retur af forkert fremsendt vare - har jeg ~
Fra : Kenneth Oestergaard

Dato : 16-02-06 23:46

Hej NG

Jeg købte for en uges tid siden en vare hos www.pulsure.dk.

På deres webshop var der afbilledet en vare (Polar T-140 IR Interface - USB
port). Denne valgte jeg at lægge i kurven og købe. Se billede fra shoppen
før og under køb:

http://oestergaard.it/pulsure.dk.gif

Jeg modtager så et par dage senere varen, men ser ved udpakning at de har
sendt mig en anden vare end den købte. En uoriginal vare (IR wave), som
formentlig kan købes væsentligt billigere i en velassorteret
elektronikforretning. Se billede af den modtagede vare her:

http://oestergaard.it/irwave.jpg

Jeg skal lige slå fast, at sagen nu er mere principiel end økonomisk og jeg
går ikke fallit af at betale 48,- af egen lomme. Jeg skriver så til
forretningen at jeg ønsker den vare jeg har bestilt, ellers har jeg til
hensigt at hæve handlen - www.pulsure.dk vil trods deres åbenlyse fejl ikke
dække mine returudgifter. Er de i deres gode ret til at afvise dette? Jeg
mener de har påført mig nogle unødvendige udgifter, ved at beskrive og
afbillede en anden vare end den de sender mig.

Her er korrespondancen mellem pulsure.dk og undertegnede. Af hensyn til
medarbejderen hos pulsure.dk har jeg erstattet hans navn med XXXXXX (gælder
også kontonummer mv.):

http://oestergaard.it/pulsure.dk.txt

Jer ser frem til at høre fra jer.

NB. Det bør lige tilføjes at de nu har ændret billedet - men ikke
varebeskrivelsen/varenummereret på deres webshop.