medarbejderaktier
Fra : Heesgaard

Dato : 17-02-06 02:49

i fortsættelse af min tråd fra den 31, oktober 2005 om medarbejderaktier og
funktionærlovens §17
kan jeg informere om, at Finansforbundet har vunet en sag mod Jyske Bank,
hvorefter fratrådte medarbejdere
har ret til medarbejderaktier.

Dommen er ikke blevet anket af Jyske Bank, og må således kunne danne
præcedens.

Mange hilsner

Gert - oppe på Grønland.

Fra : Rune

Dato : 17-02-06 08:31

Heesgaard wrote:

[klip]

> [...]
> Finansforbundet har vunet en sag mod Jyske Bank, hvorefter fratrådte
> medarbejdere har ret til medarbejderaktier.

Jeg regner med, at du taler om FUL § 17a.

Oplysningerne om din egen sag som du nævner i den gamle tråd, kan da
ikke være de samme som dem, der forelå i den afgjorte sag?

Det er ikke mærkeligt, at fratrådte medarbejdere under visse betingelser
har krav på en forholdsmæssig aktietildeling, det står jo næsten direkte
i § 17 a. Men det kræver altså at tildelingerne har hjemmel i aftale
eller sædvane.

Ud fra de oplysninger du giver i den gamle tråd, virker det ret svært at
sige, at den tildeling du åbenbart gik glip af, havde hjemmel i aftale
eller sædvane.

/Rune