|
| Opsigelse af nummerflytning Fra : Kasper |
Dato : 23-02-06 16:25 |
|
Hej gruppe.
Her følger en kort historie om en nummerflytning og en fortrydelse af denne.
Jeg nedlægger et firma grundet uenigheder. Vi har to telefonnumre, og jeg ønsker mit nummer flyttet til CBB mobil. Jeg forudbetaler de 199 kr., som det koster (det får man i taletid, når nummeret er flyttet).
Da det er min partner, som er kontraktansvarlig, så nægter Telia at flytte nummeret med min underskrift (Telia er det nuværende teleselvskab).
Da vi er kommet lidt i totterne på hinanden over alt postyret (mig og min partner fra firmaet), vælger jeg at være ligeglad med mit telefonnummer (jeg vil altså bare have et nyt nummer), og ønsker at fortryde min nummerflytning (den er bestilt over internettet). Det skal hertil siges, at det ikke var muligt for CBB at lave et nyt nummer til mig, med den aftale som jeg allerede havde med dem.
Jeg får her at vide fra en dame hos CBB\'s kundeservice, at jeg sagtens kan fortryde, men at jeg ikke får mine penge tilbage.
Forløbet har stået på siden December, og jeg har ikke fået flyttet mit nummer.
Er det mig der er galt på den, når jeg mener, at de skal give en pengene tilbage, såfremt jeg ikke har modtaget produktet/ydelsen m.m.? Eller kan jeg godt opgive mine 199 kr.?
--
Med venlig hilsen
Kasper Johansen
| |
Holst (23-02-2006)
| Kommentar Fra : Holst |
Dato : 23-02-06 16:31 |
|
Kasper wrote:
> Er det mig der er galt på den, når jeg mener, at de skal give en pengene tilbage, såfremt jeg ikke har modtaget produktet/ydelsen m.m.? Eller kan jeg godt opgive mine 199 kr.?
Hvad står der i de betingelser, som du har accepteret i forbindelse med
bestillingen?
| |
leWorm (23-02-2006)
| Kommentar Fra : leWorm |
Dato : 23-02-06 16:41 |
|
Alt afhængigt af Cbb\'s aftale med dig, altså det du har accepteret, er den bindende.
Men ville tro at du sagtens ville kunne få pengene tilbage, da du ikke får deres modydelse. og derved er aftalen jo kun opfyldt den ene vej.
| |
leWorm (23-02-2006)
| Kommentar Fra : leWorm |
Dato : 23-02-06 16:48 |
|
Fandt lige i deres relement følgende:
-----------------------------
flytning er en personligt tilpasset tjenesteydelse, hvorfor der gælder særlige regler mht. returret. Konkret betyder dette at din returret ophører, når CBB Mobil modtager din fuldmagt til overflytning af nummeret. Indtil du indsender fuldmagten, gælder de normale regler for returret - det vil sige at du inden for 14 dage fra bestillingsdatoen kan få udbetalt pengene. Ønsker du at benytte dig af denne mulighed, skal du indsende en underskrevet anmodning herom pr. brev eller fax til CBB Mobil. Pengene kan også indsættes som taletid på et andet nummer hos CBB Mobil, eller bruges som betaling for et nyt nummer i stedet for en nummerflytning. Ønsker du en af disse muligheder, bedes du kontakte Kundeservice.
Bemærk at den taletid der indsættes ifm. køb af en nummerflytning, ikke kan udbetales eller overflyttes til andre numre.
Læs mere om dine rettigheder ved fjernsalg på www.forbrug.dk.
-----------------------------
Mer kan læses på https://www.cbb.dk/cbb?cmd=terms&popup=1
Ud fra det ser det ud til at din fortrydelsesret er sket for sent. Men hvis du hverken har modtaget simkort eller andet materiale fra dem, som de siger de sender. Så kan jeg ikke se at det går som en modydelse?
| |
Kasper (23-02-2006)
| Kommentar Fra : Kasper |
Dato : 23-02-06 16:54 |
|
LeWorm skrev:
> -----------------------------
> Mer kan læses på https://www.cbb.dk/cbb?cmd=terms&popup=1
>
> Ud fra det ser det ud til at din fortrydelsesret er sket for sent. Men hvis du
> hverken har modtaget simkort eller andet materiale fra dem, som de siger
> de sender. Så kan jeg ikke se at det går som en modydelse?
Men fuldmagten var ikke gyldig hos Telia. Har dette noget at sige set fra CBB\'s synspunkt?
Jeg ønsker stadig at få oprettet et taletidsabonnement hos CBB mobil - Bare uden nummerflytning.
Jeg har modtaget et SIM-kort. Jeg kan dog ikke bruge det til noget.
Nederst på CBB\'s FAQ fandt jeg følgende:
4. Kan jeg få udbetalt min saldo eller overflyttet den til et andet mobilnummer?
Ja, dette kan til enhver tid lade sig gøre. Dog modregner vi et administrationsgebyr på 50,-. Hvis du ønsker dette, skal du indsende en underskrevet anmodning til os. Se adresseoplysninger.
Bemærk at taletid vundet i forbindelse med kampagner, eller indsat ifm. med tilmelding til udlandstelefoni eller oprettelse af nummerflytning, ikke kan udbetales eller overflyttes.
http://www.cbb.dk/pqz/faq.jsp
Men den gælder måske kun, hvis nummeret allerede er oprettet?
--
Med venlig hilsen
Kasper Johansen
| |
Holst (23-02-2006)
| Kommentar Fra : Holst |
Dato : 23-02-06 17:02 |
|
Kasper wrote:
> Men fuldmagten var ikke gyldig hos Telia. Har dette noget at sige set fra CBB\'s synspunkt?
Næh. Det er jo ikke deres fejl, at du forsøger at flytte et nummer, som
du ikke har ret til at flytte.
| |
per christoffersen (23-02-2006)
| Kommentar Fra : per christoffersen |
Dato : 23-02-06 16:59 |
|
"Kasper" <kasper@johansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43fdd18e$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> Er det mig der er galt på den, når jeg mener, at de skal give en pengene
> tilbage, såfremt jeg ikke har modtaget produktet/ydelsen m.m.? Eller kan
> jeg godt opgive mine 199 kr.?
Det er et kringlet spørgsmål.
Du har ikke fået det reslutat du ønskede, men du har for en stor dels
vedkommende fået ydelsen.
CBB har jo (formodentlig) igangsat en overflytning. Overflytningen kunne
ikke lade sig gøre pga. forhold der ikke vedrører CBB.
Hvem skal så betale for den ydelse som CBB ikke kunne levere fuldt ud?
Jeg ville gå efter at få en ordning med CBB, hvor de indbetalte penge indgår
i en anden aftale, hvis det kan lade sig gøre.
Ellers ville jeg anse dem for tabt.
/Per
| |
Stine (28-02-2006)
| Kommentar Fra : Stine |
Dato : 28-02-06 13:58 |
|
"Kasper" <kasper@johansen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:43fdd18e$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Da det er min partner, som er kontraktansvarlig, så nægter Telia at flytte
> nummeret med min underskrift (Telia er det nuværende teleselvskab).
>
Det er jo netop dette, du skulle have været opmærksom på *inden* du forsøgte
at portere nummeret.
CBB har jo allerede lavet al forarbejdet for portering af nummeret, så der
er vel ikke noget at sige til, at de kræver de 199,00 - det beløb rækker
trods alt ikke til mange ½'ve timers arbejde når momsen af fratrukket...
/Stine
| |
|
|