ny bil, reklamationsret??
Fra : Peter Andersen

Dato : 05-02-06 19:24

jeg har lige skrevet under på en ny bil i dag:), hos aut. skoda / daf
forhandler
der står med småt at der skal anføres hvilken reklamations ret som gælder
købeloven gælder vel så eller hvad?? kan jeg aftale nærmere med ham fredag
når jeg skal hente den eller kan jeg godt glemme det??

på forhånd TAK!

VH Peter

Fra : HKJ

Dato : 05-02-06 19:38

Peter Andersen wrote:
> [...]
> købeloven gælder vel så eller hvad?? kan jeg aftale nærmere med ham fredag
> når jeg skal hente den eller kan jeg godt glemme det??

Så lang tid du handler som privatperson i en forretning, så har du den
gode beskyttelse fra købeloven (6+18 måneder).
Der kan ikke aftales dårlige forhold, kun bedre.

Det er dog ikke alle bilforhandlere der mener at købeloven gælder for
dem. Sådan nogle sager vil de selvfølgelig tabe, men det vil koste dig
tid og penge

Fra : Peter Andersen

Dato : 05-02-06 19:50

ok, det er hos en aut. så er ikke så bange, men det så bare lidt sært ud at
det skulle anføres hvad reklamationsret der skulle være??
mange tak for mega hurtigt svar!

VH Peter

Fra : alexbo

Dato : 05-02-06 19:52

"Peter Andersen" skrev

> [...]
> købeloven gælder vel så eller hvad?? kan jeg aftale nærmere med ham fredag
> når jeg skal hente den eller kan jeg godt glemme det??

Hvis det er en ny bil har du udover købeloven fabriksgaranti af forskellig
art.
Rubrikken er beregnet til evt. udvidet reklamationsret på en brugt bil.

Hvis det er en ny brugt bil, bør du få nedskrevet de løfter om "garanti" du
har fået.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter Andersen

Dato : 05-02-06 20:09

det er en "ny" brugt bil, og jeg fik ingen løfter om "garanti" er jeg så på
r**** eller hvad??
den er fra 2001 og har "gået" 28000, der er heller ikke kryds i km garanti
hmmmmm

VH Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-02-06 20:23

Peter Andersen skrev:

> det er en "ny" brugt bil, og jeg fik ingen løfter om "garanti" er jeg så på
> r**** eller hvad?

Nej, ikke formelt. Der gælder det som HKJ skrev. Det er kun hvis
du skulle få garantier - altså noget ud over købeloven - at det
er vigtigt at få det skrevet ned.

--
Bertel

Fra : Peter Andersen