Straffeattest
Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 07-02-06 17:21

Hej
Jeg har i dag hentet min straffeattest ved politiet. Jeg kiggede først
på den da jeg kom hjem, jeg har alligevel aldrig lavet noget ulovligt,
troede jeg!
Der står Navn Mikkel Paulsen Findes i Det Centrale Kriminalregister
ingen tilførsel.

nu står jeg som et stort spørgsmålstegn, jeg har aldrig brudt loven
i en sådan grad at jeg skulle tro det kom på min attest.

Det eneste jeg kan komme i tanke om, er 2 farbøde på min gamle
knallert 45, hvorpå der også var lidt ulovligt udstyr. Kommer det
virkelig i min straffeattest?

Hvad der også bekymre mig er at der ikke står hvad jeg er dømt for,
dvs nu tror min måske kommende arbejdsgiver "hvis jeg får et job" at
jeg er en eller anden stor forbryder.

Håber i kan hjælpe, hvem har ikke på et eller andet tidspunkt fået
en bøde?
Mvh mikkel paulsen

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 07-02-06 17:23

> Der står Navn Mikkel Paulsen Findes i Det Centrale Kriminalregister
> ingen tilførsel.

Der står netop "ingen tilførsel", hvilket vil sige, at de ikke har nogen
ulovligheder registreret på dig.

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : OZ7PUS

Dato : 08-02-06 17:33

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse

> Der står netop "ingen tilførsel", hvilket vil sige, at de ikke har nogen
> [...]

Har man ikke en ren straffeattest så får man den ikke med i hånden men får
den tilsendt

Så får man papir med hjem ja så er den ren

OZ3BTO

Fra : Holst

Dato : 07-02-06 17:52

mikkel_paulsen@hotmail.com wrote:

> [...]
> troede jeg!
> Der står Navn Mikkel Paulsen Findes i Det Centrale Kriminalregister

Ingen tilførsel betyder vel også, at intet er registreret.

> Håber i kan hjælpe, hvem har ikke på et eller andet tidspunkt fået
> en bøde?

Ja, jeg har ikke.

Fra : kim jensen

Dato : 07-02-06 20:36

Mener at hvis man skulle ha' lavet noget ulovligt, så bliver den "ren" igen
efter 5 år og først efter 10 år hvis det er mord man har begået. Men er ikke
helt sikker.

Fra : Martin Bak

Dato : 07-02-06 20:45

"kim jensen" <kimfjerndette.jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Mener at hvis man skulle ha' lavet noget ulovligt, så bliver den "ren"
> igen efter 5 år og først efter 10 år hvis det er mord man har begået. Men
> er ikke helt sikker.

Det lyder umiddelbart underligt.. ihvertfald hvis bestemmelsen gælder fra
når man modtager sin dom..
Så ville der jo sidder mange mennesker i fængsel, som endnu ikke har udstået
hele deres straf, men alligevel har en "ren" straffeattest fordi der er gået
mere end 5 år?

Martin

Fra : Anders Christensen

Dato : 08-02-06 11:08

Martin Bak skrev:
> [...]
> hele deres straf, men alligevel har en "ren" straffeattest fordi der er gået

De 10 år regnes fra man er færdig med at afsone sin straf.

Fra : OZ7PUS

Dato : 08-02-06 17:36

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så ville der jo sidder mange mennesker i fængsel, som endnu ikke har
> udstået hele deres straf, men alligevel har en "ren" straffeattest fordi

der bliver regnet fra den dag man bliver løsladt

OZ3BTO

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 07-02-06 23:30

"kim jensen" skrev ...
> Mener at hvis man skulle ha' lavet noget ulovligt, så bliver den "ren"
> igen efter 5 år og først efter 10 år hvis det er mord man har begået. Men
> er ikke helt sikker.

Nej det forstår jeg godt. Se bare her:
http://www.politi.dk/da/borgerservice/straffeattest/straffeattester/
specielt skemaet i bunden af siden.

Keld Lergren Nielsen

"Kunsten er at undgå at virkeligheden forstyrrer dine drømme".

Fra : OZ7PUS

Dato : 08-02-06 17:35

> [...]
> Mener at hvis man skulle ha' lavet noget ulovligt, så bliver den "ren"
> igen efter 5 år og først efter 10 år hvis det er mord man har begået. Men

Ikke helt rigtig

Ulovligheder der ikke har givet fængselsstraf står der i 3år
Ulovligheder der har udløst fængselsstraf står der i 5 år
Og er det sædeligheds forbrydelser står det der i 10 år

OZ3BTO

Fra : blue

Dato : 08-02-06 20:12

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ikke helt rigtig
>
> Ulovligheder der ikke har givet fængselsstraf står der i 3år
> Ulovligheder der har udløst fængselsstraf står der i 5 år
> Og er det sædeligheds forbrydelser står det der i 10 år

1 ud af 3 er rigtige - det må du kunne gøre bedre

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-02-06 21:56

<mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis du læser hvad der står, så står der

"For - dit navn/cpr/fødested - findes i det Centrale Kriminalregister ingen
tilførsel."

Altså er den ren.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 07-02-06 23:31

Jo men hvad så med det her link, kig i firkanten i bunden?
http://www.politi.dk/da/borgerservice/straffeattest/straffeattester

der står noget om at bøder står der i 2år ?

mvh mikkel paulsen

Fra : Andy

Dato : 08-02-06 00:11

Jo men hvad så med det her link, kig i firkanten i bunden?
http://www.politi.dk/da/borgerservice/straffeattest/straffeattester

der står noget om at bøder står der i 2år ?

Ja, men de '2 år' står ud for 'straffeloven'. Hastighedsoverskridelser er en
overtrædelse af færdselsloven, som ikke er med i skemaet.

Andy

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-02-06 19:10

mikkel_paulsen@hotmail.com skrev den 07-02-2006 17:21:
> [...]
> troede jeg!
> Der står Navn Mikkel Paulsen Findes i Det Centrale Kriminalregister

Alle er registreret i det centrale kriminalregister.

Forskellen er så den om der er tilført/registreret noget ved navnet.

Og det er der ikke i dit tilfælde.

De forseelser du nævner giver ikke anmærkninger på straffeattesten.

mvh

Carsten

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-02-06 20:54

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
> mikkel_paulsen@hotmail.com skrev den 07-02-2006 17:21:
>>

> Alle er registreret i det centrale kriminalregister.
>

> Forskellen er så den om der er tilført/registreret noget ved navnet.
>

> Carsten

Nixen bixen. Hvis man ikke har lavet noget, er man ukendt i
kriminalregisteret.

Kurt