Ferie for folketingsmedlemmer?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-02-06 14:13

Hvor meget ferie har folketingsmedlemmer - jeg troede kun det var i
sommerferien. Men nu er Lene Espersen taget til Spanien midt i
Muhammed-krisen??!!!

--
Per, Esbjerg

Fra : Henning Makholm

Dato : 10-02-06 14:39

Scripsit "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk>

> Hvor meget ferie har folketingsmedlemmer - jeg troede kun det var i
> sommerferien. Men nu er Lene Espersen taget til Spanien midt i
> Muhammed-krisen??!!!

Hverken folketingsmedlemmer eller ministre har så vidt jeg ved
juridisk pligt til at være til stede i tinget (hhv ministeriet) på
faste arbejdstider. Medlemskab af folketinget er ikke et
ansættelsesforhold, og det er nok også tvivlsomt i hvor høj grad
almindelig personalejura finder anvendelse på ministre.

De er derimod politisk ansvarlige overfor deres partifæller (hhv
regeringslederen) hvis de ikke tilstrækkelig ihærdigt varetager de
interesser de har deres poster for at varetage. Men om det er
tilfældet, er et politisk spørgsmål, ikke et juridisk.

--
Henning Makholm "Det er jo svært at vide noget når man ikke ved det, ikke?"

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-02-06 14:43

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Hvor meget ferie har folketingsmedlemmer - jeg troede kun det var i
> sommerferien. Men nu er Lene Espersen taget til Spanien midt i
> Muhammed-krisen??!!!

Hun har vel al den ferie hun har lyst til. Det er jo ikke et
"almindeligt" job hun har.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-02-06 18:10

Per Henneberg Kristensen was thinking very hard :
> Men nu er Lene Espersen taget til Spanien midt i Muhammed-krisen??!!!

Nu er Justistsministeren nok heller ikke den allervigtigste person i
den sag...

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Henning

Dato : 10-02-06 18:36

On Fri, 10 Feb 2006 18:10:18 +0100, "Henrik Stidsen"
<nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Per Henneberg Kristensen was thinking very hard :
>
>Nu er Justistsministeren nok heller ikke den allervigtigste person i
>den sag...

OT - hun er chef for bl.a. PET, som har ansvaret for
terrorforebyggelse i DK, så hun kunne sagtens gå hen og blive den
vigtigste person...

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Holst

Dato : 10-02-06 19:03

Henning wrote:

> OT - hun er chef for bl.a. PET, som har ansvaret for
> terrorforebyggelse i DK, så hun kunne sagtens gå hen og blive den
> vigtigste person...

Men brænder lokummet, kan hun sikkert også være hjemme ganske hurtigt om
nødvendigt.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-02-06 19:26

Henning wrote on 10-02-2006 :

> OT - hun er chef for bl.a. PET, som har ansvaret for
> terrorforebyggelse i DK, så hun kunne sagtens gå hen og blive den
> vigtigste person...

Jow, men så burde hun jo også sidde på politigården og styre slagets
gang hver gang PO triller rundt med rotorblinkene tændt istedet for at
spilde tiden i Folketinget og Justitsministeriet ;)

Mon ikke PET har styr på tingene så vidt at de hurtigt kan kalde hende
hjem hvis det brænder på - og de kan nok også holde hende orienteret om
hvad der sker hvis der sker en vigtig udvikling ?

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-02-06 08:57

Henning wrote:
> OT - hun er chef for bl.a. PET, som har ansvaret for
> terrorforebyggelse i DK, så hun kunne sagtens gå hen og blive den
> vigtigste person...

Mon ikke PET klarer sig bedre uden en chef, som sikkert ikke kender særlig
meget til PET...
Dette er ikke ment på Lene Espersen men generelt.