Jeg har for ca. et år siden købt et nyt TV apparat til ca. 10.000 kr.
Apparatet har en fejl, jeg har reklameret første gang inden for det første
halvår, og to gange indenfor andet halvår.
Sælgeren har haft apparatet på værksted tre gange, hver gang omkring en
måned og har ikke set fejlen. (Når jeg tænder på fjernbetjeningen har jeg
adskillige gange været ude for at billedet er sort-hvidt, og nogle gange
kommer der ikke noget billede, efter sluk på vægkontakt fungerer alt korrekt
indtil næste gang.)
Hvordan er min retsstilling?
Jeg har skrevet til forhandleren og forlangt at handelen bliver ophævet, og
at de enten leverer et andet apparat af samme model, eller refunderer
købsprisen incl. præmie for ekstraforsikring.
Forhandleren afviser at refundere forsikringspræmien, men jeg mener, at jeg
har en fejl som er konstateret indenfor første halvår ( fuld garanti), og
derfor kan ekstraforsikringen (udvidet garantidækning) ikke være aktuel.
Hilsen Aksel
|