fra : John

Dato : 26-02-06 20:22

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> må henvende jer til det pakkefirma, som sælger har benyttet og efterlyse

Hej Jonathan,

Tak for dit svar!¨

Er det ikke det danske toldvæsen der sender pakken retur, når den ligger på
deres lager i 2½ uge, inden de træffer beslutningen om at sende den retur
til afsender (sælger)?

Du mener altså det er mig, der skal henvende mig til pakkefirmaet toldvæsnet
har benyttet? Toldvæsnet og sælger tager nemlig ingen ansvar!

Mange tak for alle svar!

M.v.h.
John

Fra : Jonathan Stein

Dato : 26-02-06 22:33

John wrote:

> Er det ikke det danske toldvæsen der sender pakken retur, når den ligger på
> deres lager i 2½ uge, inden de træffer beslutningen om at sende den retur
> til afsender (sælger)?

Jeg er ganske sikker på, at toldvæsenet formelt set ikke har sendt din
pakke retur.

Det lader til, at Post Danmark har modtaget pakken og ikke kunnet få den
gennem tolden jvf. deres normale procedure. Pakken er derfor gået retur
til afsender.
Formelt set er det derfor stadig samme forsendelse, der nu blot skal
udleveres et andet sted (hos afsenderen), men forsendelsespapirer,
tracking-nummer o.s.v. er de samme.

I skal derfor have fat i det firma, pakken oprindeligt er indleveret hos
(eller som evt. har afhentet den hos afsender). De må gøre rede for hvad
der er sket med den forsendelse, de har fået indleveret.

M.v.h.

Jonathan