Raklamationstret på reklamations-reparatio~
Fra : GiWeo

Dato : 13-02-06 14:25

Hejsa

Hvis et kølesbab bliver rep. inden for de første 2 år - hvor lang tis
reklamationsret er der så på reparationen ??

Lovtekst ?

--

Lars Engelhardt
info@netinkREMOVE.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 13-02-06 14:34

GiWeo <giweoFJERN@hotmail.com> writes:

> Hvis et kølesbab bliver rep. inden for de første 2 år - hvor lang tis
> reklamationsret er der så på reparationen ??

Hvis reperationen ikke er god nok, det vil sige at samme fejl opstår
igen, så opfattes det som en fordring der forældes efter 1908-loven
(§1 nr. 1 - udførelse af arbejde, mener jeg). Det vil sige 5 års
forældelse.

*Men* det kræver at der er tale om *samme* fejl/mangel. Andre fejl og
mangler håndteres efter den oprindelige reklamationsret.

--
Peter Makholm | Emacs is the only modern general-purpose
peter@makholm.net | operating system that doesn't multitask

Fra : Codexx

Dato : 13-02-06 22:29

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> *Men* det kræver at der er tale om *samme* fejl/mangel. Andre fejl og
> mangler håndteres efter den oprindelige reklamationsret.

Det kan tilføjes at problemstillingen er _indgående_ diskuteret tidligere:

http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.jura/browse_frm/thread/851b7b4771a09183/e3941c2e6e242afb?q=reparation+for%C3%A6ldelse&rnum=11#e3941c2e6e242afb

--
/Codexx

Fra : Peter Makholm

Dato : 13-02-06 22:43

"Codexx" <ingenspamtak@spam.invalid> writes:

> Det kan tilføjes at problemstillingen er _indgående_ diskuteret tidligere:

Ja, det er jo usenet det her. Jeg tror ikke der er mange emner der
ikke er diskuteret indgående tidligere.

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | IBM bought Xenix from Microsoft instead of buying