Kofi Annan, kristen eller muslim?
Fra : Per Rønne

Dato : 17-02-06 13:42

I Kristeligt Dagblad, på:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirkeogtro/artikel:aid=281404

==
Ærkebiskoppen af Canterbury, Rowan Williams, støder senere til mødet,
men sendte en åbningshilsen, ligesom generalsekretær i FN, muslimen Kofi
Annan:
==

Sig mig, er ghaneseren Kofi Annan ikke /kristen/? Det har jeg i hvert
fald altid set ham omtalt som, lige som han blev omtalt som sådan i
forbindelse med det interview med ham, der blev bragt i DRTV i denne
uge. Om Muhammed-tegningerne.

FUT dk.politik [kan naturligvis overrules].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Søren Bo R. Henrikse~

Dato : 18-02-06 16:39

On Fri, 17 Feb 2006 13:42:04 +0100
(<1hawoku.oz0o0s1safxlbN%per@RQNNE.invalid>), per@RQNNE.invalid (Per

Rønne) wrote:

> [...]
>uge. Om Muhammed-tegningerne.
>
>FUT dk.politik [kan naturligvis overrules].

http://answers.google.com/answers/threadview?id=325126 indholder
nedenstående:

---<citat>---

Kofi Annan is a Christian.

"Annan, who graduated from Macalester College in St. Paul, Minn., the
Institut Universitaire de Hautes Edudes Internationales in Geneva,
Switzerland, and the Massachusetts Institute of Technology, also
attended a Methodist primary school in his native Ghana. He credited
his religious teachers and scripture with instilling in him the
principles that guide his life and work. Annan is a Christian, who
attends a number of Protestant churches in New York, according to his
staff."

FindArticles
http://www.findarticles.com/cf_dls/m1141/7_35/53460476/p1/article.jhtml

From a speech given by Kofi Annan at Tübingen University, Germany, 12
December 2003:

"...No religion or ethical system should ever be condemned because of
the moral lapses of some of its adherents. If I, as a Christian, for
instance, would not wish my faith to be judged by the actions of the
Crusaders or the Inquisition, I should be very careful to judge anyone
else's faith by the actions that a few terrorists may commit in its
name."

Stiftung Weltethos
http://www.weltethos.org/st_2_xx/s_3201.htm

---<citat slut>---

Med venlig hilsen
Søren Bo Rødgaard Henriksen

Fra : Lyrik

Dato : 17-02-06 14:01

> [...]
> fald altid set ham omtalt som, lige som han blev omtalt som sådan i
> forbindelse med det interview med ham, der blev bragt i DRTV i denne
+++++++++++++++++++++++++++++++
Navnet er i hvert fald ikke et kristennavn. Det ligner et muslimnavn.
Han har også været betænkelig henholdende med at fordømme islamiske
jihadovergreb i Afrika.
Men ellers virker han så upartisk som man med rimelighed kan forvente sig.

Jeg kunne ikke finde noget på nettet om hans kulturelle tilhørsforhold sidst
jeg søgte på det.

Hilsen
Jens

Fra : @

Dato : 17-02-06 17:01

On Fri, 17 Feb 2006 14:01:10 +0100, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg kunne ikke finde noget på nettet om hans kulturelle tilhørsforhold sidst

mystisk, øverste link ved søgning på Kofi Annan+religion

Fra : Aage Andersen

Dato : 17-02-06 14:08

""Per Rønne""
> [...]
> fald altid set ham omtalt som, lige som han blev omtalt som sådan i
> forbindelse med det interview med ham, der blev bragt i DRTV i denne

Jeg mener, han blev omtalt som muslim.

Aage

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-02-06 14:36

> Sig mig, er ghaneseren Kofi Annan ikke /kristen/?

Mig bekendt, jo.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Sten Schou

Dato : 17-02-06 14:43

> [...]
> fald altid set ham omtalt som, lige som han blev omtalt som sådan i
> forbindelse med det interview med ham, der blev bragt i DRTV i denne

Kofi Annan blev forleden på TV beskrevet som værende muslim.

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 17-02-06 15:06

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:

> Kofi Annan blev forleden på TV beskrevet som værende muslim.

Det var også det jeg hørte.

Og dette svar er så også et svar til Aage Andersen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-02-06 14:36

spam@RQNNE.dk (Per Rønne) on fredag 17. februar 2006 at 13:42 +0100 wrote:
> [...]
>fald altid set ham omtalt som, lige som han blev omtalt som sådan i
>forbindelse med det interview med ham, der blev bragt i DRTV i denne

Så vidt jeg er orienteret er han ikke muslim, men derimod kristen(katolik)
Det er blevet nævnt flre gange på både BBC og CNN

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-02-06 14:37

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> on fredag 17. februar 2006 at 14:01 +0100
wrote:
>Navnet er i hvert fald ikke et kristennavn. Det ligner et muslimnavn.

Næhh, det er et afrikansk navn.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jim

Dato : 17-02-06 15:08

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Næhh, det er et afrikansk navn.

Hans navn betyder faktisk, at han født en fredag.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-02-06 16:21

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> "Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Hans navn betyder faktisk, at han født en fredag.

Havde man da også en 7-dages uge på Guldkysten, før europæernes komme?
7-dages ugen kommer i øvrigt fra Sumer.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 17-02-06 17:00

> Havde man da også en 7-dages uge på Guldkysten, før europæernes komme?
> 7-dages ugen kommer i øvrigt fra Sumer.

Jeg skal ikk' ku' sig' deeeeeet... Jeg ved det ikkøøøøøøhhhh....

Det var noget, jeg engang for længe siden hørte i et radioprogram om den
afrikanske rasta-maaannn....

Fra : B.Lauritzen

Dato : 17-02-06 17:55

Per Rønne wrote:

> Havde man da også en 7-dages uge på Guldkysten, før europæernes komme?
> 7-dages ugen kommer i øvrigt fra Sumer.

Han er vistnok født /efter/ at europæerenes ankomst til Guldkysten

Fra : Per Rønne

Dato : 17-02-06 19:46

B.Lauritzen <b.b@newmail.dk> wrote:

> Han er vistnok født /efter/ at europæerenes ankomst til Guldkysten

Det undrer mig så at man har fået en /ren/ afrikansk »fredag«. Men ok,
vores fredag er også opkaldt efter gudinden Freja, et oversættelseslån
fra latin /dies Veneris/, Venus' dag. Selv om DSDE også nævner
muligheden for at den skulle være opkaldt efter Frigga, Odhins hustru.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sarah Brofeldt

Dato : 17-02-06 14:51

Hej,

Per Rønne wrote:
> [...]
> fald altid set ham omtalt som, lige som han blev omtalt som sådan i
> forbindelse med det interview med ham, der blev bragt i DRTV i denne

Han er kristen. Han gik som barn i en metodistskole i Ghana og har
mange gange givet sine daværende religionslæreres undervisning som
årsag for sin livsanskuelse og sit menneskesyn i dag. Han går desuden
jævnligt i (protestantiske) kirker i New York.

Kilde:
http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m1141/is_7_35/ai_53460476
o.a. Ikke svært at finde på Google.

-- Sarah

Fra : Per Rønne

Dato : 17-02-06 15:06

Sarah Brofeldt <sbrofeldt@gmail.com> wrote:

> Han er kristen.

Jamen, så har jeg forwardet dit svar til Kristeligt Dagblads
redaktion.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-02-06 14:51

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> on fredag 17. februar 2006 at 14:42
+0100 wrote:
>Kofi Annan blev forleden på TV beskrevet som værende muslim.

Hvilken tv-station?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Sten Schou

Dato : 17-02-06 19:29

> Hvilken tv-station?

DR eller TV2. Det var i nyhederne

Hilsen Sten

Fra : Vidal

Dato : 17-02-06 15:27

Fra : Be Ka

Dato : 17-02-06 15:50

"Per Rønne" wrote:
> [...]
> fald altid set ham omtalt som, lige som han blev omtalt som sådan i
> forbindelse med det interview med ham, der blev bragt i DRTV i denne

Mange forholder sig til disse ting som andre skifter underbukser.

Den gode GWB (eller dem der arbejder gennem ham), eksempelvis, har meget
successfuldt lokket en stor del af verdens befolkning til at identificere
kristendom med sin egen ideologi.

Strategien er så gammel som Sun Tzu, men desværre ikke desto mindre effektiv
på de hjernevaskede masser.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 18-02-06 01:26

Per Rønne skrev:
> [...]
> uge. Om Muhammed-tegningerne.
>
> FUT dk.politik [kan naturligvis overrules].

Han er vistnok kristen. Men bortset fra det, så er det vel kun
godt, at han som FN's generalsekretær ikke udtaler sig på en måde
så det er alt for tydeligt om han selv er det ene eller det andet
med hensyn til religion?

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 02:29

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> godt, at han som FN's generalsekretær ikke udtaler sig på en måde
> så det er alt for tydeligt om han selv er det ene eller det andet

Jeg tror, at forvirringen om hans religiøse tilhørsforhold kom, da han
omtalte nogle muslimer, som sine muslimske brødre.
Der hentyder han vist nok til, at de så var af samme pigmentering.
Og de farvede gutter fra Afrika har det med at kalde andre farvede for
brødre og søstre.
Det må være en stor familie og en meget fødselstræt mor, de har de negre.

J.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 18-02-06 12:05

"Jim" skrev i en meddelelse
> [...]

> brødre og søstre.
> Det må være en stor familie og en meget fødselstræt mor, de har de

Noget helt andet - hvor mange år ad gangen er man formand for FN?

Ruth

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-06 12:34

Ruth Nielsen <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote:

> Noget helt andet - hvor mange år ad gangen er man formand for FN?

Fem år ad gangen, og genvalg kan kun finde sted én gang.

Han blev senest valgt for en ny periode i 2001, så dette år bliver hans
sidste. Det er endnu uklart hvem der bliver hans afløser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 13:35

> Fem år ad gangen, og genvalg kan kun finde sted én gang.
>
> Han blev senest valgt for en ny periode i 2001, så dette år bliver hans
> sidste. Det er endnu uklart hvem der bliver hans afløser.

Vi må da ikke håbe, at det bliver en muslim.
Og måske alligevel... I tilfælde af, at en muslim bliver valgt til posten,
så vil muslimerne have svært ved at beskylde FN for at behandle de islamiske
samfund skidt.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-06 13:46

> [...]

> så vil muslimerne have svært ved at beskylde FN for at behandle de islamiske

Tjae, i Asien siger man at det nu må være tiden til en [øst]asiat, og så
vil man fremhæve at:

De sidste to generalsekretærer har været fra Afrika: ghaneseren Kofi
Annan og ægypteren Boutros Boutros Ghali.

Den næstsidste kom fra den islamisk-arabiske verden: Boutros Boutros
Ghali.

Så hverken en afrikaner eller en araber/muslim kan være på tapetet, men
godt en øst- eller sydasiatisk hindu, buddhist eller kungfutsianer.
Eller for den sags skyld en kristen.

Og så ser vi bort fra de syrlige udsagn der blev sagt i anledning af
valget af Boutros Boutros Ghali.

Det var jo lykkedes at smutte uden om to »mangler«. Man havde fået en
araber, der var kristen, og en afrikaner, der var hvid .

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 14:11

> [...]
>
> Så hverken en afrikaner eller en araber/muslim kan være på tapetet, men
> godt en øst- eller sydasiatisk hindu, buddhist eller kungfutsianer.

Det vil i så fald glæde mig, om det blev en person fra Taiwan.
Det ville sikkert genere kineserne, men det er der vel ikke noget at gøre
ved. :0)

> Og så ser vi bort fra de syrlige udsagn der blev sagt i anledning af
> valget af Boutros Boutros Ghali.

Og dem husker jeg ikke.

> Det var jo lykkedes at smutte uden om to »mangler«. Man havde fået en
> araber, der var kristen, og en afrikaner, der var hvid .

Mon muslimerne føler sig forbigået?

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-06 14:16

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Det vil i så fald glæde mig, om det blev en person fra Taiwan.
> Det ville sikkert genere kineserne, men det er der vel ikke noget at gøre
> ved. :0)

Det er der faktisk - Kina kan jo som bekendt nedlægge veto.

Lige som Frankrig, der foretrækker en frankofil, men som med
statsgaranti vil nedlægge veto mod en person, der ikke er frankofon.

> Og dem husker jeg ikke.

> Mon muslimerne føler sig forbigået?

Dem om det - de øjeblikke pøbeloptøjer får vist ikke deres anseelse til
at stige ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : T.Liljeberg

Dato : 18-02-06 16:08

On Sat, 18 Feb 2006 14:11:02 +0100, in dk.politik "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>Det vil i så fald glæde mig, om det blev en person fra Taiwan.

Problematisk,siden Taiwan ikke er medlem af FN.

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 16:17

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Problematisk,siden Taiwan ikke er medlem af FN.

Så var det da på tide.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-06 16:39

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> "T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Så var det da på tide.

Taiwan blev smidt ud af FN, da Den kinesiske Folkerepublik blev
anerkendt af USAs præsident Nixon som repræsentant for Kina. Indtil da
havde Taiwan som Den kinesiske Republik repræsenteret kæmpelandet.

Det havde nok været muligt at have bibeholdt Taiwans plads, ikke i
sikkerhedsrådet men som almindeligt medlem. Andre delte lande er eller
har begge repræsenteret, og jeg vil tvivle på at Peking ville have
boykottet FN blot for at holde Teipeh ude.

Men problemet lå i netop Taipeh, hvor generalissimo Chiang Kai-shek
stadig havde magten. For ham var Taiwan stadig /hele/ Kina, og han ville
ikke acceptere et Taiwan som /selvstændigt/ medlem af FN.

Det vil dagens Kina så heller ikke, men nu har de jo også et andet
udgangspunkt.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 17:06

> [...]
> ikke acceptere et Taiwan som /selvstændigt/ medlem af FN.
>
> Det vil dagens Kina så heller ikke, men nu har de jo også et andet

Når vi nu alligevel er ved den debat, så mener jeg, at det er på tide, at
Kina anerkender Taiwan som en selvstændig nation.
Det er på tide at puste sig op mod kineserne, så de kan se, at vi bakker
Taiwan op om at være en selvstændig nation.
Jeg har selv tidligere talt med en taiwaneser fra Taipei, som gik og drømte
om et selvstændig Taiwan og hermed en officiel anerkendelse af
verdenssamfundet.

J.

Fra : GB

Dato : 18-02-06 20:50

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in news:43f73a62$0$2088
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Så var det da på tide.

Fortæl du lige kineserne (i Beijing) det...

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 21:07

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in news:43f73a62$0$2088
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Fortæl du lige kineserne (i Beijing) det...

Du sender mig bare en billet, så skal jeg nok ordne de lynkinesere. :0)

Fra : GB

Dato : 18-02-06 23:31

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in news:43f77e62$0$2086
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Du sender mig bare en billet, så skal jeg nok ordne de lynkinesere. :0)

Du er en modig mand. Er du i familie med Steven Seagal?

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 23:49

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in news:43f77e62$0$2086
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Du er en modig mand. Er du i familie med Steven Seagal?

Nøø, men jeg har set en forbandet masse af hans film. ;0)

Fra : GB

Dato : 19-02-06 03:29

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in news:43f7a44f$0$2083
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Nøø, men jeg har set en forbandet masse af hans film. ;0)

Knæk, bræk, smadre, kvæste. Fed filmkunst. Jeg har dem allesammen på
DVD....

Fra : Jim

Dato : 19-02-06 10:58

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in news:43f7a44f$0$2083
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Knæk, bræk, smadre, kvæste. Fed filmkunst. Jeg har dem allesammen på
> DVD....

Og så er han jo ikke helt bagud, når der står Kyokushinkai, Aikido og en hel
masse andre måder at uskadeliggøre sin modstander på menuen.

Han er da herlig at se. :0)

J.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 18-02-06 21:39

On Sat, 18 Feb 2006 16:16:42 +0100, in dk.politik "Jim"

Det kan jeg kun være enig i.

Fra : Wilstrup

Dato : 18-02-06 21:53

> Det kan jeg kun være enig i.

Der er ingen grund til at Taiwan i særlig grad bliver medlem af FN - hvorfor
dog det, når landet allerede er det (Kina)
--
Wilstrup

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 22:09

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> "T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Der er ingen grund til at Taiwan i særlig grad bliver medlem af FN -
> hvorfor dog det, når landet allerede er det (Kina)

At man taler en kinesisk dialekt på Taiwan gør ikke Taiwan til en del af
Kina.

J.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 18-02-06 23:39

On Sat, 18 Feb 2006 21:52:38 +0100, in dk.politik "Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Der er ingen grund til at Taiwan i særlig grad bliver medlem af FN - hvorfor
>dog det, når landet allerede er det (Kina)

Et flot eksempel på, at magt er ret. Havde det ikke været for
åbentlyse kinesiske trusler om magtanvendelse, så ville den
demokratiske republik Taiwan forlængst have været anerkendt som
selvstændig nation og medlem af FN.

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 23:49

> [...]
> åbentlyse kinesiske trusler om magtanvendelse, så ville den
> demokratiske republik Taiwan forlængst have været anerkendt som

Så sandt som det er skrevet.

Fra : Lyrik

Dato : 19-02-06 00:38

> [...]

> åbentlyse kinesiske trusler om magtanvendelse, så ville den
> demokratiske republik Taiwan forlængst have været anerkendt som
++++++++++++++++++++++++++++++
Hele verden er på vej i krig.IMHO.

I interviewet med en japansk minister som havde besøgt deres
krigsmindesmærke flere gange på trods af at Kina havde "forbudt det", sagde
han at japanerne anså kineserne som en trussel. De havde mangedoblet
militærbudgetterne i al hemmelighed, hvilket han tolkede som en
krigstrussel. Ligeledes deres bydemåde overfor Japan (og vi kan tilføje
Taiwan).
udover dette betydede han at der var territoriale stridigheder mellem Japan
og Kina.
Situationen spidsede til og han gjorde det klart at Japan ikke ville lade
sig diktere. Kinas naboer er ved at føle sig trængt op i en krog.

Islam dikterer på samme måde vesten og truer med både bomber og
infiltrering. Senest terror på grund af en tegning i en avis.
Det er ved at blive utåleligt.

Jens

Fra : Wilstrup

Dato : 19-02-06 13:10

> [...]
> åbentlyse kinesiske trusler om magtanvendelse, så ville den
> demokratiske republik Taiwan forlængst have været anerkendt som

Taiwan er en del af Kina -så enkelt er det. Men havde det ikke været for
amerikansk indblanding, så ville de demokratiske Kina forlængst være helt
forenet uden yderligere sværdslag.

Og havde det ikke været for den ulovlige embargo fra USA ville Cuba have
været på fuld omgangshøjde med de udviklede lande - og havde det ikke været
for amerikansk opbakning, ville Israel forlængst have været tvunget til at
give alle de besatte områder tilbage, sådan som FN har sagt at de skulle.

Så trusler om vold og magtanvendelse -åbenlyse såvel som skjulte - er noget
USA sagtens kan være med i vognen om.
--
Wilstrup

Fra : T.Liljeberg

Dato : 19-02-06 17:17

On Sun, 19 Feb 2006 13:10:03 +0100, in dk.politik "Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Taiwan er en del af Kina -så enkelt er det.

En del af Kina, som Kina ikke har kontrolleret i mange år.

>Men havde det ikke været for
>amerikansk indblanding, så ville de demokratiske Kina forlængst være helt
>forenet uden yderligere sværdslag.

På trods af fremskridt, så kan Kina ikke siges at være demokratisk.
Jeg kan forresten ikke forstå, hvorfor du så ufravigeligt altid er på
Kinas side. Er det fordi du tror, at Kina er et kommunistisk land?

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 17:53

T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net> wrote:

> En del af Kina, som Kina ikke har kontrolleret i mange år.

Taiwan blev kinesisk i 1949, efter at japanerne havde erobret øen i
1895. De unge taiwanesere deltog altså i 2. verdenskrig, og i den
kinesisk-japanske krig, på /japansk/ side, og voksede op som /japanske/
statsborgere.

Taiwan er siden 1895 kun i to år blevet kontrolleret fra det kinesiske
fastland. Af Chiang Kai-sheks nationalistiske regering, som efter
nederlaget etablerede sig på øen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 19-02-06 19:01

> En del af Kina, som Kina ikke har kontrolleret i mange år.

Kina bliver holdt i "ro" af USAs ulovlige patrouljering i området - Kina er
tålmodig - der vil komme en tid, hvor Kina ikke vil finde sig i at blive
generet af USA, og så har vi starten på III verdenskrig - det er klogt at
Kina ikke p.t. gør mere ved den sag.

> På trods af fremskridt, så kan Kina ikke siges at være demokratisk.
Det er så din fortolkning.

> Jeg kan forresten ikke forstå, hvorfor du så ufravigeligt altid er på
> Kinas side. Er det fordi du tror, at Kina er et kommunistisk land?

Min veneration for Kina går på mange andre forhold end netop om det er
kommunistisk eller ej.
--
Wilstrup

Fra : Allan Riise

Dato : 18-02-06 21:58

T.Liljeberg wrote:

> Det kan jeg kun være enig i.

Det bliver svært, da det jo ikke er anerkendt som et land, ej heller af FN.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 22:09

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det bliver svært, da det jo ikke er anerkendt som et land, ej heller af
> FN.

Det er på tide, at man anerkender Taiwan som selvstændig stat.
Kina har på ingen måde ret til Taiwan.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 18-02-06 23:37

On Sat, 18 Feb 2006 21:58:19 +0100, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

>Det bliver svært, da det jo ikke er anerkendt som et land, ej heller af FN.

Det burde naturligvis også ske, synes du ikke?

Fra : Sten Schou

Dato : 18-02-06 14:15

> [...]
>
> Det var jo lykkedes at smutte uden om to »mangler«. Man havde fået en
> araber, der var kristen, og en afrikaner, der var hvid .

Mon ikke det bliver Mor Norge, i skikkelse af Gro Harlem Brundtland?

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-06 15:00

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:

> Mon ikke det bliver Mor Norge, i skikkelse af Gro Harlem Brundtland?

Næppe. Norge har haft sin generalsekretær - og så er der jo lige sagen
om Muhamedtegningerne. Husk på de brændende, norske flag .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 18-02-06 21:48

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og måske alligevel... I tilfælde af, at en muslim bliver valgt til posten,
> så vil muslimerne have svært ved at beskylde FN for at behandle de
+++++++++++++++++++++++

Muslimer vil aldrig have vanskelligheder med at beskylde vesten for det ene
eller det andet. Ethvert røvslik vil blive betragtet som svaghed.
Formanden for atomvåbeninspektionen er araber. Har det ændret noget?

Næh vi skal have en dansker. En regelknepper der kan drive verden til vanvid
med sin Emma Gad. Anders Fogh!

Hilsen
Jens

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 22:08

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Formanden for atomvåbeninspektionen er araber. Har det ændret noget?
>
> Næh vi skal have en dansker. En regelknepper der kan drive verden til

Hvornår skal man vælge ny GS til FN?
Så kan man jo begynde at tænke på, om det skal være en afgående dansk
minister.
Kan man få det til at passe med en ny tiltrædende regering med Fogh i
spidsen?
Vi skal bare væøre sikre på, at det ikke går hen og bliver en halalhippie,
som kun er ude på at tilfredsstille muhamserne.

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 13:33

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> negre.
>

> Noget helt andet - hvor mange år ad gangen er man formand for FN?

Ain't got no clue..

Det svar må kunne findes på FN's website.

J.

Fra : GB

Dato : 18-02-06 20:49

Mogens Michaelsen <momi@stofanet.dk> wrote in news:43f66996$0$10871
$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

Hrmpf! The Archbucket of Cunterbury, I suppose.