Samfundsfjentlig virksomhed ?
Fra : Olfert

Dato : 30-01-06 02:47

Al den ballade der er med Arla der har fået muslimerne til at konvertere fra
kamelmælk til komælk
Og som nu bliver boykottet foranstaltet af nogen herboende muslimske imamer.

Er det ikke samfundsfjendtlig virksomhed disse imaner har gjort og er det i
så fald ikke en overtrædelse af straffeloven ?

Fra : alexbo

Dato : 29-01-06 19:43

"Olfert" skrev
> Al den ballade der er med Arla der har fået muslimerne til at konvertere
> fra
> kamelmælk til komælk

Jeg har ikke hørt om nogen ballade med Arla, men under alle omstændigheder
tror jeg ikke det bekymrer Arla, kamelmælk er ikke et kerneområde for dem.

mvh
Alex Christensen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-01-06 20:00

alexbo wrote:
> "Olfert" skrev
>
> Jeg har ikke hørt om nogen ballade med Arla, men under alle
> omstændigheder tror jeg ikke det bekymrer Arla, kamelmælk er ikke et
> kerneområde for dem.

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3524578/
" Konkret betyder det, at Arla nu har et dagligt omsætningstab i regionen på
10 mio. kroner"

Det kunne dog være sjovt hvis folk forholdte sig til det faktiske spørgsmål.

Kan han (skal udelade spørgsmålet om han bør) straffes for det, såfremt det
viser sig at han bevist har misinformeret andre lande og bidraget til den
nuværende situation. Noget tyder på at hans tur i østen som gik ud på at
informere om forholdet, også har indeholdt en del misinformation (hvilket
han delvist har erkendt).

Er der noget som forhindrer ham i det, eller går det under den velkendte
"ytringsfrihed" ?

Fra : alexbo

Dato : 29-01-06 21:33

"Sune Storgaard" skrev

> Det kunne dog være sjovt hvis folk forholdte sig til det faktiske
> spørgsmål.
>
> Kan han (skal udelade spørgsmålet om han bør) straffes for det,

Det er svært at svare på, jeg ved ikke hvem "han" er, eller hvad "han" har
sagt, jeg fulgte ellers dit link men det er næppe Lars Krobæk du mener.

Hvilke udtalelser er der tale om der skulle være landsskadelige?
Selve det at nogen taler dårligt om Danmark, regeringen eller
Jyllandsposten, kan jeg ikke se skulle være strafbart på nogen måde.
Jeg kan heller ikke rigtig se nogen § i straffeloven der dækker et diffust
begreb som landsskadelig eller samfundfjentlig.

mvh
Alex Christensen