Angående bøn - Fill 4:6-7
Fra : jørgen

Dato : 25-02-06 16:14

"Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle forhold jeres ønsker frem
for Gud i bøn og påkaldelse med tak. Og Guds fred, som overgår al forstand,
vil bevare jeres hjerter og tanker i Kristus Jesus." Fill 4:6-7

Måske bør man bede - ikke så meget for at få det man beder om - men for at
blive omsluttet af Guds fred og blive bevaret i Ham.
Målet med det at bede er således højere og vigtigere end besvarelsen af de
konkrete ting vi beder om.

Tit bliver jeg skuffet og spørger hvad det nytter at bede om dette og hint.
Om løsning af problemer der plager mit sind. Men Gud virker måske alligevel
i bønnen, selvom man ikke får det man beder om.

Så man beder ikke primært for at få, men for at være(i Kristus).

mvh jørgen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-02-06 16:54

jørgen wrote:
> [...]
> i bønnen, selvom man ikke får det man beder om.
>
> Så man beder ikke primært for at få, men for at være(i Kristus).

Hej Jørgen, vil du skrive til mig pr email? jeg har en personlig
oplevelse du måske kunne bruge

Ole

Fra : Claudio Adam

Dato : 26-02-06 18:41

jørgen <brothers_bisp@hotmail.com> skrev:
> [...]
>Om løsning af problemer der plager
>mit sind. Men Gud virker måske alligevel
>i bønnen, selvom man ikke får det man beder om.

----------

Godaften Jørgen!
Et lille eksperiment:

Boede man i Israel: Boede man på Vestbredden.
I "Palæstina, som medlem af Hamas eller en anden Gruppering.
I Danmark, Hvor?

( Jeg vil tilføje:)
Hvor bor Gud, jah for der vel kun En?

Joh, det er sundt at bede,