Ophævelse af køb, er dette nok?
Fra : Henning S Christians~

Dato : 24-02-06 18:48

Er der noget i dette der bør skrives anderledes, eller ser det ok ud til at
ophæve købet, Firmanavn og sælger samt montørnavn er her slettet for ikke at
genere nogen

På forhånd tak

Venlig hilsen

Henning S Christiansen

X-by, d. 25.februar 2006

Vedr. varmepumpe, (Fabrikat + Serienr).

Den 3.- 6.- 2005 troede undertegnede, at jeg skulle gøre en god investering,
hvorfor jeg indkøbte 1 stk. varmepumpe ved(firmanavn/sælger). Faktura
nr.******.

Denne blev installeret af firma, (firmanavn), d. 14.- 6.- 2005.

Efter sommer og efterår da det bliver koldere, og jeg regner med at skulle
til at have glæde af varmepumpen, viser det sig, at den ikke virker som den
skal.

Derfor sender jeg en e-mail til (Importør) om problemet, men ingen svar.
Derfor får de en rykker d. 2.- 12.- 2005, det hjælper stadig ikke.

Jeg kontakter derfor (firmanavn/sælger), han kontakter en kølemontør,
(Kølemontør ****), som skal se på problemet, varmepumpen iser fuldstændig
til, så ventillatorvingen ikke kan køre rundt.

D. 13.- 12.- 2005 bliver en føler flyttet, men lige lidt hjælper det.

D. 17.- 12.- 2005 så tiliset at strømmen bliver afbrudt, dvs. at HFI relæet
reagerer, herefter har varmepumpen stået stille.

Jeg har haft kontakt til (kølemontør ****) flere gange, men de er stået af
samarbejdet, fordi de har problemer med at få reservedele samt penge for
deres arbejde af (Importør).

Har også haft kontakt til (firmanavn/sælger) flere gange, han lover hver
gang at få gjort noget ved sagen, men lige meget hjælper det.

Følgende datoer har jeg haft kontakt til (Kølemontør ****),

13. og 30.-12.-2005, 2.-3.-4.og 31.-01.-2006.

Kontakt til (Firmanavn/sælger):

12.-12.-2005, 10.-1., 1.-10.-17.-21.-22.-23.og 24.-02.-2006.

Alt dette skriveri og ringen frem og tilbage til ingen verdens nytte.

På denne baggrund vil jeg have, at I kommer og demonterer og afhenter denne
varmepumpe, så jeg kan få mine penge igen, altså at handelen går tilbage.

Er der mulighed for refusion for det varmetab, jeg har lidt i vinter, for
iflg. annonce vil varmepumpen have tjent sig ind i løbet af 3 år, og nu er
den første vinter på vej til at være overstået,

Derfor dette spørgsmål.

Håber på et fornuftigt svar og løsning af problemet.

Med venlig hilsen

******

Fra : Henning S Christians~

Dato : 24-02-06 19:14

og er der en venlig sjæl der kan henvise til § i købeloven?
altså f.eks jeg ønsker at hæve handlen i henhold til Købelovens §** stk **

Kunne man også skrive at jeg forventer at diverse huller der blev boret i
mit hus af den af dem anviste montør ved montage af anlægget bliver
udbedret/ ført tilbage til sit oprindelige useende??

Fra : Henning S Christians~

Dato : 27-02-06 18:39

?
"