Njet til Gay Pride Parade i Moskva
Fra : Per Rønne

Dato : 17-02-06 08:00

I dagens Politiken kan man på:

bl.a. læse følgende:

==

27. maj vil de russiske bøsser og lesbiske gerne have lov til at gå en
tur i flok gennem Moskva for at gøre opmærksom på deres eksistens og
rettigheder. Men det har bystyret i Moskva pure afvist.

»Moskvas bystyre vil ikke engang overveje at tillade en homoparade«,
siger Sergej Tsoj, pressetalsmand for Moskvas borgmester, Jurij Lusjkov,
til nyhedsbureauet Interfax.

Den afvisende beslutning kommer efter, at flere russiske religiøse
ledere har stejlet kraftigt ved tanken om en homoseksuel parade gennem
Moskva.

»Propaganda for homoseksualitet og andre seksuelle perversioner har
ingen ret til at eksistere«, siger Ruslands overrabbiner, Berel Lazar.

Han får opbakning fra stormufti Talgat Tadzjuddin, der er officiel leder
for Ruslands muslimer:

»Homoseksuelle kan gøre, hvad de vil hjemme hos dem selv, men hvis de
går ud på gaden, bør de prygles«, buldrer stormuftien.

Talsmænd for flere homoseksuelle organisationer har ellers understreget
over for bystyret, at aktionen ikke er tænkt som et karnevalslignende
optog, som man kender fra Europa og USA, men en fredelig demonstration
for menneskerettigheder.

Men på borgmesterkontoret er man ubøjelige og truer med hårde
sanktioner, hvis de homoseksuelle vælger at trodse beslutningen og gå
gennem Moskva alligevel.

==

Man lægger umiddelbart mærke til at der ingen protester rapporteres fra
kristen side, herunder altså ikke fra den østromerske,
russisk-ortodokse, kirke.

Overrabbineren har protesteret, man han burde da umiddelbart kunne
ignoreres, da selveste den jødiske stat accepterer Gay Pride Parades i
Jerusalem.

Og stormuftien? Ligger Moskvas bystyre virkelig så meget under for
islamisterne, at de vil forbyde en Gay Pride Parade efter islamiske
protester?

Mon Tøger Seidenfaden vil være den næste der forlanger disse optog
forbudt i København, af hensyn til »religiøse følelser« i den islamiske
verden?

FUT dk.politik [som naturligvis kan overrules; det bør dog så ske til
kun én relevant gruppe, naturligvis med en prægning af subråden egnet
til denne gruppe]
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-06 13:06

> Mon Tøger Seidenfaden vil være den næste der forlanger disse optog
> forbudt i København, af hensyn til »religiøse følelser« i den
> islamiske
> verden?

Tøger Seidenfaden har god sans for debat. 1986 startede han reklame
for lykken ved nøgenhed når man friluftsbader og sidste år kunne han
prale af at denne debat havde ført til at alle danske strande nu er
nøgenstrande ved angår solbadning og havbadning, dog ikke promenering
altså ekshibitionisme.

Muslimer der på den særligt kommunalt udpegede nøgenbadestrand ved
Klampenborg har angrebet og tævet bøsser , der ikke medbragte
bodyguards, er blevet kuet - en smule. Ny tæver de ved Brøndby
strandområderne

En central demo om nudisme ville forhåbentlig blive afvist af
politiet, eller henlagt til forstæderne, som det er sket når de få
nazier har ønsket at fejre Hess

Bøsser er ikke diskrineret alvorligt nogetsteds idag , så det er en
katastrofal svipser at politiet har tilladt dem at chikanere trafikken
på Nørrebrogade igen og igen pr gay-parade.
Gay PRIDE parade, som om der er noget at være stolt af ved at vælge
anden-sorterings kønnet

"Mangen mand blev filosof, blev digter, blev geni, blev helt ved den
kvinde han aldrig fik, skrev Søren Kierkegaard og ville vel have
tilføjet homosexuel idag

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-02-06 08:13

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i

> [...]
> Klampenborg har angrebet og tævet bøsser , der ikke medbragte
> bodyguards, er blevet kuet - en smule. Ny tæver de ved Brøndby

Det er på tide at den slags dyr bliver sendt ud af landet. Vi skal kunne
være i fred på vore strande.
--
NoTrabajo

Fra : Poul Nielsen

Dato : 17-02-06 13:44

> [...]
> tur i flok gennem Moskva for at gøre opmærksom på deres eksistens og
> rettigheder. Men det har bystyret i Moskva pure afvist.

Well de vigtigste må vel være at de russiske homoseksuelle kan dyrke deres
seksualitet i fred for det omgivende samfund.
P.E.R bør acceptere at der findes lande der ikke vil acceptere parader af
homoseksuelle, set negativt kunne det være at de bare ikke er nået så langt
i deres udvikling rent menneskeligt og i deres demokratiske livssyn. Set
positivt!, nåeh ja det er jo helt anden historie, jeg ikke vil udlægge her.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-02-06 14:51

Poul Nielsen <555@get2net.dk> wrote:

> [...]
> positivt!, nåeh ja det er jo helt anden historie, jeg ikke vil udlægge her.

Nu er det en afgørelse truffet af det moskovitiske /bystyre/,
tilsyneldende efter pres fra en /stormufti/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 17-02-06 20:05

> tilsyneldende efter pres fra en /stormufti/.

konspirationsteorierne længe leve.
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 17-02-06 23:08

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> konspirationsteorierne længe leve.

Såeh? Det virker såmænd blot ejendommeligt at den ortodokse kirke ikke
er nævnt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 18-02-06 11:12

> Såeh? Det virker såmænd blot ejendommeligt at den ortodokse kirke ikke
> er nævnt.

Den fattede jeg ikke?

Jeg kender ikke bystyrets forklaring på nejet -men vi oplever jo også at
demonstrationer bliver nægtet afholdt et bestemt sted af hensyn til den
offentlige ro og orden. Det er der såmænd ikke noget mærkværdigt i.
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-06 11:23

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Den fattede jeg ikke?

Rusland er som bekendt kristnet fra Konstantinopel, og befolkningen er
derfor ortodoks.

> Jeg kender ikke bystyrets forklaring på nejet -men vi oplever jo også at
> demonstrationer bliver nægtet afholdt et bestemt sted af hensyn til den
> offentlige ro og orden. Det er der såmænd ikke noget mærkværdigt i.

Jeg kender kun sagen fra hvad jeg citerede; der synes at være tale om en
i bund og grund /homofobisk/ grund til forbudet.

I Jerusalems gamle bydel kan man jo sagtens holde Gay Pride Parade, tæt
på Templets gamle Vestmur.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 18-02-06 12:23

> Jeg kender kun sagen fra hvad jeg citerede; der synes at være tale om en
> i bund og grund /homofobisk/ grund til forbudet.
Politikens udgydelser er lige så utroværdige som EkstraBladets. Jeg har set
Politiken flere gange udspredt løgnagtige ting.

> I Jerusalems gamle bydel kan man jo sagtens holde Gay Pride Parade, tæt
> på Templets gamle Vestmur.

fint, så skal vi forhåbentlig se den næste Hamas-parade samme steds?
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-06 12:37

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> fint, så skal vi forhåbentlig se den næste Hamas-parade samme steds?

Det skal du vist ikke regne med; de må pænt holde sig på den østlige
side af sikkerhedshegnet ...

Deltagerne i Gay Pride Parade plejer at dyrke mere eller mindre udpræget
afklædthed, og klæder sig i hvert fald ikke i bombe-veste ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TBC

Dato : 18-02-06 00:30

Per Rønne skrev:

> [...]
>
> »Moskvas bystyre vil ikke engang overveje at tillade en homoparade«,
> siger Sergej Tsoj, pressetalsmand for Moskvas borgmester, Jurij Lusjkov,

Min nysgerrighed byder mig efterhånden at spørge: Er du selv
homoseksuel?

....Jeg har nemlig bemærket mig at du ofte involverer dig meget intenst
og emotionelt afklaret i holdning i tråde omhandlende homoseksuelles
forhold og rettigheder.

Fra : Croc®

Dato : 18-02-06 04:38

On 17 Feb 2006 15:29:45 -0800, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

>Min nysgerrighed byder mig efterhånden at spørge: Er du selv
>homoseksuel?

Det var dog et underligt spørgsmål. Pers eventuelle seksuelle
orientering er hans privatsag, og hvad du mener at kunne læse ud af
hans engagement i debatten, forandrer jo ikke hans udsagn, så hvad med
at forholde dig til det.

>...Jeg har nemlig bemærket mig at du ofte involverer dig meget intenst
>og emotionelt afklaret i holdning i tråde omhandlende homoseksuelles
>forhold og rettigheder.

Jeg forholder mig også emotionelt i debatter om overgreb på børn, det
gør mig måske til pædofil i dine tanker.

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-06 06:39

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Det var dog et underligt spørgsmål. Pers eventuelle seksuelle
> orientering er hans privatsag

Jep.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 18-02-06 11:11

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg forholder mig også emotionelt i debatter om overgreb på børn, det
> gør mig måske til pædofil i dine tanker.

Enig - jeg udtaler mig tit om retstilstanden her i landet og kommer med
kontroversielle "akademiske" indfald om fx ytringsfriheden og børneporno -
det gør mig til pædofil i nogens øjne og det medfører endda at nogle siger
at de har kontaktet myndighederne m.h.p. at finde ud af om jeg kan bestride
mit job forsvarligt.

Om Per er homoseksuel eller ej, har intet at gøre med hans ret til at have
de holdninger han har. Jeg er tit uenig med Per og finder nogle af hans
udfald ganske tåbelige, fanatiske m.v. og vice -versa, men hans seksuelle
orientering må han selv om - det ændrer ikke mit syn på ham eller på det,
han står for.

Han er vel også en af de få jeg kunne få lyst til at møde personligt -og det
betyder ikke at jeg evt. skulle være homoseksuel og ikke er sprunget ud af
skabet for min kone og mine to børn.

Jeg deltager også i debatter om homoseksuelle - betyder det så at jeg er
homoseksuel?

Nogle synes at mene at når jeg deltager i debatter om pædofile og
børneporno, så må jeg selv have en rem af huden - men den slags primitive
udfald er jeg efterhånden så vant til at de er ved at gøre mig immune.

Så til Per - fortsæt endelig dine indlæg - uanset hvor syge de er - din
seksuelle orientering kan ikke have vores interesse - den rager ikke os.
--
Wilstrup

Fra : TBC

Dato : 18-02-06 14:24

Croc, Per og Wilstrup skrev nogenlunde samstemmende:

Croc skrev:
> [...]

Enig.

Wilstrup skrev:
> Om Per er homoseksuel eller ej, har intet at gøre med hans ret til at have
> de holdninger han har.

Helt enig. Men Nu insinuerer du motiver jeg ikke har.

> [...]
> orientering må han selv om - det ændrer ikke mit syn på ham eller på det,

Fair nok. Mit udgangspunkt var at stille min egen nysgerrighed, og
opnå en større forståelse, et støre mål af empati. Jo mere man ved
om folk, jo bedre kan man perspektivere, forholde sig til, og sætte
sig ind i og forstå deres udgangspunkt og holdninger. - Bedre danne
sig indblik i og forstå hvad de brænder for, og hvorfor.

> [...]
>
> Så til Per - fortsæt endelig dine indlæg - uanset hvor syge de er - din
> seksuelle orientering kan ikke have vores interesse - den rager ikke os.

Avs avs avs! ....Jeg kan høre at jeg uforvarende er kommet til at
berøre et tabu (som jeg ikke troede var et tabu)

Min intension har ikke været at miskreditere Per som jeg på jeres
svar kan fornæmme i mere eller mindre tilskriver mig at ville, og mere
eller mindre opponerer imod.
Jeg kan ikke se hvordan det i dette forum skulle miskreditere Per om
han var det ene eller andet. Som jeg begrundede mit svar med, så var
det min nysgerrighed der bød mig at spørge. Jeg ville bare gerne
sikre mig min forståelse af Per og hans holdninger blev optimeret.
Gør det mig antastelig og påklagelig er jeg da ked af det. Jeg trode
blot ikke det var så farligt et tabu som det tilsyneladende er.

Per har i tråden indirekte sagt at hans seksuelle orientering er hans
privat sag. Den holdning må og vil jeg så naturligvis fuldt ud
acceptere og konstatere at jeg via min nysgerrighed ikke bliver klogere
på Per.

TBC

Fra : Wilstrup

Dato : 18-02-06 19:15

Wilstrup skrev:
> [...]

Avs avs avs! ....Jeg kan høre at jeg uforvarende er kommet til at
berøre et tabu (som jeg ikke troede var et tabu)

Problemet med nysgerrighed er at man kan dø af det

Spioner henrettes ved daggry - men bortset fra dette, så er det en kedelig
tendens at man ikke kan diskutere kontroversielle emner uden at en eller
anden idiot kan finde på at gøre en som lig med synspunktet man forfægter,
også selvom det blot er en filosofisk konstatering af tingene.

Fx at mene at en forsvarsadvokat der forsvarer et drab på et barn selv må
være tilhænger af børnedrab eller en skuespiller der spiller en ubehagelig
rolle bliver forlenet med rollen. Primitivt, men desværre en kendsgerning.
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-06 19:44

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Avs avs avs! ....Jeg kan høre at jeg uforvarende er kommet til at
> berøre et tabu (som jeg ikke troede var et tabu)

Der er noget der egner sig til mere personlige forhold, og noget der
egner sig til det offentlige. Jeg tvivler på at dem der har været med
til gruppens årlige restaurantbesg 11. september er i tvivl ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 18-02-06 19:51

> Der er noget der egner sig til mere personlige forhold, og noget der
> egner sig til det offentlige. Jeg tvivler på at dem der har været med
> til gruppens årlige restaurantbesg 11. september er i tvivl ...

Den gruppe med Frøken Georg og alle de andre fremmedhadere og højrefjolser?
Fy for pokker!
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-06 20:00

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Den gruppe med Frøken Georg og alle de andre fremmedhadere og højrefjolser?
> Fy for pokker!

Frøken Georg er en sag. Deltagerne virker nu som regel betydeligt mere
moderate /in persona/ end mange af dem virker herinde.

Ja, jeg synes efterhånden bare at den gamle Arc@na er gået for langt
over stregen her ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 18-02-06 21:45

> Frøken Georg er en sag. Deltagerne virker nu som regel betydeligt mere
> moderate /in persona/ end mange af dem virker herinde.

Det er muligt - men den blotte tanke om at skulle møde Georg på slap line
tiltaler mig ikke. Derfor sagde jeg også nej til invitationen - af mange
grunde.

> Ja, jeg synes efterhånden bare at den gamle Arc@na er gået for langt
> over stregen her ...

Helt sikkert!
--
Wilstrup

Fra : NoTrabajo

Dato : 19-02-06 11:57

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> Mon Tøger Seidenfaden vil være den næste der forlanger disse optog
> forbudt i København, af hensyn til »religiøse følelser« i den
> islamiske verden?

Ja da - alt for vore muhamedanske venner, mener den slags mennesker.
--
NoTrabajo