Forbud mod dyrehold / pasning af hund
Fra : Samsara67

Dato : 12-02-06 00:24

Hej'sa

Hvis der i en ejendom (privat udlejningsejendom) er forbund
mod at holde hund, må man så godt passe en hund ?

Jeg har prøvet at "google", men kan ikke finde noget.

Kan der evt. henvises til et sted, hvor der står noget om det ?

På forhånd tak for hjælpen
Samsara67

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-02-06 04:21

Samsara67 expressed precisely :
> Hvis der i en ejendom (privat udlejningsejendom) er forbund
> mod at holde hund, må man så godt passe en hund ?

Det kommer an på hvad udlejeren siger.

> Kan der evt. henvises til et sted, hvor der står noget om det ?

Det står i din lejeaftale - hvis ikke skal du spørge din udlejer.

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Politico

Dato : 12-02-06 08:36

"Samsara67" <Snyde@adresse.se> wrote in message
> Hvis der i en ejendom (privat udlejningsejendom) er forbund
> mod at holde hund, må man så godt passe en hund ?

Nej. Du "holder hund" hvis den overnatter blot een nat hos dig.

> Kan der evt. henvises til et sted, hvor der står noget om det ?

http://familieadvokaten.dk/Breve-700/b700-505.html

Bemærk det der står om påbud. Det betyder at udlejeren skal give dig en
"advarsel", med en rimelig frist til at fjerne hunden fra lejemålet, inden
udlejer evt. kan ophæve dit lejemål. (rimelig frist betyder ikke
nødvendigvis en frist som _du_ synes er rimelig. Nogle få dage er sikkert
nok.)

Så hvis du kan komme af med hunden igen med meget kort varsel, kan du
faktisk roligt passe den indtil du modtager et sådant påbud.

/ Politico

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-02-06 12:22

Politico presented the following explanation :
> Så hvis du kan komme af med hunden igen med meget kort varsel, kan du
> faktisk roligt passe den indtil du modtager et sådant påbud.

Med mindre man gerne vil bevare et godt forhold til udlejer ;)

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.