Garanti eller?
Fra : Hans Petersen

Dato : 15-02-06 17:56

Hejsa NG

Håber nogen her kan hjælpe.

Jeg har lige købt en ny processor til min pc´er.
Vel hjemkommet sætter jeg den nye prosessor i, men skidte virker
ikke.
ak og ve.

Jeg kører fluks til forhandleren, hvor den er købt, han undersøger
processoren og konstanterer den er defekt men nægter at bytte den.

Hva gør jeg?

Det skal lige nævnes, at jeg i mange år har bygget og repareret
pc´ere.

-/ Hans

Fra : Henning Makholm

Dato : 15-02-06 18:44

Scripsit Hans Petersen <caddy@MWLFVc.dk> (slet MWLFV)

> Jeg kører fluks til forhandleren, hvor den er købt, han undersøger
> processoren og konstanterer den er defekt men nægter at bytte den.

Med hvilken begrundelse?

--
Henning Makholm "And why should I talk slaves' and fools' talk? I
don't want him to live for ever, and I know that he's

Fra : Codexx

Dato : 15-02-06 22:37

"Hans Petersen (slet MWLFV)" <caddy@MWLFVc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hva gør jeg?
>
> Det skal lige nævnes, at jeg i mange år har bygget og repareret

Har du bygget til dig selv, eller til videresalg?

--
/Codexx

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 16-02-06 11:42

> [...]
>
> Hva gør jeg?
>
> Det skal lige nævnes, at jeg i mange år har bygget og repareret

Jeg vil lige starte med at spørge, om det er en box eller en tray model?
Har du ved bestilling acceptet at have læst brugervejledningen for
monteringen og påtaget dig ansvaret for korrekt montering enten ved en
onlline brugervejledning, eller du har fået stukket en i hånden, da du købte
processoren?

Jeg går ud fra, at du har monteret processoren korrekt, placeret køleren
korrekt på processoren osv, inden du startede maskinen.
Processoren har ikke lidt overlast i din varetægt (bøjede ben, knuste
hjørner o.l.)?

I benægtende fald, kan jeg ikke se, at forhandleren kan snige sig uden om
købelovens regler, altså forudsat, at der er tale om et forbrugerkøb.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger