En sag for super-"sdsf"
Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-06 10:53

-- 12 cm lang orm i øjet --
En 12 cm lang orm er opereret ud af øjet på en kvinde, der klagede
over hovedpine og svie i øjet.
http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3563462

BW: Hvorfor skriver avisen ikke at denne danske case er udansk og
kvinden er fra Afrika, der jo er een stor ormegaard og kz-lejr med
farlige parasit og andre infektionssygdomme.

Hr. "sdsf" har lige bestået eksamen i tropesygdomme, hvilket fik den
selvbestaltede Superman-magiker til at opfinde en eksotisk diagnose
for hævede lymfekirtler hos mig i Oslo i 1974, hvor han ikke var
tilstede, tsk tsk

Jeg så guineaworms blive trukket ud af ligeglade sorte i ækvatorialt
Afrika og gætter på at sådan en parasit var den for behandlerne
jobskabende øjenorm

Er den set hos en hvid? Kendes differentialdiagnoser?

Det meste tropeskidt smitter ikke, men hvad skal vi med disse dyre
behandlingsobjekter her?
Medicinmanden i den hjemlige landsby er lige så god til at vikle ormen
om en tændstik og langsomt sno den ud
Hvorfor klagede hun til det danske behandlingssystem, der intet kan
som hendes slægtninge ikke kan?
Fordi kravene er endeløse fra muslimer - de ved at godhedsindusstrien
begejstres for at få noget at lave, og selv deres hysteri om
´profettegninger vil føre til ansættelse af ny integrations-ekspertise
og hvor forsvarsvilje udhules når vi gradvis gøres til et
shariamiddelalderland

Fra : sdsf

Dato : 17-02-06 12:41

Bo Warming skrev:
> -- 12 cm lang orm i øjet -- En 12 cm lang orm er opereret ud af øjet på
> en kvinde, der klagede over hovedpine og svie i øjet.
> http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3563462
De kalder ormen Ascaris Lumbricolis. jeg tror der er en skrivefejl jeg
har aldrig hørt om den art. De mener sikkert Ascaris lumbricoides L. som
er memmeskets spoleorm.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ascariasis
Når den er af den størrelse lever den i
menneskets tarm og ikke andre steder i kroppen. Hos grise findes en
variant. Så hvis deres identifikation er rigtig er ormen på gået
det forkerte sted hen i kroppen. Det er set før.
En anden mulighed er at der er tale om en orm som har et dyr som
den rigtige vært. Når det er tilfældet bevæger ormene sig ofte
mystiske steder hen i kroppen. Det sker ikke så sjældent at et
barn mister synet på det ene øje p.g.a. infektion med hundens
Toxocara canis, eller kattens spoleorm Toxocara cati.
http://en.wikipedia.org/wiki/Toxocariasis

Ofte kræver det elektronmikroskopi at artsbestemme disse Nematoder.

> BW: Hvorfor skriver avisen ikke at denne danske case er udansk og
> kvinden er fra Afrika, der jo er een stor ormegaard og kz-lejr med
> farlige parasit og andre infektionssygdomme.
Man kan sige at negerne rammes af mange sygdomme FORDI de har forvandlet
deres samfund kz-lejer agtigt.

> Hr. "sdsf" har lige bestået eksamen i tropesygdomme,
Det er mange år siden den eksamen blev bestået.

> hvilket fik den
> selvbestaltede Superman-magiker til at opfinde en eksotisk diagnose for
> hævede lymfekirtler hos mig i Oslo i 1974, hvor han ikke var tilstede,
> tsk tsk
Du gav en del flere oplysninger end bare hævede lymfekirtler.

> Jeg så guineaworms blive trukket ud af ligeglade sorte i ækvatorialt
> Afrika og gætter på at sådan en parasit var den for behandlerne
> jobskabende øjenorm
Det tror jeg ikke at det var.
Guineaworms har mennesket som vært, og vælger ikke at placerer sig i
øjet.

> Er den set hos en hvid? Kendes differentialdiagnoser?
Guineaworms kan hvide selvfølgelig også få.
Det er vist den parasittiske nematod man kende som bliver
længst, helt op til 1,2 m!

Parasitter har ofte uhyre interessante livscykler, som kan overgå
selv den mest fantasifulde sciensfiction, se f. eks den her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dicrocoelium_dendriticum
http://www.infektionsbiologie.ch/parasitologie/seiten/modellparasiten/mp03dicr.html

Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-06 13:34

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message

> Du gav en del flere oplysninger end bare hævede lymfekirtler.

Jeg har efterspurgt et par gange, hvilke oplysninger du lagde vægt på.
DU må vide det.
At jeg i to af mine 59 leveår har boet og gjort min norske kone gravid
på på Zambias tørre sunde højslette - en ret kristen og monogam
fysioterapeut, der næppe har smittet mig i den måned, vi ikke brugte
kondom? Hun fik pga graviditetens hormonforstyrrelser
trikonom-etellerandet - det kan vist ikke være vigtigt.

Antallet af sygdomme der er sandsynlige når hævede lymfekirtler er
enormt.
Mit skøn om 100 er vist lavt sat
Men fortæl nu hvad der fik dig til at slå ned på een af de mange,
hvilket forekommer lykkehjulsagtigt

Hvis det er en dansk kvinde, der har fået spoleorm, er der så andre
måder det kan være sket end via svinekød?

Fra : sdsf

Dato : 17-02-06 13:55

Bo Warming skrev:
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message

> Jeg har efterspurgt et par gange, hvilke oplysninger du lagde vægt på.
> DU må vide det.
Jeg har ikke genlæst tråden.
Husker at du fik lymfekirtler drænet mm.

> [...]
> kondom? Hun fik pga graviditetens hormonforstyrrelser
> trikonom-etellerandet - det kan vist ikke være vigtigt.
Sikkert Trichomonas vaginalis
http://en.wikipedia.org/wiki/Trichomoniasis

> Antallet af sygdomme der er sandsynlige når hævede lymfekirtler er enormt.
> Mit skøn om 100 er vist lavt sat
> Men fortæl nu hvad der fik dig til at slå ned på een af de mange,
> hvilket forekommer lykkehjulsagtigt
At man vælger at dræne dine lymfekirtler + en historie
om ophold i Afrika + sex med de lokale, gør at LGV er det første der
falder mig ind.

> Hvis det er en dansk kvinde, der har fået spoleorm, er der så andre
> måder det kan være sket end via svinekød?
Spoleorm får man ikke ved at spise kød men ved at indtage æg via
afføring. Det er vist på en planche her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ascariasis

Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-06 14:38

> Jeg har ikke genlæst tråden.
> Husker at du fik lymfekirtler drænet mm.

> Sikkert Trichomonas vaginalis
> http://en.wikipedia.org/wiki/Trichomoniasis

Men du kan da ikke mene at det er vigtigt vedr din tese om at noget
skulle have trængt gennem et ubrudt kondom og smittet mig, hvilket er
eneste måde din tese kan reddes hjem

> At man vælger at dræne dine lymfekirtler + en historie
> om ophold i Afrika + sex med de lokale, gør at LGV er det første der
> falder mig ind.

Som sagt skete sex med lokale altid med brug af kondom.

Hvorfor har du formodninger om, at lymfekirtler blev drænet?
Mig bekendt var du ikke tilstede og jeg har intet sådant rapporteret.
Det ville stadig passe lige så godt med hunded andre
infektionssygdomme end LGV, ikke?

Jeg er glad for at din skråsikre "eksamensbesvarelse" om at kun
LGV-småpjattet er tænkeligt, nu er korrigeret til at det er "det
første der falder dig ind".

Hvorfor ikke elefantiasis eller den hudtuberkuloseagtige yaws eller et
par snese andre tropesygdomme samt nogle snese danske sygdomme?

> Spoleorm får man ikke ved at spise kød men ved at indtage æg via
> afføring. Det er vist på en planche her:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Ascariasis

Hvis det er en dansk kvinde, hvordan kan smitte så være sket - hvem
spiser æg via afføring?

Fra : sdsf

Dato : 17-02-06 15:05

Bo Warming skrev:
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message

> Men du kan da ikke mene at det er vigtigt vedr din tese om at noget
> skulle have trængt gennem et ubrudt kondom og smittet mig, hvilket er
> eneste måde din tese kan reddes hjem
Jeg har ingen tese om noget her.
Hvid du havde nærlæst wikipedia linket ville du vide at ca. 20% af
kvinder skulle have T. vaginalis asymptomatisk. Jeg har tidligere
stødt på undersøgelser der viste langt højere tal, men der er
selvfølgelig stor variation alt efter hvor undersøgelsen er lavet.

> Som sagt skete sex med lokale altid med brug af kondom.
Det er unuligt at have samleje uden udveksling af kropsvædsker.

> Hvorfor har du formodninger om, at lymfekirtler blev drænet?
Fordi det husker jeg at du skrev. Jeg skal genopfriske tråden
ved lejlighed.

> Mig bekendt var du ikke tilstede og jeg har intet sådant rapporteret.
Det husker jeg på at du gjorde. Du kaldte det sikkert ikke et dræn,
men en operation.

> Det ville stadig passe lige så godt med hunded andre infektionssygdomme
> end LGV, ikke?
Nej.

> Jeg er glad for at din skråsikre "eksamensbesvarelse" om at kun
> LGV-småpjattet er tænkeligt, nu er korrigeret til at det er "det første
> der falder dig ind".
Der skal påvisning af bakterien til for at være sikker.

> [...]
> par snese andre tropesygdomme samt nogle snese danske sygdomme?

> Hvis det er en dansk kvinde, hvordan kan smitte så være sket - hvem
Igen, nærlæs wikipedia.

"Deposition of ova (eggs) in sewage hints at the degree of ascariasis
incidence. A 1978 study showed about 75% of all sewage sludge samples
sampled in United States urban catchments contained Ascaris ova, with
rates as high as 5 to 100 eggs per liter. In Frankfort, Indiana, 87.5%
of the sludge samples were positive with Ascaris, Toxocara, Trichuris,
and hookworm. In Macon, Georgia, one of the 13 soil samples tested
positive for Ascaris. Municipal wastewater in Riyadh, Saudi Arabia
detected over 100 eggs per liter of wastewater 3 and in Czechoslovakia
was as high as 240-1050 eggs per liter 4.

Ascariasis sources can often be measured by examining food for ova. In
one field study in Marrakech, Morocco, where raw sewage is used to
fertilize crop fields, Ascaris eggs were detected at the rate of 0.18
eggs/kg in potatoes, 0.27 eggs/kg in turnip, 4.63 eggs/kg in mint, 0.7
eggs/kg in carrots, and 1.64 eggs/kg in radish5. A similar study in the
same area showed that 73% of children working on these farms were
infected with helminths, particularly Ascaris, probably as a result of
exposure to the raw sewage."

Støv med æg er også en måde at blive inficeret på.

Æg kommer fra luftvejene med slim, som så synkes, og man er inficeret.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-06 15:55

> [...]

Her har altså dine magiske supermandiagnostikerevner om smitstof der
passerer kondom igen været på spil

Jeg har aldrig hørt om dræning af lymfekirtler og har følgelig intet
sådant skrevet

> [...]
> stødt på undersøgelser der viste langt højere tal, men der er
> selvfølgelig stor variation alt efter hvor undersøgelsen er lavet.

Men jeg har ret i at dette selvskabte graviditetsproblem på ingen måde
styrker din sag mht LGV, ikke?

> Det er unuligt at have samleje uden udveksling af kropsvædsker.

Selvfølgelig er lægevidenskaben amatørdum og magtesløs, men der er dog
generel enighed om at ubrudt kondom beskytter mod kønssygdom excl
fladlus
Slimhindekontakt er afgørende, og fordi afrikas sorte piger af alle
hvide anses for sygdomsrisiko, så kysses ikke, og der elskes altid med
kondom. Når bortses fra de mange bøsser der er udstødt af EU og USA og
derfor gør den som ulandsgodgørere for de sorte og køber trækkerdrenge
etc - bøsser har aversion mod kondom , ofte, og har nok al skyld for
kønssygdoms-transporten fra troperne til os

> Fordi det husker jeg at du skrev. Jeg skal genopfriske tråden
> ved lejlighed.

Jeg gider godt stort væddemål om at drænng er din hallucination. Ring
35861000

> Det husker jeg på at du gjorde. Du kaldte det sikkert ikke et dræn,
> men en operation.

> Nej.

Hvad gør LGV til noget særligt, sammenlignet med de mange andre
lymfekirtelforstørrende infektioner, hvoraf nok en har smittet mig
luftbårent

> Der skal påvisning af bakterien til for at være sikker.

Ja, din fjerndiagnostik var aldeles uvederhæftigt - ligesom hele dit
kønsvortehysteri og andet pædofili-hetz

Hvorfor lige LGV og ikke + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

> Igen, nærlæs wikipedia.

Det har jeg gjort og intet støtter dig, præciser hvad DU mener, og så
copypaste præcise sætninger fra dine links,

> [...]
>
> Støv med æg er også en måde at blive inficeret på.
>
> Æg kommer fra luftvejene med slim, som så synkes, og man er

Så man kan få spoleorm luftbårent, via støf man inhalerer? Sikker?
Da jeg læste tropemedicin-lærebøger i halvfjerdserne var det ikke
kendt som smittemåde

Fra : Snuden

Dato : 17-02-06 16:38

On Fri, 17 Feb 2006 15:54:40 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message

<snip>

>Så man kan få spoleorm luftbårent, via støf man inhalerer? Sikker?
>Da jeg læste tropemedicin-lærebøger i halvfjerdserne var det ikke
>kendt som smittemåde

Og der er naturligvis ikke kommet ny viden til i de ca. 30 år der er
gået siden da. Overhovedet ikke.
--
Snuden

Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-06 18:32

"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message

> <snip>

> Og der er naturligvis ikke kommet ny viden til i de ca. 30 år der er
> gået siden da. Overhovedet ikke.

Vedr immunologi og DNA er der sket virkelig meget siden min
studietid.

Vedr denne tråd om smitteveje og risiko, næsten intet, når bortses fra
ny sygdomme som AIDS

Jeg læste grundigt faglitteraturen før afrejse til Afghanistan og
Zambia, og luftbåren smitte af spoleorm er nyt for mig - derfor
spørger jeg med åbent sind

Ofte er det sporer der spredes airborne. Altså bakterier a la antrax,
miltbrand.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-06 19:35

"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message

> <snip>

> Og der er naturligvis ikke kommet ny viden til i de ca. 30 år der er
> gået siden da. Overhovedet ikke.

Jeg har spurgt sdsf efter om der disse årtier er sket noget relevant
Ingen har oplyst om noget.
Der er ikke meget mode i netop disse specialer

1900 var bændelormens tid - for tabere.
Køleskab gør disse parasitter uvæsentlige nu, og det troede jeg også
gjaldt spoleorm, men det er rart at blive klogere, og jeg har gode
erfaringer med at spørge.

Fra : ThomasB

Dato : 17-02-06 16:03

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi det husker jeg at du skrev. Jeg skal genopfriske tråden
> ved lejlighed.

http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/53410bd7ed726051?dmode=source&hl=da

"Fjolserne på Ullevål sygehus opererede de smertefulde hævede
lymfekirtler som var det indestængt brok - !"

Fra : sdsf

Dato : 17-02-06 16:32

ThomasB skrev:
> [...]
>
> "Fjolserne på Ullevål sygehus opererede de smertefulde hævede
> lymfekirtler som var det indestængt brok - !"

Ja lige præcis!
Og BW skriver i direkte fortsættelse:

" og så skamfulde ud,
men fandt en mild selvhelbredende kønssygdom af de mange, der florerer
i troperne, og som altså havde smittet uden genital slimhindekontakt
eller kys(som jeg også undlod)."

sdsf:
Bakterierne kommer ikke gennem kondomet, men der vil altid blive
udvekslet noget vædske uden om kondomet via fingre mm.

Så BW læs http://en.wikipedia.org/wiki/Lymphogranuloma_venereum

LGV er sjælden, og det gik måske sent op for de norske læger
hvad det var for en sygdom de stod over for.

Jeg kan slet ikke forstå at det betyder så meget for dig nu.
Det er dog mere end 30 år siden.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-06 18:49

> Jeg kan slet ikke forstå at det betyder så meget for dig nu.
> Det er dog mere end 30 år siden.

Den slags infektioner klarer naturen næsten altid helt selv, og de
stupide norske læger burde have palperet lymfekirtler før de opererede
og - så vidt jeg ved - intet gjorde vedr lymfekirtlerne andet end at
opdage dem, da der ikke var den brok, som min psykiater-svoger var
sikker på.
Lægeløftet om ikke at skade, sjofles. De sku ha givet mig antibiotika
piller, hvis jeg insisterede på indgreb. Intet andet.

Bredspektret tetracyklin gav både Danida og Unesco os med i vort
"medical kit" ved ulandsophold, og de ulandseksperter, der levede et
mere vildt liv end jeg, fik fornyet tetracyklin-pakkerne , som
virkede mod alt og som de tog i tide og utide.

Det interessante vedr din overfortolkning er, at når du er så
overfladisk vedr at diagnosticere LVG - helt ud i det blå - så smitter
det af - troværdighedsmæssigt - på at også din pædofili-hetz er mere
præget af ønsketænkning end sober videnskab.
Og det skylder jeg børnene, at påvise usaglighed hos
tvangsfjernelses-tilhængerne = heksejagterne
Søren Krarup og Langballe og ToveFergo og hendes mand har hjulpet
mange børn ud af tvangsfjernernes klør.
Det opnår jeg ikke her, men lidt har også ret. Folkeoplysning savnes.
At børn ved sex med voksne har fået kønsvorter og alt det andet du
lavede skræmmebilleder af, havde dine links netop ingen opbakning af -
ja de modsagde det.
Pædofile slikonkler er oftest usikre og kærlige og havde de sygdom -
hvad de sjældent har , for de har intet sexliv, så ville de ikke
udsætte børn for smitte. De er ikke monstre. Hvem har hørt om smitte
ved piksut eller anden sex med pædofili?

Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-06 18:57

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message
> [...]
>
> "Fjolserne på Ullevål sygehus opererede de smertefulde hævede
> lymfekirtler som var det indestængt brok - !"

Som sagt er der hundreder af sygdomme, der har hævede lymfekirtler som
symptom.
At gætte på een bestemt, er - gæt

Og sådan tænker de der har en ideologisk dagsorden og vil have flest
mulig børn overført fra privat til statslig pleje. De VIL have deres
stalinistiske livssag bekræftet og udøve gode gerninger med forbrug af
skatte-millioner - og med det resultat at de tvangsfjernede børn
kommer fra asken og i ilden, og typisk gøres til ungdomskriminelle,
selvmordskandidater, narkomaner osv, fordi de havner hos en splittet
selvhadende psykolog eller pædagog, der lever i en lærebogs- og
fantasi-verden.

Alt sker i den bedste mening - men det er uvigtigt. Privatisering af
alt er vejen til størst mulig lykke for flest muligt. Især bør
flygtningehjælp og ulandshjælp privatiseres.