Bondefangeri??
Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 01-02-06 08:52

Hej gruppe

Jeg driver virksomhed sammen med min bror. For noget tid siden modtog han et
telefonopkald fra "IT-Telefonbogen" som fortalte om deres register hvor alle
virksomheder er registreret, min bror får et klart indtryk af at det er
lovpligtigt ligesom næringsbasen er det (det er en restaration) og siger
derfor ja til at lade os registrere for den nette sum af ca 600 kr.

Senere finder han så ud af at det ikke er lovpligtigt at lade sig registrere
i denne database, men har jo indgået aftale og vi betaler derfor de 600 kr.

Efter en måneds tid ringer selvsamme firma igen og fortæller at de har
erfarret at nogen har følt sig tvunget til at tage imod tilbuddet og
tilbyder derfor at vi kan komme ud af det igen, men at vi stadig skal betale
de 600 kr ( ?? ), dette siger vi ja til...

da regningen dukker op på 600 kr kan vi se at der venter en senere betaling
på ca 4000 kr !
vi sætter en cirkel rundt om de 4000 kr og skriver derved "Penge vi IKKE
betaler" derefter betaler vi regningen og sender den underskrevet retur (det
er vel nærmere en ordrebekræftigelse?)

Nu har de igen ringet og oplyst os om at den oprindelige pris er 8000 kr, og
hvis vi ikke betaler for tilbuddet vil vi komme til at betale for hele
beløbet...

som jeg ser det: vi er blevet lokket til at købe en vare som vi ikke ville
have, siden vi opdagede at den ikke var lovpligtig har vi prøvet at trække
handlen tilbage med så lave omkostninger som muligt...

jeg mindes at dr dokumentar har set på sagen og fundet ud af at de har deres
egen inkasso virksomhed og at der er mange der føler sig snydt... nogen der
kan finde noget om dette?? jeg har forgæves søgt på dr's hjemmeside...

er det overhovedet lovligt?? har vi bundet os til noget når vi har rettet i
den kontrakt vi har skrevet under på ??

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk

Fra : cphpeter@gmail.com

Dato : 01-02-06 09:00

Brian Tingholm [7900] skrev:

> [...]
>
> er det overhovedet lovligt?? har vi bundet os til noget når vi har rettet i

Du kan muligvis få tips til håndtering af dette på en hotline her :
http://www.annoncehajer.dk/

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 01-02-06 09:20

> Du kan muligvis få tips til håndtering af dette på en hotline her :
> http://www.annoncehajer.dk/

ok, jeg ser på det...
- tak

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk

Fra : Jesper Brock

Dato : 01-02-06 09:42

"Brian Tingholm [7900]" <rendmig@tingholm.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Og det kan nok også være interessant at kigger her:

www.unfairpris.dk

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 01-02-06 10:19

<cphpeter@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan muligvis få tips til håndtering af dette på en hotline her :
> http://www.annoncehajer.dk/

Jeg har tidligere anvendt deres skabeloner til standardafslag med succes
Direkte link http://www.annoncehajer.dk/afslag.htm

Fra : Thor Larholm

Dato : 01-02-06 13:47

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har tidligere anvendt deres skabeloner til standardafslag med succes
> Direkte link http://www.annoncehajer.dk/afslag.htm

Brian skal blot bruge afslag nummer 4 eller 5, afhængigt af om de allerede
har betalt nogen penge eller ej. Aftalen er indgået under vildledende
omstændigheder og er derfor ikke gyldig.

--
Thor Larholm

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 01-02-06 21:26

1000 tak for hjælpen til jer alle...

det er da uhyggeligt at de kan beskrive min situation bedre end jeg selv har
kunnet...

Hvorfor får firmaet ikke en psykopatbøde (i stil med ½-1 million) hvis de
har gjort sig skyldige i samme "forseelse" flere gange? (skal jeg vel ikke
spørge jer, men politikkerne om!!)

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk

Fra : Jesper Brock

Dato : 02-02-06 13:40

> [...]
> har gjort sig skyldige i samme "forseelse" flere gange? (skal jeg vel ikke

Som dybt involveret i bekæmpelsen af annoncehajer, kan jeg desværre godt
give dig svaret:

Fordi ingen endnu har evnet at løfte bevisbyrden vedrørende bedragerisk
hensigt.