/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Handel helt på afveje ?
Fra : t-t-one


Dato : 20-02-06 15:48

Hejsa Gruppe

Håber jeg kan forklare det her så det kan forståes :)

Jeg er ejer af en online butik, og modtager en ordre fra en kunde.
Jeg har ikke Dankort mulighed på siden, så der skal overføres via. bank
(senere relvans!)
Kunden skal bruge varen hurtigst mulig, bestiller det en onsdag og skal
bruge det lørdag,
vi snakker sammen over telefonen, for han vil høre om han kan nå det hvis
han først kommer i banken torsdag. Så jeg forslå han går i banken, og får en
kopi af indbetalingen, scanner den ind, og sender den via email til mig, så
kan jeg sende varen med det sammen. Men så vil skæbnen at jeg selvfølgelig
har glemt et dumt ciffer i mit bankkonto nummer.

Så kunden sender mig en mail om jeg ikke kan sende det, nu hvor det er mig
der har lavet en bommert, så sender han pengene på mandag. Det kan jeg jo
godt se, at det var min bommert, så selvom jeg ikke er meget for det, går
jeg med til det.
Jeg sender varen fredag i håb om det når frem lørdag.

Jeg sender så en mail mandag, for at høre om det var nået frem.
Det nåede det så ikke, og jeg fik en ret ubehagelig mail om at han skulle
have brugt det til en fødselsdagsgave, og pga. mig måtte han ud at få fat i
noget andet, så nu gad han Fand** ikke at have det mere. Og hvis jeg ville
have det retur, så skulle jeg selv betale for portoen. Det er så mod de
regler der står på min firma side.

Men jeg skriver en mail tilbage til kunden, for at sige at det så er iorden,
for jeg gider ikke at gøre det helt store ud af sådan en lille sag.
Nu har jeg så hverken hørt fra ham eller modtaget den varer han havde
bestilt.

Hvad kan jeg stille op for at få min varer retur ? Kunden har jo ikke betalt
for det ?

Håber det bare giver lidt mening !

t-t-one



 
 
Allan Soerensen (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 20-02-06 17:59

"t-t-one" <tocone4@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43f9d6be$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Jeg sender så en mail mandag, for at høre om det var nået frem.
> Det nåede det så ikke, og jeg fik en ret ubehagelig mail om at han skulle
> have brugt det til en fødselsdagsgave, og pga. mig måtte han ud at få fat
> i noget andet, så nu gad han Fand** ikke at have det mere. Og hvis jeg
> ville have det retur, så skulle jeg selv betale for portoen. Det er så mod
> de regler der står på min firma side.

Det smarteste er at kundenbare nægter at modtage varen. Så sender
Postdanmark automatisk pakken retur til dig.

> Nu har jeg så hverken hørt fra ham eller modtaget den varer han havde
> bestilt.

Har du checket på www.post.dk om forsendelsen er udlevert til kunden?
Har han blot undladt at afhente forsendelsen på posthuset går der en uges
tid før Postdanmark senden den retur til dig.

> Hvad kan jeg stille op for at få min varer retur ? Kunden har jo ikke
> betalt for det ?



t-t-one (21-02-2006)
Kommentar
Fra : t-t-one


Dato : 21-02-06 00:16

Hej Allan

Kunden har modtaget pakken. så den kommer nok ikke automatisk retur til mig,
desværre :)

Hilsen
t-t-one

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message
news:43f9f561$0$38676$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "t-t-one" <tocone4@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43f9d6be$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Jeg sender så en mail mandag, for at høre om det var nået frem.
>> Det nåede det så ikke, og jeg fik en ret ubehagelig mail om at han skulle
>> have brugt det til en fødselsdagsgave, og pga. mig måtte han ud at få fat
>> i noget andet, så nu gad han Fand** ikke at have det mere. Og hvis jeg
>> ville have det retur, så skulle jeg selv betale for portoen. Det er så
>> mod de regler der står på min firma side.
>
> Det smarteste er at kundenbare nægter at modtage varen. Så sender
> Postdanmark automatisk pakken retur til dig.
>
>> Nu har jeg så hverken hørt fra ham eller modtaget den varer han havde
>> bestilt.
>
> Har du checket på www.post.dk om forsendelsen er udlevert til kunden?
> Har han blot undladt at afhente forsendelsen på posthuset går der en uges
> tid før Postdanmark senden den retur til dig.
>
>> Hvad kan jeg stille op for at få min varer retur ? Kunden har jo ikke
>> betalt for det ?
>
>



leWorm (24-02-2006)
Kommentar
Fra : leWorm


Dato : 24-02-06 02:19

Du står meget dårligt i din sag..

Da du har udleveret varen, uden at have modtaget penge. Du kan kun håbe på, han finder det gode frem i sig..

kan komme med § i morgen, kan den ikke lige i hovedet. :)~

Marcel Worm , stud.jur.

Bertel Lund Hansen (24-02-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 24-02-06 10:00

leWorm skrev:

> Da du har udleveret varen, uden at have modtaget penge. Du kan
> kun håbe på, han finder det gode frem i sig..

Er det sådan du vil råde dine kommende klienter hvis andre
forbryder sig imod dem?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

bem (24-02-2006)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 24-02-06 10:08


"leWorm" <orm@leWorm.org> skrev i en meddelelse
news:43fe5cb7$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
> Du står meget dårligt i din sag..
>
> Da du har udleveret varen, uden at have modtaget penge. Du kan kun håbe
på, han finder det gode frem i sig..
>
> kan komme med § i morgen, kan den ikke lige i hovedet. :)~

Jeg er meget spændt på at se den paragraf, der siger, at hvis man kan formå
en handlende til at udlevere en vare uden at modtage betaling, så er det op
til én selv, om man vil betale for varen.
Venter med længsel..

/Bo



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408936
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste