Parforhold - omvendt situation?
Fra : Zed

Dato : 16-02-06 15:33

Med risiko for at forarge lidt, er følgende så ik den
situation mange mænd oplever?

http://www.bt.dk/kunforkvinder/artikel:aid=421446/

Altså at "alt" skal gøres på en bestemt måde, for
at være korrekt.

Jeg har dog ik hørt om blodpropper deraf endnu :)

--
Mvh.
-Zed/Kennet

Fra : Zeki

Dato : 16-02-06 17:37

"Zed" <dont@mail.me.dude> wrote in message

> Jeg har dog ik hørt om blodpropper deraf endnu :)

Og jeg har aldrig - før nu - hørt om en kvinde som mener at det er "perfekt"
hvis den drømmefyr hun lige har mødt aldrig har prøvet at bo sammen med
andre før, hvis hun ønsker sig et liv med ham. Men det er jo så det som
nogle kvinder ønsker tilsyneladende - en nybegynder som aldrig har prøvet at
bo sammen med en kæreste før og som gennem hele sit voksne liv kun har haft
sig selv at tage hensyn til. Så er stilen ligesom lagt. For han skal da -
selv ikke i den alder - helst ikke have en fortid sammen med andre kvinder,
hvor han har kunne lære lidt om sig selv og det at være i et forhold. Hun
beder jo næsten om problemer med den indstilling. Eller også er hun bare
selv en sygelig jaloux type.

Men jo, det kunne vel lige så godt have været en mand de havde interviewet.
Men nu hedder sektionen jo "kun for kvinder" og jeg tror da nok at de fleste
kvinder godt er klar over at kvinder ikke nødvendigvis er dem der har det
hårdest i et forhold.

Mvh
Zeki

Fra : Mette

Dato : 16-02-06 20:17

"Zeki" <zeki@_.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> beder jo næsten om problemer med den indstilling. Eller også er hun bare

Jeg undrede mig også. Jeg ville da først blive nervøs, hvis jeg fandt ud af
at en jævnaldrende mand aldrig havde boet sammen med en anden kvinde. Netop
fordi man som eneboer kan udvikle særheder og tænke meget firkantet om,
hvordan ting skal være, og som Zeki nævner, fordi man derved ikke har lært
at give plads og tage hensyn, tage ansvar og drage omsorg for andre end sit
eget lille ego-selv. Skræmmende tanke - især når man selv kommer med et barn
i bagagen, for et "fremmed" barn er virkeligt noget, der kræver at man kan
sætte sig ud over sin egne vaner og behov...!

> [...]
fleste
> kvinder godt er klar over at kvinder ikke nødvendigvis er dem der har det

Præcis. Jeg tror der er rigtigt mange mænd rundt omkring som dagligt lever
med en kone, der konstant gør dem opmærksom på, at opvasken, støvsugningen,
børneplejen osv ikke er gjort "rigtigt". Disse mænd giver derfor op, for
blot at blive klandret for ikke at hjælpe til. Og mange mænd resignerer
fuldstændigt: tjekker sig ud af forholdet rent mentalt og eksisterer blot
uden rigtigt at nyde det liv de har med partneren - hvorefter konen skrider
fordi hun ikke synes, at han er nærværende nok!

Det er bare så vigtigt, at man behandler hinanden med respekt. At man taler
til hinanden i en tone, som man ville bruge overfor sine venner. Der er
nogle, der tror, at det er OK at skælde ud og hakke på hinanden, fordi man
er kærester, mens de aldrig kunne drømme om at bruge samme tone og ordvalg
overfor f.eks. venner eller kolleger. Og det er simpelthen et skråplan. Jeg
er glad for at jeg har en kæreste, der med det samme gør mig opmærksom på at
jeg bruger en bidende tone (en yderst sjælden gang i mellem) - netop så det
ikke bliver en vane, at det er sådan man taler til hinanden.
Man skal behandle hinanden med respekt - også selvom man har nogle andre
ideer om, hvordan tingene skal gøres...

Fra : Henning

Dato : 17-02-06 08:32

"Mette" <Mette@.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> interviewet.
> fleste
>

> Man skal behandle hinanden med respekt - også selvom man har nogle andre

Grelt eks. Jeg vasker tøj, lægger det sammen og på plads,
hun hiver det ud af skabet og vasker det hele om.
Jeg gør rent, hun gør det hele om.
Jeg vasker op, hun gør det om.
Jeg laver mad, hun smider det ud og laver noget nyt.
Jeg skifter bleer, hun gør det om. ( Men hun kunne sgu
ikke få ungen til at spise én gang til He! He! He!)

Resultat, jeg lavede ikke en skid i 15 år og udviklede en
massiv flegmatisk holdning til livet

MVH
Henning

Fra : Mette

Dato : 17-02-06 08:58

"Henning" <h2m@.mail.dk> skrev i en meddelelse news:43f57bd8$0> Resultat,
jeg lavede ikke en skid i 15 år og udviklede en
> massiv flegmatisk holdning til livet

Ja, hvem ville ikke det? Der er da ikke noget så demotiverende som konstant
at blive fortalt (indirekte eller direkte), at man ikke kan finde ud af en
skid - hvorfor skulle man så prøve.
Jeg var faktisk lidt sådan engang, men jeg vil så alligevel mene, at gulvet
skal vaskes om, når der blot er blevet tjattet lidt rundt på midten af
gulvet med en beskidt klud, så gulvet blot fik andre skidtstriber end det
havde før...men hvordan siger man det? Eller vælger man blot at gøre det
selv?
Jeg har efterfølgende valgt, at jeg ikke skal være den belærende mor overfor
min kæreste. Jeg har tillid til, at han kan finde ud af det selv...

Fra : Paul

Dato : 17-02-06 11:40

Henning skrev:

> [...]
> ikke få ungen til at spise én gang til He! He! He!)
>
> Resultat, jeg lavede ikke en skid i 15 år og udviklede en

Indtil den dag, hvor hun på et søsterligt møde får at vide, at hun udøver "omsorgsvold"
overfor sin familie og hun burde lade familien lave mere af arbejdet. :)

--

M.v.h.

Paul

"I don't trust something that bleeds for five days and doesn't die"
Mr. MacKay, South Park

Fra : Brian Olesen

Dato : 17-02-06 23:16

Hej

> [...]
> i bagagen, for et "fremmed" barn er virkeligt noget, der kræver at man kan
> sætte sig ud over sin egne vaner og behov...!

Plus det, at en naiv uerfaren også godt kan være temmelig trættende.

Mvh. Brian

Fra : Zeki

Dato : 18-02-06 06:50

"Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> wrote in message

> Plus det, at en naiv uerfaren også godt kan være temmelig trættende.

Hun får ikke min medlidenhed, for stakkels barn. Barnet har en mor som ikke
aner hvad impulskontrol er, og som flytter sammen med en ny fyr hun dårligt
nok har lært at kende. Fornuften er forståeligt nok ikke til stede når hun
render rundt der på den lyserøde sky og er nyforelsket. Det samme kan man
desværre sige om ansvaret over for hendes barn, som uden tvivl er kommet i
anden række her.

Forhåbentligt har hun lært lidt af dette.

Mvh
Zeki