Copyright på muhammed
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 05-02-06 17:32

Denne blog
http://face-of-muhammed.blogspot.com/
opfodrer til at lægge tegningerne på sin hjemmeside.
- Go' ide, men er der ikke copyright på dem?
Selvom de er vist i hele verden, må man så uden tilladelse fra tegnerne
bruge dem?

/Mikael

Fra : Kristian S.

Dato : 05-02-06 17:46

"Mikael Mortensen" skrev 05/02/06 17:32:

> - Go' ide,

Hmmm...

> men er der ikke copyright på dem?
> Selvom de er vist i hele verden, må man så uden tilladelse fra tegnerne
> bruge dem?

Nej.

--
/kristian

Fra : Mads

Dato : 05-02-06 21:15

> Nej.

Jeg mener dog Jyllandsposten skrev at de havde bestemt
sig for at give tilladelse til alle. Stod vist i avisen.
Men ellers, kontakt dem.

Foriøvrigt... Er der ikke noget der hedder "fair use" der
kan tillade et "vist" bug hvis det er forb. en større sag?

Fra : Anders Christensen

Dato : 06-02-06 16:15

Mads skrev:

> [...]
>
> Foriøvrigt... Er der ikke noget der hedder "fair use" der
> kan tillade et "vist" bug hvis det er forb. en større sag?

Nej, ikke uden tilladelse fra ophavsrettighedsindehaveren.
Journalistforbundet er også ved at hive en norsk avis i ørene for at
have bragt billederne uden tilladelse.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : per christoffersen

Dato : 05-02-06 17:52

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> Denne blog
> http://face-of-muhammed.blogspot.com/
> opfodrer til at lægge tegningerne på sin hjemmeside.
> - Go' ide, men er der ikke copyright på dem?

Nu hedder det jo ikke copyright, men ophavsretslig beskyttelse ('ophavsret')
her i landet. Så det er faktisk en skdit ide at offentliggøre dem uden
tilladelse fra ophavsrettens indehavere.
Det kunne lige passe, at at vi oven i al det andet ballade skal til at have
civile retssager om ophasretskrænkelser...

> Selvom de er vist i hele verden, må man så uden tilladelse fra tegnerne
> bruge dem?

Ophavsrettens kan delvist overgå til andre, så om tegnernes tilladelse alene
er nok afhængere af hvilke rettigheder de har videregivet.
Tilbage står ihvertfald at de såkaldte idelle rettigheder ikke kan fragives
generelt, - de omfatter den oprindeligt udførends ret til at blive navngivet
i forbindelse med offentliggørelse (nok ikke så relevant i denne sag lige nu
som sagerne står...) og vedkommendes ret til at modsætte sig offentligørelse
i en form eller sammenhæng der er krænkende for værket eller kunsteren
(måske idt tættere på at blive relevant).
/Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-02-06 18:13

Den 05-02-06 17.32 skrev Mikael Mortensen følgende:

> - Go' ide, men er der ikke copyright på dem?

Der er ophavsret på dem.

> Selvom de er vist i hele verden, må man så uden tilladelse fra tegnerne
> bruge dem?

Nej, tegnerne kan lægge sag an og forlange vederlag og erstatning. Det
kan hurtigt blive en dyr fornøjelse at følge opfordringen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Wilstrup

Dato : 06-02-06 00:55

> Nej, tegnerne kan lægge sag an og forlange vederlag og erstatning. Det kan
> hurtigt blive en dyr fornøjelse at følge opfordringen.

Overhovedet ikke - det ville nemlig medføre at tegnerne skulle stå frem med
deres fulde navn, og det ville nok ikke være så smart at de lagde sag an mod
en person,d er så efterfølgende ville kunne afsløre dem for offentligheden.

Set i lyset af den nuværende situation ville de nok betakke sig for at føre
en opretshavssag i den anledning.
--
Wilstrup

Fra : Nygaard

Dato : 06-02-06 09:12

> [...]
offentligheden.

> Set i lyset af den nuværende situation ville de nok betakke sig for at
..
Overhovedet ikke. Bladtegnernes organisation føre sagerne for dem.
Der har allerede været en del sager, fordi andre nyhedsmedier viser
tegningerne, uden at betale royalties.
Satsen er i omegnen 2000 kr. pr. tegning for visning i en avis. Jeg ved så
ikke hvad taksten er for en Internet visning.(Og det skal bemærkes, at det
der bliver tjænt ind på at tegningerne vises, sættes i en fond der går til
at støtte bladtegnere, så de 12 tegnere spinder ikke guld på sagen).

/Nygaard

Fra : alexbo

Dato : 05-02-06 18:28

"Mikael Mortensen" skrev

> Selvom de er vist i hele verden, må man så uden tilladelse fra tegnerne
> bruge dem?

Nej.
http://www.journalistforbundet.dk/sw35766.asp

mvh
Alex Christensen

Fra : JS

Dato : 05-02-06 19:08

Mikael Mortensen wrote:
> Denne blog
> http://face-of-muhammed.blogspot.com/
> opfodrer til at lægge tegningerne på sin hjemmeside.
> - Go' ide,

Hvori ligger den gode idé.
Har du set nyheder for nylig?

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 05-02-06 22:43

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvori ligger den gode idé.
> Har du set nyheder for nylig?

Har du hørt om ytringsfrihed.?

Vi bliver nødt til at vise at vi ikke vil dikteres af muslimer her i DK.

/Mikael

Fra : S.hansen

Dato : 06-02-06 01:11

On Sun, 5 Feb 2006 22:42:40 +0100, "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk>
wrote:

>"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Har du hørt om ytringsfrihed.?
>
>Vi bliver nødt til at vise at vi ikke vil dikteres af muslimer her i DK.
>
>/Mikael

Ja vi har ytringsfrihed, men det giver ikke ret til at opføre sig
respektløs over for andre.

Og som situatioen udvikler sig i øjeblikket, klare de arabiske lande
sig ganske udmærket med at grave deres egen grav.

Den arabiske boykot af danske vare gjorde(gør) ondt, og
verdenssamfundet støtte mere eller mindre den arabiske boykot.
Havde de holdt sig til dette ville de havde vundet verdenssamfundet
sympati, og vi kunne bare have slikket vores sår.

Men som situationen udvikler sig nu (med afbrændinger af flag,
ambaasader og trusler om vold), kommer vi til at vinde denne "krig",
men forsætter vi med ikke at respektere andres religioner så taber vi.

Så det værste vi kan gøre nu er at fortsætte vores respektløse
opførelse over for andre grupper. Lad araberne om nu at opføre sig
respektløs, og så vil det der huskes være overgrebne der blev begået
imod os og ikke dem vi gjorde imod muslimerne.

Vi kan ikke i ytringsfrihedens navn, nedvurdere andre folks værdier.

Og ja jeg syntes ikkke tegningerne var noget specielt. Men det er
åbenbart noget der er MEGET vigtigt for muslimer, og så burde man
respektere dette.

PS
Nej jeg er ikke muslim, ligesåvel som jeg ikke er medlem af
folkekirken eller andre trossamfund, men derimod et kristent menneske
som respektere andre.

MVH
Steen Hansen

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 06-02-06 01:41

On Mon, 06 Feb 2006 01:10:35 +0100, S.hansen <skidt@tele2adsltdc.dk>
wrote:

>Den arabiske boykot af danske vare gjorde(gør) ondt

Gjorde ondt på hvem? Det drejer sig om 1,2% af dansk eksport. Det er
naturligvis ærgerligt, men i det store billede betyder det nul og nix.

>Men som situationen udvikler sig nu (med afbrændinger af flag,
>ambaasader og trusler om vold), kommer vi til at vinde denne "krig",

Det har intet med sagen at gøre. Vi har hele tiden haft støtte fra
Tyskland, Frankrig, Holland o.s.v.

USA og UK var indledningsvis imod os. Det havde dog intet med sagen at
gøre. De valgte bare, at prioritere deres alliancer med Saudi Arabien
og Ægypten frem for alliancen med os. Nu er vi så løbet ind i Syrien,
som også er deres fjende, hvilket forenkler situationen.

> [...]
>imod os og ikke dem vi gjorde imod muslimerne.

>Vi kan ikke i ytringsfrihedens navn, nedvurdere andre folks værdier.

Det handler ikke om at være respektløs eller nedvurdere nogen. Det
handler om, at de har en række religiøst betingede regler og forbud.
De må ikke tegne profeten, de må ikke spise svinekød o.s.v. Det
respekterer de fleste danskere; men det er altså kun religiøst
betingede regler og forbud, og den slags gælder KUN for tilhængerne af
den pågældende religion og KUN, hvis de selv vil.

Hvis vi skulle overholde alle de regler og forbud, der gælder i alle
verdens religioner, så ville vi godt nok få travlt. For det handler jo
ikke kun om, at vi så ikke må tegne profeten. Det betyder også, at vi
ikke må spise svinekød. Vi må heller ikke spise oksekød af hensyn til
hinduerne. Vi må ikke bruge kondomer af hensyn til katolikkerne. Vi må
ikke drikke alkohol af hensyn til muslimerne og vi skal gøre det, når
vi går til alters i kirken.

Den holder altså ikke! Så hvis nogen føler sig forulempet, fordi vi
ikke vil overholde hans mere eller mindre besynderlige religiøse
regler og forbud, så kan det kun blive hans problem.

Fra : JS

Dato : 06-02-06 09:40

Lars J. Helbo wrote:

> Gjorde ondt på hvem? Det drejer sig om 1,2% af dansk eksport. Det er
> naturligvis ærgerligt, men i det store billede betyder det nul og nix.

Nej, for Arla, men prøv at spørge de små virksomheder? Jeg kender personligt
en virksomhed der i ½ år har kæmpet med at få diverse tilladelser hevet hjem
til at stort projekt som de har satset alt på. De er blevet bedt om at rejse
hjem og de ved ikke hvornår de kan genopstarte projektet, hvis det
overhovedet bliver muligt igen.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 06-02-06 02:51

On Mon, 06 Feb 2006 01:10:35 +0100, in dk.politik S.hansen
<skidt@tele2adsltdc.dk> wrote:

>Ja vi har ytringsfrihed, men det giver ikke ret til at opføre sig
>respektløs over for andre.

Jo, det er præcis det ytringsfrihed gør. Det giver radikale og
enhedlistemedlemmer ret til at udtrykke disrespekt ovefor Dansk
Folkeparti, det giver Indre Missionske lovtil at være forbande og
fordømme pornografer og abortlæger, og det giver kommunister lov til
at udtrykke disrespekt overfor kapitalister.

>Vi kan ikke i ytringsfrihedens navn, nedvurdere andre folks værdier.

Jeg vil til enhver tid benytte min ytringsfrihed til at nedvurdere
værdisæt, der forsøger at knægte samme ytringsfrihed.

Fra : Wilstrup

Dato : 06-02-06 08:10

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> fordømme pornografer og abortlæger, og det giver kommunister lov til
> at udtrykke disrespekt overfor kapitalister.

Du lever i et elfenbenstårn uden kontakt med virkeligheden. Selv i United
Bluff siger regeringen at det er skammeligt at trykke tegningerne og at vise
despekt over for andre religioner og etniske gruppperinger. Men det gør
naturligvis nul indtryk på hr. Liljeberg, der blot vil tonse sin
verdensfjerne ytringsfrihed igennem uden hensyn til nogen som helst og helt
uden erkendelse af at ytringsfrihed ikke betyder pligt til at ytre sig eller
at slå hjernen fra.

> Jeg vil til enhver tid benytte min ytringsfrihed til at nedvurdere
> værdisæt, der forsøger at knægte samme ytringsfrihed.

naturligvis vil du det - og når du så bliver svinet til for alt muligt, så
kan vi andre bare sig: jamen, vi har da ytringsfrihed. Du er langt ude. Prøv
noget nyt : bevæg dig ud i virkeligheden.
--
Wilstrup

Fra : T.Liljeberg

Dato : 06-02-06 08:36

On Mon, 6 Feb 2006 08:10:04 +0100, in dk.politik "Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Du lever i et elfenbenstårn uden kontakt med virkeligheden.

Det er vist dig, der befinder sig i et parallelt univers. Har du ikke
selv igen og igen udtalt dig temmelig respektløst om alskens politiske
og religiøse grupperinger?

>Selv i United
>Bluff siger regeringen at det er skammeligt at trykke tegningerne og at vise
>despekt over for andre religioner og etniske gruppperinger.

Men samme regering kan og vil naturligvis ikke forhindre nogen i at
trykke samme eller tilsvarende tegninger. Egentlig så ligner de
amerikanske udtalelser Foghs ret meget, "tegningerne er skammelige,
men det er ikke noget regeringer kan blande sig i". Og det er jo
præcis det samme jeg siger. Bemærk, hvis du ellers kunne læse og
forstå, så er det faktisk ikke tegningerne eller JPs redaktionelle
beslutning om at trykke dem, som jeg forsvarer. Det er deres RET til
at gøre det. Uanset om det er godt, eller idiotisk og tåbeligt og
uhensigtsmæssigt.

> [...]
>uden erkendelse af at ytringsfrihed ikke betyder pligt til at ytre sig eller

Igen demonstrerer du med al ønskelig tydelighed, at du ikke har fattet
en brik af det fundamentale i denne debat. Jeg er, formentlig i
modsætning til en masse af gruppens indvandringsstrammere, temmelig
ligeglad med disse tegninger. Hvad jeg ikke er ligeglad med, er
ytringsfrihed og avisens ret til at trykke tegningerne.

>naturligvis vil du det - og når du så bliver svinet til for alt muligt, så
>kan vi andre bare sig: jamen, vi har da ytringsfrihed.

Det er korrekt, og du har da også ved flere lejligheder svinet mig til
for alt muligt. Der er også den lille krølle ved din misforståede
sammenligning, at i den aktuelle sag er der tale om angreb, krænkelse
eller kritik af en religion/ideologi, ikke tilsvining af navngivne
enkeltpersoner.

>Du er langt ude. Prøv
>noget nyt : bevæg dig ud i virkeligheden.

Nu er du vist den sidste, der skal belære mig eller andre om
ytringsfrihed. Du har allerede mange gange tydeliggjort, at dit eget
forhold til politisk ytringsfrihed er temmelig anstrengt, for ikke at
sige hyklerisk. M.h.t at forholde sig til virkeligheden, så er det
netop det jeg gør. Jeg forholder mig til, at det er ytringsfrihed, der
er fundamentet for den frihed vi nyder godt af idag. Det er krænkende
og forhånende udtalelser om den kristne kirke, der var medvirkende til
at fjerne kirkens indflydelse på sekulære samfundsforhold.
Det er også svært at fjerne en snigende mistanke om, at du ikke vil
have helt samme syn på respekt for folks religiøse følelser, hvis vi
taler om hvordan religion og religiøse blev behandlet i Sovjetunionen
under kommunismen. Et andet af dine yndlingslande, Kina, har vist
heller ikke den store respekt for folks religiøsitet.
Det er ogspå nærliggende at spørge dig om, hvor din respekt er, når du
taler om genfødte kristne i USA eller når du taler om politiske
modstandere og ideologier, du står i direkte modsætning til. Eller, og
her må du gerne tydeliggøre dit standpunkt, er det kun religion og
race, der skal beskyttes mod ytringsfrihed?
Er det forresten ikke krænkende og respektløst at omtale USA som
"United Bluff"?

Fra : GB

Dato : 06-02-06 11:29

T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net> wrote in

> Er det forresten ikke krænkende og respektløst at omtale USA som
> "United Bluff"?

Det er i hvert tilfælde hylende grinagtigt, at Arne Wilstrup (hvis det da
ER ham) i denne sag bruger USA som reference for sine opgylp.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-02-06 23:57

On Sun, 05 Feb 2006 23:36:11 -0800, T.Liljeberg wrote:

> Eller, og
> her må du gerne tydeliggøre dit standpunkt, er det kun religion og
> race, der skal beskyttes mod ytringsfrihed?

Hørhov, det spurgte jeg om først.

X-post fjernet....

Fra : Wilstrup

Dato : 06-02-06 08:12

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse
> Jeg vil til enhver tid benytte min ytringsfrihed til at nedvurdere
> værdisæt, der forsøger at knægte samme ytringsfrihed.

Jeg tænkte på om du ikke også var arg modstander af at en gruppe islamister
skrev at man skulle udrydde alle jøder - det var et citat fra koranen, men
alligevel blev de pågældende dømt for det i Danmark.
At ytringsfrihed for dig indebærer retten til at svine andre til, er gået
op for os velopdragne personer, men at der skulle gælde en særlig
ytringsfrihedsbegrænsning for muslimer, er lidt vanskeligt at forstå
--
Wilstrup

Fra : T.Liljeberg

Dato : 06-02-06 08:47

On Mon, 6 Feb 2006 08:12:28 +0100, in dk.politik "Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

> [...]
>skrev at man skulle udrydde alle jøder - det var et citat fra koranen, men
>alligevel blev de pågældende dømt for det i Danmark.

Jeg erindrer ikke, at jeg skulle have udtalt mig om den sag. Menjeg
vil da godt sige, at politisk ytringsfrihed ikke inkluderer trusler om
død og vold. Det burde være soleklart.

>At ytringsfrihed for dig indebærer retten til at svine andre til, er gået
>op for os velopdragne personer,

Jeg har ikke sagt, at jeg støtter tilsvining af nogen. Kun at loven
generelt ikke skal blande sig i det. Tro det eller lad være, men
argumentet om anstændighed eller konstruktiv dialog er ikke spildt på
mig - jeg er ret enig. Men jeg VIL IKKE være med til at påtvinge
statsmagtens, magtelitens eller bare flertallets ide om "anstændighed"
på den politiske debat. Det er første skridt mod et totalitært system.

>men at der skulle gælde en særlig
>ytringsfrihedsbegrænsning for muslimer, er lidt vanskeligt at forstå

Der er i mine øjne ingen særlig begrænsning -eller rettigheder- for
muslimer. Eller andre religiøse grupper, for den sags skyld. Jeg kunne
ikke drømme om at forbyde f.eks. flagafbrænding eller opfordringer til
handelsboycott og lignende. Grænsen går som sagt ved trusler om vold
og mord. Direkte opfordringer til vold KAN også være udelukket, efter
den udmærkede standard USAs Højestsret har brugt, nemlig "clear and
present danger", dvs. umiddelbar og direkte fare for folks liv og
sikkerhed.

Fra : Anonym

Dato : 06-02-06 09:22

> [...]
> den udmærkede standard USAs Højestsret har brugt, nemlig "clear and
> present danger", dvs. umiddelbar og direkte fare for folks liv og

Glem ytringsfrihedsfundamentalisme. I Europa har vi ikke brug for den slags
amerikanske tilstande.

Nej ikke det. Vi ønsker dem ikke!
Vi er vant til at staten definerer grænserne for legitim diskurs, og sådan
skal det fanme vedblive med at
være, for at vi kan fortsætte med at kalde os for europæere.

http://cmiskp.echr.coe.int////tkp197/viewhbkm.asp?action=open&table=1132746FF1FE2A468ACCBCD1763D4D8149&key=12620&sessionId=5653758&skin=hudoc-en&attachment=true

Fra : JS

Dato : 06-02-06 09:45

T.Liljeberg wrote:

> [...]
>
> Jeg vil til enhver tid benytte min ytringsfrihed til at nedvurdere
> værdisæt, der forsøger at knægte samme ytringsfrihed.

Hvor langt vil du gå med din yrtingsfrihed? Hvis du har en kunde der er
muslim vil du så starte med at grine lidt ad hans tøj og sige at muhammed er
bøsse inden du begynder at forhandle. Ytringsfrihed ja, men ikke for enhver
pris.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 06-02-06 17:53

On Mon, 6 Feb 2006 09:44:49 +0100, in dk.politik "JS"
<js_539@hotmail.com> wrote:

> [...]
>bøsse inden du begynder at forhandle. Ytringsfrihed ja, men ikke for enhver

Nej, hvor har jeg givet udtryk for noget, der kunne lede dig til at
tro, at jeg nyder fornærmelse for fornærmelsens skyld?

Fra : B. Nice

Dato : 06-02-06 10:23

On Mon, 6 Feb 2006 09:44:49 +0100, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

> [...]
>bøsse inden du begynder at forhandle. Ytringsfrihed ja, men ikke for enhver

Et lidt søgt eksempel. Den muslim der ikke respekterer den handlendes
værdisæt sætter nok ikke sine ben i den forretning.

Vi er nødt til stædigt at sondre mellem muslimer og fanatiske
islamister.

Fra : Anonym

Dato : 06-02-06 10:38

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> værdisæt sætter nok ikke sine ben i den forretning.
>
> Vi er nødt til stædigt at sondre mellem muslimer og fanatiske

Og spørgsmålet er så, hvad der egentligt adskiller islamister fra fredelige
muslimer.
Tariq Ramadahn går for at være moderat, fordi han accepterer at muslimsk
levevis kan forenes med vestligt demokrati -- dog ikke fordi han anerkender
demokrati som et gode i sig selv, men kun fordi demokrati med individuel
frihed gør det muligt for en muslim at leve i en verdslig stat.
Så alle de gode gamle foreskrifter fra Koranen og hadith forbliver de samme,
og kan altid trækkes frem igen, når tiden er moden.

Fra : B. Nice

Dato : 06-02-06 11:19

On Mon, 6 Feb 2006 10:38:03 +0100, "Anonym" <anonym@anonym.com> wrote:

>"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Og spørgsmålet er så, hvad der egentligt adskiller islamister fra fredelige
>muslimer.

Indtil videre synes jeg nu nok jeg har kunnet kende en islamistisk
fanatiker når jeg har set ham

> [...]
>demokrati som et gode i sig selv, men kun fordi demokrati med individuel
>frihed gør det muligt for en muslim at leve i en verdslig stat.

Du kan også finde vesterlændinge beskrive demokrati som "den mindst
dårlige styreform". Så længe han holder sig inden for lovens og
demokratiets spilleregler er der vel ikke stort andet at gøre end at
tale ham ret imod.

>Så alle de gode gamle foreskrifter fra Koranen og hadith forbliver de samme,
>og kan altid trækkes frem igen, når tiden er moden.

Ja, det er desværre demokratiets vilkår.

Fra : Anonym

Dato : 06-02-06 11:56

> Indtil videre synes jeg nu nok jeg har kunnet kende en islamistisk
> fanatiker når jeg har set ham

Det tror jeg også.

> [...]
> dårlige styreform". Så længe han holder sig inden for lovens og
> demokratiets spilleregler er der vel ikke stort andet at gøre end at

Der er for mig og se ret stor forskel på at bifalde demokratiet som den
mindst dårlige styreform og på (som nogle muslimer desværre gør) at
opretholde teorien om et idealsamfund, hvor islams love blomster i fuldt
flor.
Sagen er ikke, om vi skal tillade fredelige islamister , men om det er en
god ide at tilkende dem legitimitet.

Fra : BJ

Dato : 06-02-06 02:46

"S.hansen" <skidt@tele2adsltdc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og ja jeg syntes ikkke tegningerne var noget specielt. Men det er
> åbenbart noget der er MEGET vigtigt for muslimer, og så burde man
> respektere dette.

Har du overvejet at karikaturtegninger af andres "profet" (Jesus/Gud) kan
virke lige så anstødene/provokerende..?

Har du overvejet, hvorfor disse fornærmede troende _ikke_ reagerer som vi
ser andre gør det nu..?

Så det du siger er, samtlige fornærmende/stødende karikaturtegninger af
hvilken som helst Gud/Profet/Søn bør ikke finde sted i noget medie..?

Det er vist en uoverkommelig opgave de næste mange, mange år.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : JS

Dato : 06-02-06 09:43

BJ wrote:
> [...]
> medie..?
> Det er vist en uoverkommelig opgave de næste mange, mange år.

Jeg kan ikke forstå hvorfor vi ikke kan hvile i os selv med en "vi ved
bedre"-attitude. Vi ved at muslimer hurtigere findere på at bruge vold når
de blevet forulempet. Vi ved at dialog med dem er svær og vi ved at der er
mange sub-grupper der gør alt for at skade Vesten. Ytringsfrihed eller ej,
mener jeg at vi (JP) burde have tænkt sig om en ekstra gang inden de
publicerede tegningerne. De vidste at de ville provokere, så hvorfor smide
benzin på bålet?

Fra : Anonym

Dato : 06-02-06 09:51

> [...]
> mener jeg at vi (JP) burde have tænkt sig om en ekstra gang inden de
> publicerede tegningerne. De vidste at de ville provokere, så hvorfor smide

Det ville for så vidt være et uproblematisk standpunkt, hvis det ikke lige
var for det faktum, at klagerne såvel som vandalerne alle er muslimer.
Det du plæderer for er faktisk appeasement (eftergivenhed). Sidste gang det
blev forsøgt var resultatet så godt, at det medførte en lang række politiske
ændringer i Europa.

Fra : BJ

Dato : 06-02-06 10:09

> [...]

> mener jeg at vi (JP) burde have tænkt sig om en ekstra gang inden de
> publicerede tegningerne. De vidste at de ville provokere, så hvorfor smide

Vi kan takke en "skovtur" udsendt fra Danmark for dette.

"Skovtursdeltagerne" vidste nok udmærket, hvad de satte gang i.

"Vi ved bedre"-attituden hovere jeg ikke med, men konstaterer blot, din
viden om forholdene i Mellemøsten er desværre meget mangelfuld og anbefaler
dig intenst at følge med i medierne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : JS

Dato : 06-02-06 12:31

BJ wrote:
> [...]
> din viden om forholdene i Mellemøsten er desværre meget mangelfuld og
> anbefaler dig intenst at følge med i medierne.

Hvis vi skal holde en sober debat stopper du straks med at tale ned til mig.
Jeg er udmærket klar over forholdene i mellemøsten samt sagen om de udsendte
fra DK.

Fra : BJ

Dato : 06-02-06 23:31

> [...]

> Hvis vi skal holde en sober debat stopper du straks med at tale ned til
> mig. Jeg er udmærket klar over forholdene i mellemøsten samt sagen om de

Man skulle faktisk ikke tro det, men mere du tror at befinde dig i plenum,
hvor der skal findes en konsensus og ikke ude i det virkelige liv, hvor
øretæverne flyver rundt i luften som en slanges tvedelte tunge blafrer ud og
ind.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bruno Christensen

Dato : 06-02-06 16:56

On Mon, 6 Feb 2006 09:43:01 +0100, JS wrote:

> Ytringsfrihed eller ej,
> mener jeg at vi (JP) burde have tænkt sig om en ekstra gang inden de
> publicerede tegningerne. De vidste at de ville provokere, så hvorfor smide
> benzin på bålet?

Ytringsfrihed er en ret ikke en pligt, men enhver ret forsvinder hvis den
ikke bruges.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : S.hansen

Dato : 06-02-06 10:35

On Mon, 6 Feb 2006 02:45:48 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>virke lige så anstødene/provokerende..?
>
>Har du overvejet, hvorfor disse fornærmede troende _ikke_ reagerer som vi

Fordi der er verdener til forskel i vores kultur, og som frittænkende
mennekser bør og skal vi tage hensyn til dette. Vi "omvender" aldrig
nogen ved at fremture med vores rettigheder på deres bekostning.

Og grundet forskellen i vores kultur kan vi tillade karikaturtegninger
af vores verden. HELDIGVIS.

>Så det du siger er, samtlige fornærmende/stødende karikaturtegninger af
>hvilken som helst Gud/Profet/Søn bør ikke finde sted i noget medie..?
>
>Det er vist en uoverkommelig opgave de næste mange, mange år.

Hvis du mener det er en uoverkommelig opgave at tænke sig om, og
derved undlade bevidst at støde andre, så har vi et ligeså stort et
problem som muslimerne.

Vores kultur er langt mere fri, og derfor lever vi i en langt bedre
verden med færre restriktioner end mange muslimer, så istedet for at
trampe på dem, skulle vi nærmere have medlidenhed.

Fra : BJ

Dato : 06-02-06 10:44

"S.hansen" <skidt@tele2adsltdc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og grundet forskellen i vores kultur kan vi tillade karikaturtegninger
> af vores verden. HELDIGVIS.

De tillader så sandelig også gudsbespottende karikaturtegninger i deres del
af verden.

De udsendes dagligt også i form af løbesedler.

Du ved det bare ikke, for vi får det ikke at vide i form af en
delegation.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : S.hansen

Dato : 06-02-06 13:06

On Mon, 6 Feb 2006 10:43:51 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>af verden.
>
>De udsendes dagligt også i form af løbesedler.
>
>Du ved det bare ikke, for vi får det ikke at vide i form af en

Igen fordi vi finder det uintressant med baggrund i vores frie
instilling og anderledes kultur.

Fra : BJ

Dato : 06-02-06 23:34

"S.hansen" <skidt@tele2adsltdc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Igen fordi vi finder det uintressant med baggrund i vores frie
> instilling og anderledes kultur.

Det har du ganske ret i og hvis Babuu Bladan og hans kumpaner ikke kan indse
det, så skal de skyndsomt efterkomme Nasar Khaders opfordring.

Jeg er sikker på, der kan samles en folkegave ind, der kan dække det ark
frimærker som skal dække forsendelses.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Rea721

Dato : 06-02-06 01:43

[Xpost til jura gruppen fjernet]

I news:6p2du1tk2i3n5fp2ggqokb48kp3q9ffb4c@4ax.com
skrev S.hansen følgende tekst:

> Ja vi har ytringsfrihed, men det giver ikke ret til at opføre sig
> respektløs over for andre.

Gør vi det da???
"Hvem" skal afgøre om tegninger af Muhamed er respektløst???
Skal religions fanatikerer?
Skal Muslimer i MØ?
Skal den danske lovgivning?

Tænk over det!!

> Vi kan ikke i ytringsfrihedens navn, nedvurdere andre folks værdier.

Muslimer, Hinduer, Katolikker, Jøder, Kristne og alle andre religioner skal
_ikke_ påtvinge mig deres religiøse Tabuer.

> Og ja jeg syntes ikkke tegningerne var noget specielt. Men det er
> åbenbart noget der er MEGET vigtigt for muslimer, og så burde man
> respektere dette.

Ikke tale om.... i Danmark overholder vi loven. Hvis "nogen" mener at det
feks er blasfemi, kan de anlægge en sag ved domstolen.

Religiøs fanatisme er noget fanden har skabt.

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Denmark needs your support.

Fra : Wilstrup

Dato : 06-02-06 08:05

"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
> [Xpost til jura gruppen fjernet]
>
> I news:6p2du1tk2i3n5fp2ggqokb48kp3q9ffb4c@4ax.com

> Gør vi det da???

ja!
> "Hvem" skal afgøre om tegninger af Muhamed er respektløst???

de berørte, naturligvis

> Skal religions fanatikerer?

Al religion kan indeholde elementer af fanatisme - det er ikke det, sagen
drejer sig om.

> Skal Muslimer i MØ?

det skal almindelig velanstændighed.

> Skal den danske lovgivning?

ja.

> Tænk over det!!

ja, det skulle du tage at gøre.

> Muslimer, Hinduer, Katolikker, Jøder, Kristne og alle andre religioner
> skal _ikke_ påtvinge mig deres religiøse Tabuer.

ingen vil påtvinge dig noget - udover at anmode dig om at opføre dig
ordentligt - men det er måske for meget forlangt?

> Ikke tale om.... i Danmark overholder vi loven. Hvis "nogen" mener at det
> feks er blasfemi, kan de anlægge en sag ved domstolen.

dumstædighed har aldrig ført til noget godt - og som Uffemanden sagde, var
JPs tegninger udtryk for en pubertetsagtig demonstration

> Religiøs fanatisme er noget fanden har skabt.

Uopdragne mennesker er lige så slemme.

--
Wilstrup

Fra : T.Liljeberg

Dato : 06-02-06 08:38

On Mon, 6 Feb 2006 08:05:11 +0100, in dk.politik "Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>de berørte, naturligvis

Jeg føler mig krænket af brugen af "United Bluff" i forbindelse med
USA, og forlanger en uforbeholden undskyldning. Som en af "de berørte"
er det naturligvis mig, der kan afgøre om denne vending er respektløs
og krænkende. Det har jeg afgjort, at den er. Jeg afventer nu på egne
og mine medamerikaneres vegne din bodsgang og undskyldning.

Fra : Konrad

Dato : 06-02-06 10:28

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> [...]
> og krænkende. Det har jeg afgjort, at den er. Jeg afventer nu på egne
> og mine medamerikaneres vegne din bodsgang og undskyldning.

Nu ikke så hysterisk - Arne demonstrerer blot sin overlegne pli.

Fra : B. Nice

Dato : 06-02-06 10:03

On Mon, 6 Feb 2006 08:05:11 +0100, "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

>"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse

>ja!

Ja, nogen gange gør vi.

>de berørte, naturligvis

No way! - Tænk lige den tanke ordentligt til ende.

>Al religion kan indeholde elementer af fanatisme - det er ikke det, sagen
>drejer sig om.

>det skal almindelig velanstændighed.

Som jo defineres ud fra hvad du mener

> [...]
>
>dumstædighed har aldrig ført til noget godt - og som Uffemanden sagde, var
>JPs tegninger udtryk for en pubertetsagtig demonstration

Enig.

Fra : Egon Stich

Dato : 06-02-06 11:09

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Uopdragne mennesker er lige så slemme.
> >
> --
> Wilstrup

Hvis wilstrup tænkte sig en anelse om, burde han indse, at havde vi i DK
altid opført os, som han tilsyneladende ønsker, havde vi aldrig fået gjort
op med mørkemændene fra indre mission.
Dette tog mange mange år, men er jo lykkedes, således at disse mørkemænd
ikke mere styrer den offentlige moral.
Ligeledes kan man tænke over, hvad skade andre sekter kunne have forårsaget,
havde vi ikke stået imod.
Hvorfor vi skulle opføre os anderledes i forhold til islamister, der er mere
end 1000 gange værre end indre mission, skal man vist være af Carsten Jensen
eller Wilstrup type, for at fatte.
Man har jo forøvrigt bemærket, at C.J. atter har vovet sig ud fra den
mødding han har gemt sig i nogle uger.

ES

Fra : Rea721

Dato : 06-02-06 20:39

I news:43e6f533$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
skrev Wilstrup følgende tekst:

> ja!

Jeg er som sædvanligt uenig med dig.

> de berørte, naturligvis

Sådan noget forhutlet vrøvl?!? Så kan du jo ikke bestille andet end at gå
rundt og sige undskyld til alt og alle, men det er måske noget du ynder??

> Al religion kan indeholde elementer af fanatisme - det er ikke det,
> sagen drejer sig om.

Igen uenig. Det er lige *precis* _det_ det drejer sig om. Alle former for
religiøs fanatisme er af det dårlige uanset om det er kristendom, jøder,
muslimer eller ...you name it.

> det skal almindelig velanstændighed.

Øh det var vist ikke lige det der var spørgsmålet. Men nuvel...Mener du at
de muslimer vi i de sidste mange dage har set i fjernsynet har udvist
velanstændighed?

> ja.

Nu må du bestemme dig....alle kan ikke afgøre hvad det er respektløst (om
noget)

> ja, det skulle du tage at gøre.

Det har jeg gjort...og skulle du være det mindste i tvivl, så er mit valg
den danske lovgivning.

> ingen vil påtvinge dig noget -

Nå??? Tænk...jeg fik lisom den fornemmelse at nogle Muslimer ville "tvinge"
mig (JP, Danmark, Kongen, Droningen...mm) til at accepterer deres norm vedr
afbilledning af Muhamed....men det har jeg måske misforstået?

> udover at anmode dig om at opføre dig
> ordentligt -

Nårhhh, du mener de der ordentlige mennesker der lisom brænder det danske
flag, brænder vores ambasader, truer os med død og ødelæggelse...alt sammen
i Islams navn...det er dem som vil ha mig til at opføre mig
ordentligt...javel?!?... Måske jeg skulle finde en moske jeg kunde brænde af
næste gang en muslim fornærmer mig eller danske værdier... Tror du så de vil
respekterer mig???

> men det er måske for meget forlangt?

Hvis du sætter lighedstegn mellem "at opføre sig ordentligt" og så "Brænde
flag, ambasader, trusler mm"...så ja, det syntes jeg egentligt er lidt for
meget at forlange.

> dumstædighed har aldrig ført til noget godt -

Den lader vi liiige stå lidt til dig selv, ik?

> og som Uffemanden sagde, var JPs tegninger udtryk for en pubertetsagtig
> demonstration

Det er en mening og det respekterer jeg.

> Uopdragne mennesker er lige så slemme.

Syntes du?? Hmm... nu ved jeg ikke lige hvem du hentyder til skulle være
uopdragne....men hvis vi unlader at nævne navne..kan du ikke lige forklare
mig og resten af gruppen...hvor tit har du set uopdragene mennesker opføre
sig på samme måde som Muslimerne i MØ de sidste par dage..såån med
afbrænding af flag, ambasader osv osv. Det kunne jeg faktisk godt tænke mig
at høre lidt om.

Fra : JS

Dato : 06-02-06 09:38

Mikael Mortensen wrote:
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du hørt om ytringsfrihed.?
>
> Vi bliver nødt til at vise at vi ikke vil dikteres af muslimer her i
> DK.

Frivilligt at undlade at publicere tegninger er vel ikke lig med diktat?
Hvis JP havde tænkt sig om havde de brugt friheden til at ytrre sig eller ej
ved at undlade at vise tegningerne. Det har fået og får store konsekvenser
for dansk økonomi i lang tid fremover. Er det en pris du gerne vil betale?

Fra : Anonym

Dato : 06-02-06 10:12

> Frivilligt at undlade at publicere tegninger er vel ikke lig med diktat?
> Hvis JP havde tænkt sig om havde de brugt friheden til at ytrre sig eller
> ej

Ja naturligvis. Og hvis jeg på forhånd giver alle mine penge til dem der
ønsker det, undgår jeg at blive udsat for voldeligt røveri.
Mit spørgsmål til dig er så, hvor meget skal vi give os for at undgå at de
fanatiske muslimer optrapper konflikten?

Fra : JS

Dato : 06-02-06 12:33

Anonym wrote:
> [...]
> Mit spørgsmål til dig er så, hvor meget skal vi give os for at undgå
> at de fanatiske muslimer optrapper konflikten?

Jeg taler udelukkende om hvordan vi kunne have undgået at det var kommet så
vidt. Jeg har ikke den fjerneste idé om hvordan vi stopper den nu.

Fra : Jesper Brock

Dato : 06-02-06 13:34

> Jeg taler udelukkende om hvordan vi kunne have undgået at det var kommet
> så vidt. Jeg har ikke den fjerneste idé om hvordan vi stopper den nu.

Det kunne vi ikke have undgået, da ingen (på nær måske visse medlemmer af
muslimsk trossamfund) kunne forudse det.

Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen. Man er naiv, hvis man tror at
JP har noget som helst ansvar for de ambassadebrændinger, vi har set de
seneste dage.

Skylden ligger fortrinsvis hos de imamer, der tog på "skovtur" medbringende
deres egne "spændende" tegninger. Resten af skylden ligger hos mellemøstens
totalitære regimer, som benytter sig af lejligheden til at lade den
undertrykte befolkning afreagere.

Det er almindelig børnelærdom på enhver organisations- og lederuddannelse,
at den mest sikre måde at forene stridende grupper på, er at tilføre dem en
fælles udenforstående fjende... så vil de bilægge deres interne stridigheder
og forene kræfter mod den fælles fjende. Så længe raseriet mod Danmark kan
opretholdes, behøves de totalitære regimer ikke frygte et oprør indenrigs...
så balladen om Muhammed med tilhørende ambassadeafbrændinger er simpelthen
mellemøstlig indenrigspolitik.

Alligevel render en stor del af danskerne tilsyneladende stadig rundt og
tror, at Danmark har forårsaget det hele med nogle skide tegninger i en
avis...

Hvem er de dumme her? Danskerne eller araberne....?

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : S.hansen

Dato : 06-02-06 14:04

On Mon, 6 Feb 2006 13:34:23 +0100, "Jesper Brock"
<jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> wrote:

>"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Det kunne vi ikke have undgået, da ingen (på nær måske visse medlemmer af
>muslimsk trossamfund) kunne forudse det.

Og det fortalte de også JP. som valgte at ignorere deres advarsler. og
i ytringfrihedends navn valgte at bringe tegningerne.

>Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen. Man er naiv, hvis man tror at
>JP har noget som helst ansvar for de ambassadebrændinger, vi har set de
>seneste dage.

Her ligger ansvaret ene og alene på de omtalte landes regeringer som
ikke magter at stoppe eller ligefrem ønsker konfrontation, og så er
danmark jo et dejligt lille land at gå i krig imod. Og vi lader os
gladeligt trække rundt i manegen. At genoptrykke tegningerne, true med
at afbrænde koranen o.lign. er vand på deres mølle.

>Hvem er de dumme her? Danskerne eller araberne....?

Danskerne.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 06-02-06 15:14

> [...]
> gladeligt trække rundt i manegen. At genoptrykke tegningerne, true med
> at afbrænde koranen o.lign. er vand på deres mølle.

Danskerne har ikke truet med at brænde noget som helst, det rygte var
startet af muslimer.

/Mikael

Fra : S.hansen

Dato : 06-02-06 15:28

>Danskerne har ikke truet med at brænde noget som helst, det rygte var
>startet af muslimer.
>
>/Mikael

Iflg. dr nyhederne var det sansynligvis danske nynazister og
højreekstremister, der stod bag sms beskeden om afbrænding af koranen

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 06-02-06 16:00

> Iflg. dr nyhederne var det sansynligvis danske nynazister og
> højreekstremister, der stod bag sms beskeden om afbrænding af koranen
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/02/01/061516.htm

Hvorfor er der så ikke brændt nogen?

/Mikael

Fra : Jesper Brock

Dato : 06-02-06 15:17

"S.hansen" <skidt@tele2adsltdc.dk> skrev i en meddelelse

> Og det fortalte de også JP. som valgte at ignorere deres advarsler. og
> i ytringfrihedends navn valgte at bringe tegningerne.

Fortalte de så også, at hvis JP alligevel trykte tegningerne, så ville
Islamisk Trossamfund sende en løgnagtig delegation rundt i hele
Mellemøsten...?

Tegninger eller ej - jeg mener stadig, at de primært ansvarlige for den
nuværende situation er Islamisk Trossamfund, eller i hvert fald den herfra
udsendte Mellemøst-delegation.

> [...]
> gladeligt trække rundt i manegen. At genoptrykke tegningerne, true med
> at afbrænde koranen o.lign. er vand på deres mølle.

Enig

> Danskerne.

Det er (desværre) også min konklusion

Fra : per christoffersen

Dato : 06-02-06 15:06

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem er de dumme her? Danskerne eller araberne....?

Hvis du spørger mig, så er det dem der poster off-topic i dk.videnskab.jura
med politiske emner.
Hold op med det.

/Per

FUT dk.politik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-02-06 13:55

Den 05-02-06 22.42 skrev Mikael Mortensen følgende:

> Har du hørt om ytringsfrihed.?
> Vi bliver nødt til at vise at vi ikke vil dikteres af muslimer her i DK.

En anden gang du får den ellers udmærkede ide at omdirigere politiske
indlæg fra juragruppen og over i politik-gruppen, så husk at fjerne
krydspostningen til juragruppen. Din krydspostning har medført utallige
indlæg i juragruppen som intet har med jura at gøre.

Dem, der stadig deltager i tråden, må meget gerne lige fjerne
krydspostningen manuelt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : Martin

Dato : 06-02-06 10:10

JS skrev:

> [...]
> til at stort projekt som de har satset alt på. De er blevet bedt om at rejse
> hjem og de ved ikke hvornår de kan genopstarte projektet, hvis det

Jeg skal græde tørre tårer over at et lille firma lægger alle sine
æg i et arabisk smørhul. Så har ledelsen ganske enkelt selv bedt om
at få problemer.

Fra : JS

Dato : 06-02-06 12:29

Martin wrote:

> Jeg skal græde tørre tårer over at et lille firma lægger alle sine
> æg i et arabisk smørhul. Så har ledelsen ganske enkelt selv bedt om
> at få problemer.

Ren nysgerrighed: Hvad beskæftiger du dig med til daglig? Hvilken uddannelse
har du?

Fra : Martin

Dato : 06-02-06 13:29

JS skrev:

> Ren nysgerrighed: Hvad beskæftiger du dig med til daglig? Hvilken uddannelse
> har du?

Hvad er formålet med din undersøgelse?

Fra : JS

Dato : 06-02-06 16:50

Martin wrote:

> Hvad er formålet med din undersøgelse?

Jeg undrer mig over din snævertsynede samfundsforståelse.

Fra : S.hansen

Dato : 06-02-06 19:36

>Hvad er formålet med din undersøgelse?

Man kunne gå hen og tro du havde en "uddannelse" der gjorde at du fik
dine penge foræret af det offentlige og derfor ikke regnede andre
folks arbejdsinsats for at tjene penge.

Og det er fantastisk surt at se ens arbejdsinsats gå til spilde på
grund af ting man ikke selv er herre over.

Fra : Martin

Dato : 07-02-06 08:47

JS skrev:

> Jeg undrer mig over din snævertsynede samfundsforståelse.

ROTFLMAO!!!!
Du er lige til at lukke op og skide i. Tag en tudemariekiks og snyd
snotten i ærmet. Vi taler garanteret om en ingeniørvirksomhed med
skyklapper for øjnene og blottet for sociale kompetancer. Den var
aldrig gået i tekstilen, her æder vi bengalere og chinamen til
morgenmad. Har lige haft en mand 12 dage i Karachi. No problemo, det
drejer sig om at skelne mellem guld og snot.

God bedring

Fra : JS

Dato : 07-02-06 11:12

Martin wrote:

> [...]
> morgenmad. Har lige haft en mand 12 dage i Karachi. No problemo, det
> drejer sig om at skelne mellem guld og snot.

Jeg er blevet bekræftet.

Fra : Martin

Dato : 07-02-06 08:48

S.hansen skrev:

> [...]
>
> Og det er fantastisk surt at se ens arbejdsinsats gå til spilde på
> grund af ting man ikke selv er herre over.

Så vil jeg foreslå dig at blive gadefejer eller uddanne dig i at
puste plæneklippere op, ellers vil du blive forfærdeligt skuffet
engang du forlader folkeskolen.

Fra : Martin

Dato : 07-02-06 11:41

JS skrev:

> Jeg er blevet bekræftet.

Ja det er jo altid dejligt at få sin ufejlbarlighed retfærdiggjort