Hvilket skriftsted?
Fra : jørgen

Dato : 23-02-06 17:34

Jeg leder efter et skriftsted der lyder noget i retning af : "der er intet
skjult som ikke skal blive åbenbaret og..." Det er måske kun i den gamle
oversættelse ordlyder er sådan, for jeg kan ikke finde det ved at søge på
online bibelen.

mvh jørgen.

Fra : JoVe

Dato : 23-02-06 18:03

jørgen wrote:
> [...]
> oversættelse ordlyder er sådan, for jeg kan ikke finde det ved at søge på

Luk 8,17
Thi der er intet skjult, som ikke skal blive åbenbaret; ej heller er
noget gemt hen, som ikke skal blive kendt og komme frem i lyset.

Mvh
Jørgen Vestergaard

Fra : Cyril Malka

Dato : 23-02-06 18:49

In article <43fde3e8$0$27583$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote:

> [...]
> oversættelse ordlyder er sådan, for jeg kan ikke finde det ved at søge på

Det er fordi det ikke er fra de kanoniserede græske skrifter, men kommer
fra et apokryfe skrift. Nemlig: Thomas Evangeliet, vers 5:

Jesus sagde: Vid, hvad der er inden for din synsvidde; og det, som er
skjult for dig, vil blive åbenbaret for dig. For der er intet skjult,
som ikke vil blive synligt.

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org

Fra : JoVe

Dato : 23-02-06 19:29

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-02-06 01:12

Cyril Malka skrev i news:mews-117192.18485223022006@nnrp9-2.proxad.net

> Det er fordi det ikke er fra de kanoniserede græske skrifter, men kommer
> fra et apokryfe skrift. Nemlig: Thomas Evangeliet

Se hvad JoVe skrev, han henviste til Luk 8,17, så det er altså også fra de
kanoniske skrifter, selv om også pseudoskriftet Thomasevangeliet (skrevet
mindst 100 år senere end Lukasevangeliet) har det med.

Burde du ikke lave en bedre research inden du udtaler dig? Du er ellers ikke
sen til at hakke på andre for det du kalder manglende research!

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*