Adresselister på internettet
Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 16-02-06 19:44

Må man offentliggøre adresselister på internettet,
feks. for en skoleklasse, så det er nemmere at ringe til hinanden.

Jan

Fra : Peter Mogensen

Dato : 16-02-06 22:34

Jan & Lisbeth wrote:
> Må man offentliggøre adresselister på internettet,
> feks. for en skoleklasse, så det er nemmere at ringe til hinanden.

Hvorfor ikke bare sørge for at der er password-beskyttelse på, så kun
dem, der har fået passwordet kan se det?

Peter

Fra : Wilstrup

Dato : 17-02-06 12:00

"Jan & Lisbeth" <Jan.Nielsentagmigvaek@kfumscout.dk> skrev i en meddelelse
> Må man offentliggøre adresselister på internettet,
> feks. for en skoleklasse, så det er nemmere at ringe til hinanden.

Ikke umiddelbart:

http://www.datatilsynet.dk/include/show.article.asp?art_id=515&sub_url=/Vaerd_at_vide/indhold.asp

og yderligere:

http://www.datatilsynet.dk/include/show.article.asp?art_id=584&sub_url=/Vaerd_at_vide/indhold.asp

Og du kan læse persondataloven,
http://www.datatilsynet.dk/lovgivning/personoplysninger/indhold.asp

Og endelig iagttage §§ 6,28, 35 38 i samme.

--
Wilstrup

Fra : Peter Kirk

Dato : 17-02-06 12:37

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> "Jan & Lisbeth" <Jan.Nielsentagmigvaek@kfumscout.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ikke umiddelbart:
>
> http://www.datatilsynet.dk/include/show.article.asp?art_id=515&sub_url=/Vaerd_at_vide/indhold.asp

Som jeg læser det er svaret "ja, det må man godt - såfremt man får
tilladelsen fra eleverne/forældrene". Er det forkert fortolket?

Fra : Wilstrup

Dato : 17-02-06 12:44

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Som jeg læser det er svaret "ja, det må man godt - såfremt man får
> tilladelsen fra eleverne/forældrene". Er det forkert fortolket?

Ja, men du skal i iagttage at de til enhver tid kan trække tilladelsen
tilbage og så skal du omgående - altså ikke fx im morgen eller i næste uge,
men omgående - fjerne det, der står om vedkommende, inklusive evt. billeder.
Vi fik et påbud direkte om at fjerne et billede fra en elev inden for ½ time
fra hjemmesiden.
--
Wilstrup