Amish
Fra : Randi Davidsen

Dato : 10-02-06 11:52

Hej, jeg ved godt det her ikke er en side om Amish folkene. Men vil lige
høre om der er nogle der kan give mig nogle informationer om dem.

På forhånd tak
Randi

Fra : Be Ka

Dato : 10-02-06 12:05

http://tinyurl.com/7hlll

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 10-02-06 13:42

Be Ka wrote:

> http://tinyurl.com/7hlll

Du kan også finde informationer her:
http://www.etsectera.com/tidligere/20030804.html

Henrik, Dianalund
...."En krone sparet (efter skat) er bedre end en krone tjent (før skat)"
...."Tænk som en klog mand, men forklar dig i folkets sprog" (W B Yeats)

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-02-06 17:51

Henrik Vestergaard skrev i news:43EC8A19.8030008@gmx.net

[ ... ]
> Du kan også finde informationer her:
> http://www.etsectera.com/tidligere/20030804.html

Og da den side drives af Malkasekten, skal du ikke fæstne nogen særlig
tillid til den side. Der er ikke meget af det der kommer fra den kant man
kan tage særligt seriøst eller betragte som saglig information.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*

Fra : JoVe

Dato : 10-02-06 19:43

JAndreas Falck wrote:
> [...]
> tillid til den side. Der er ikke meget af det der kommer fra den kant
> man kan tage særligt seriøst eller betragte som saglig information.

Jeg fulgte det angivne link - det er intet værd! Siden er drevet af en
selvbestaltet amatør!

Søg evt på internettet under begrebet 'brethren' - der vil man finde
forskellige grupper. Nogle af dem - de mest konservative - kan benævnes
med betegnelsen Amish. De har rødder tilbage til anabaptistiske
reformatoriske grupper. Personligt har jeg dyb respekt for dem.

Venlig hilsen
Jørgen Vestergaard

Fra : kjaer

Dato : 10-02-06 20:42

Andreas Falck wrote:
> [...]
> tillid til den side. Der er ikke meget af det der kommer fra den kant
> man kan tage særligt seriøst eller betragte som saglig information.

Malka er ikke nogen sekt. Din kritik er efterhånden lidt anstrengt, det jeg
kender til Malkaerne tyder da på, at de kun udtaler sig om noget de ved
noget om.

Fra : kjaer

Dato : 10-02-06 21:24

"kjaer" <nej@tak.put> skrev i en meddelelse

> Malka er ikke nogen sekt. Din kritik er efterhånden lidt anstrengt, det
> jeg kender til Malkaerne tyder da på, at de kun udtaler sig om noget de
> ved noget om.

Se f.eks. hvad cyril Malka fortæller på en hjemmeside http://www.psyken.com/

Et nyt studium udført af John Skowronski i Ohio Universitet definerer
"spontan interferens af karaktertrækkene". Ifølge ham så bliver det, vi
siger, overført til os i lytterens sind. Det vil sige, at hvis man taler
negativt om andre, opfattes man med de samme negative egenskaber som dem,
man påpeger hos andre

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-02-06 22:18

> [...]
> taler negativt om andre, opfattes man med de samme negative
> egenskaber som dem, man påpeger hos andre

Jamen så må det jo være rigtigt. Skulle du ikke se at komme i seng nu,
Britt?

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : kjaer

Dato : 10-02-06 22:52

Jens Bruun wrote:
> "kjaer" <nej@tak.put> skrev i en meddelelse

> Jamen så må det jo være rigtigt. Skulle du ikke se at komme i seng nu,
> Britt?

Ikke forstået! Som vi sagde i militæret.

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-02-06 23:33

> Ikke forstået! Som vi sagde i militæret.

I seng! Nu! Som vi sagde i militæret.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 12-02-06 01:19

kjaer wrote:

> [...]
> siger, overført til os i lytterens sind. Det vil sige, at hvis man taler
> negativt om andre, opfattes man med de samme negative egenskaber som

Dårligt nyt for de dygtige anklagere, for hvis du - og andre - læste
resten af artiklen var der måske noget *positivt* at lære fra teksten,
som findes på
http://www.psyken.com/index.php?option=news&task=viewarticle&sid=33

=== citat ===
Du bliver til det, du anklager andre for, siger nyt studium.
[...]
Ja, det kan lyde uretfærdigt, men de som taler positivt om andre vil
være glade af at finde ud af, at positive kommentarer har endnu flere
chancer og muligheder for at blive opfattet med de samme positive
egenskaber som dem, vi taler om. Det vil sige, at hvis du taler om
nogens positive egenskaber, vil lytternes Ubevidste forstå det, som om
du ejer disse positive træk, medmindre, naturligvis, at dine handlinger
modsiger dine ord.
Som en del af studiet satte gruppen et eksperiment op. En gruppe
mennesker så på personer, som talte om sig selv. En anden gruppe så på
personer, der sagde de samme ting om nogen, de kendte.
Både gruppen, som så "Fred" fortælle "jeg er genert", og gruppen der så
"Fred" sige: "Ethel er genert", mente, at Fred var genert.
Uretfærdigt? Måske ... Men det bekræfter at bedstmors god råd var visere
end som så: - Hvis du ikke kan sige noget pænt om folk, ti stille.
.... men i dag har det fået et teknisk navn og det er blevet
videnskabeligt bevist.
=== citat slut ===

*Derfor* vælger nogle af os engang imellem at tie, selvom andre tror at
det at tie er at samtykke.

Bruges cirkulær logik kan man få citater til at sige hvad som helst.
Visdommen ligger i at bruge den fornuft Gud gav os til at kende forskel
på rigtigt og forkert (5 Mosebog kap. 30 - bemærk især vers 15-20)

Fra : Harald Mossige

Dato : 12-02-06 13:00

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> wrote in message
> kjaer wrote:

Klipp

> [...]
> end som så: - Hvis du ikke kan sige noget pænt om folk, ti stille.
> ... men i dag har det fået et teknisk navn og det er blevet

Det var en interesan opplysning.
Jeg har hørt liknende ider før, helst fra spesielle religiøse miljøer, men
denne gangen er den første som hevder at det bygger på vitenskapelige
forsøk.

Jeg er interesert i å lese den forskningsraporten du underbygger med. Har du
en henvisning til raporten, eller har du navnet på raporten?

HM

Fra : kjaer

Dato : 12-02-06 15:47

Harald Mossige wrote:
> [...]
>
> Jeg er interesert i å lese den forskningsraporten du underbygger med.
> Har du en henvisning til raporten, eller har du navnet på raporten?

Der er en omtale og et link her
http://www.psyken.com/
Det er vist nok en hjemmeside af Cyril Malka, som skriver lidt her i
gruppen. (og han er slet ikke så overfladisk som visse kritikere påstår)

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-02-06 16:03

kjaer skrev i news:43ef4a5c$0$15792$14726298@news.sunsite.dk

[ ... ]
> Det er vist nok en hjemmeside af Cyril Malka, som skriver lidt her i
> gruppen. (og han er slet ikke så overfladisk som visse kritikere påstår)

Nej, han er ikke overfladisk, men helt igennem utroværdig, useriøs, usaglig,
nedgørende og hånende mod alt og alle der ikke uden videre lader sig dupere
af hans "bedre viden".

Fra : Cyril Malka

Dato : 12-02-06 16:23

Goddag Kjær,

In article <43ef4a5c$0$15792$14726298@news.sunsite.dk>,
"kjaer" <nej@tak.put> wrote:

> Der er en omtale og et link her
> http://www.psyken.com/

Ja, studiet kan genfindes i Spontaneous. Trait Transference:
Communicators Take on the Qualities They Describe in Others, John
Skowronski et al, Journal of Personality and Social Psychology, Vol.
188, #4.

Man skal være medlem af APA (American Psychological Association) for at
abonneres til den eller få fat i den.

Jeg modtager den ikke mere men nøjes nu med at modtage: Monitor on
Psychology, American Psychologist og Neuropsychology. Jeg er mere og
mere interesseret i neuropsykologien da jeg derudover læser om
socialpsykologi fra franske synspunkter lige nu. Det fordi, da jeg jo
bor i Frankrig, skal jeg justere lidt mit viden.

Men mon ikke, hvis man spørger Skowronski pænt, så vil han sende en kopi?

http://www3.niu.edu/~tj0jjs1/

> Det er vist nok en hjemmeside af Cyril Malka, som skriver lidt her i
> gruppen. (og han er slet ikke så overfladisk som visse kritikere påstår)

Takker

Men pas på... Du bliver nok hakket på om lidt (hvis det ikke allerede er
sket fra forskellige fra min kill-filter), det er ikke velset ikke at
rakke ned på Britt eller mig her i gruppen

--
Venligst,

Cyril

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-02-06 05:33

"kjaer" <nej@tak.put> wrote in message

> Der er en omtale og et link her
> http://www.psyken.com/
> Det er vist nok en hjemmeside af Cyril Malka, som skriver lidt her i
> gruppen. (og han er slet ikke så overfladisk som visse kritikere påstår)

Han synes være en grundig og kunskapsrik person, men han har også sine
kjepphester å forsvare, og jeg tviler alltid på den faglige seriøsiteten der
ønsket om å forsvare kjepphestene er høyt.

Jeg har lest det han svarte deg på dette innlegget, og jeg har lest siden du
viste til. Cyril kaller det selv en studie, og jeg oppfatter det ikke som et
forskingsprosjekt, slik at når HV kaller det "videnskapelig bevist" så
trekker han konklusjonene noe langt.

En annen ting er at den studien ikke omhandlet det jeg er på jakt etter.

HM

Fra : Be Ka

Dato : 12-02-06 16:20

Harald Mossige wrote:

Slash

> Det var en interesan opplysning.
> Jeg har hørt liknende ider før, helst fra spesielle religiøse
> miljøer, men denne gangen er den første som hevder at det bygger på
> vitenskapelige forsøk.

For dt første er det ikke nye ideer/meninger.
For det andet kan der ikke være tale om videnskabelige forsøg. Man kan ikke
lave
matematiske formler ud fra subjektivt orienterede psykologiske forsøg der
har som formål at ville påvise noget forhåndsbestemt - med andre ord, det
kan ikke bekræfte noget.

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-02-06 08:59

kjaer skrev i news:43ecec89$0$15794$14726298@news.sunsite.dk

> det
> jeg kender til Malkaerne tyder da på, at de kun udtaler sig om noget de
> ved noget om.

Det skyldes nok at du ikke ved ret meget om hvad de udtaler sig om, og hvad
de udtaler når de udtaler sig.

Den overvejende del af hvad de udtaler omkring kristendom, kristne, Bibelen
og Jesus er hjemmelavede eller adopterede stråmænd uden hold i
virkelighedens verden.

Fra : Be Ka

Dato : 12-02-06 11:54

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Den overvejende del af hvad de udtaler omkring kristendom, kristne,
> Bibelen og Jesus er hjemmelavede eller adopterede stråmænd uden hold i

http://watch.pair.com/church-on-trial-intro.html
A POX ON FOX

In January of this year, Fox TV heavily promoted and aired a
"pseudo-documentary" titled "Smallpox." This fictional movie opened in New
York City where a global epidemic had been started by an unknown terrorist
who deliberately infected himself with the smallpox virus. Before the film
ended, over 60 million people worldwide had perished largely due to a
vaccine shortage. The generally inaccurate pseudo-documentary concluded with
a scene in the dead terrorist's apartment where a King James Bible lay open
to the book of Ezekiel, chapter 5. The camera zoomed in on the Bible and
the narrator slowly read verses 12-13:

"A third part of thee shall die with the pestilence, and with famine shall
they be consumed in the midst of thee: and a third part shall fall by the
sword round about thee; and I will scatter a third part into all the winds,
and I will draw out a sword after them. Thus shall mine anger be
accomplished, and I will cause my fury to rest upon them, and I will be
comforted: and they shall know that I the LORD have spoken it in my zeal,
when I have accomplished my fury in them."

This final scene indelibly impressed upon the viewer's mind that the
terrorist was a "Fundamentalist" Christian who had been motivated by the Old
Testament prophecy to instigate a global pestilence. The narrator was very
precise that the Bible was a King James Version. The verses read from the
book of Ezekiel are actually a prophecy of God's judgment upon ancient
Jerusalem for the Jews' disobedience which led to the Babylonian captivity.
This context was never given in the movie, however, and the viewing audience
was led to believe that the Fundamentalist Christian took it upon himself to
execute God's wrath on the world. A Tribulation context may be inferred.

The logical conclusion drawn by anyone watching this propaganda piece would
have been that, as Fundamentalist Muslim terrorists are inspired by their
holy book, the Koran, to commit acts of terror, Fundamentalist Christians
are inspired to terrorist activity by the King James Bible.

Why target the King James Bible?

Defenders of the King James Bible have established beyond a doubt that
modern versions of the Bible are based on corrupted Greek manuscripts,
whereas the King James Version is based on the Received Greek Text that
underlay all of the Reformation Bibles. Documentation of these facts as well
as prima facie evidence from the modern versions themselves demonstrate that
they are vehicles for disseminating heresy. Not only do modern versions not
contain the whole counsel of God, and therefore cannot be considered the
Word of God, they have removed, changed, and added so many words that they
actually promote a different gospel and a different Christ. That the changes
in modern versions affect fundamental doctrines of the Christian faith, and
that these revisions are no accident, but a conspiracy, is well-documented
in our Bible Version section.

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-02-06 13:16

Be Ka skrev i news:43ef142c$0$199$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

[ ... ]

> http://watch.pair.com/church-on-trial-intro.html

Og du prøver at sige hvad????

Fra : Be Ka

Dato : 12-02-06 16:02

Andreas Falck wrote:

> Og du prøver at sige hvad????

Beklager at der ingen kommentarer var.
Det var ikke ment personligt, men generelt at man sætter sig lidt ind i
nogle af de forhold der ligger bagved visse doktriner og holdninger.

MvhBK

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-02-06 18:15

Be Ka skrev i news:43ef4e1e$0$47016$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Beklager at der ingen kommentarer var.
> Det var ikke ment personligt, men generelt at man sætter sig lidt ind i
> nogle af de forhold der ligger bagved visse doktriner og holdninger.

Og det har hvilken tilknytning til Malka'ernes stadige strøm af
forvanskninger og misinformation?

Fra : Be Ka

Dato : 12-02-06 19:07

Andreas Falck wrote:
> Be Ka skrev i news:43ef4e1e$0$47016$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Og det har hvilken tilknytning til Malka'ernes stadige strøm af
> forvanskninger og misinformation?

Har du kikket på sagerne?
Det har ikke nødvendigvis nogen tilknytning for enhver.

Mht enhver 'strøm af forvanskninger og misinformation', ligegyldig kilden og
ligegyldig hvor illelugende, så kan man være glad for dem, bare det kan få
nogle op af sofaen.
Med andre ord, de er ikke alene velkomne, men faktisk nødvendige.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 12-02-06 19:38

Andreas Falck wrote:
> Be Ka skrev i news:43ef4e1e$0$47016$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Og det har hvilken tilknytning til Malka'ernes stadige strøm af
> forvanskninger og misinformation?

Lad os lige tage et eksempel på stenkasteren AFs forvanskninger:

På en af AFs hjemmesider, www.skabelsen.info, står der under den danske
tekst (på temmelig dårlig engelsk):

=== citat ===
Hey'llo Muslims all over the world!

Some muslim have hacked this website and destroyed all files and data.
The website are now regeneretet

Yoy can here read more Read this explanation

This website are NOT against Islam - we give great respect to Islam!!
=== citat slut ===

Hvorfra er dokumentationen for at det nødvendigvis måtte være en muslim
der skulle have foretaget hackningen? Er det overhovedet sket? Kunne det
være en 12-årig script-kiddie, hvis endelig det var sket? Man kunne
forklare hvorfra IP-nummer m.v. stammede for at *sandsynliggøre* sin teori.

En bedre - og mere sproglig korrekt - tekst havde været:

=== forslag ===
Hello Muslims all over the world!

Someone has hacked this website and destroyed all files and data. The
website is now being regenerated.

You can read more here: Read the explanation [link]

This website is NOT against Islam - we pay great respect to Islam!!
=== forslag slut ===

Viser AF så stor respekt overfor Islam???

Se blot hvad AF skrev lørdag den 4 Feb. 2006 kl. 23:33 i
news:dk.politik.indvandring under tråden "www.leksikon.org fordrejer
sandheden":

=== citat ===
Og så er der en langt højere kriminalitet blandt blandt herboende
muhamedanere end blandt danskere!
Gør Danmark ren - udvis rakkerpakket
=== citat slut ===

Selvom det er for dyrt at starte et sagsanlæg overfor manden, så vil jeg
anbefale AF at stoppe nu. Samlet set udgør det seneste års indlæg fra
den mand efterhånden kun en lang svada af bitre indlæg.

Fra : Britt Malka

Dato : 12-02-06 21:10

In article <43EF808A.7070807@gmx.net>,
> [...]

> anbefale AF at stoppe nu. Samlet set udgør det seneste års indlæg fra
> den mand efterhånden kun en lang svada af bitre indlæg.

Ud fra hvad jeg kan se jer andre citere, så ja ...

Man kunne forledes til at tro, at man havde ramt den gråspurv, der
skriger så højt

Som jeg hørte nogen sige på et tidspunkt: Hvis man peger fingre ad
nogen, er der altid fire fingre, der peger den anden vej.

--
Britt Malka

701 Tips&Tricks til computeren og internettet
Køb årets gaveidé her: http://www.lulu.com/malka

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 12-02-06 22:47

Britt Malka wrote:
> Ud fra hvad jeg kan se jer andre citere, så ja ...

Sørgeligt faktisk. Egentlig var han filtreret, men da jeg startede op
med at følge dk.politik og dk.politik.indvandring efter den store debat
om de berømte tegninger stødte jeg på hans indlæg, og derefter var det
interessant at fjerne filteret, og genindlæse indlæggene.

Det meste af det taler dog for sig selv...

> [...]
> Som jeg hørte nogen sige på et tidspunkt: Hvis man peger fingre ad
> nogen, er der altid fire fingre, der peger den anden vej.

Ja. Ingen tvivl om det, men når jeg tiltror ham det kun er bitterhed vil
nogen påstå jeg har fire fingre der peger indad. Uden dog at være det
mindste bitter. Tværtimod, faktisk. Ny energi, ny glæde, ny entusiasme.
Men det skal åbenbart kvæles, mener nogle...

Fra : Britt Malka

Dato : 12-02-06 23:55

Godaften, Henrik

In article <43EFACC0.3090801@gmx.net>,
> [...]

> interessant at fjerne filteret, og genindlæse indlæggene.
>
> Det meste af det taler dog for sig selv...

Ja, det vil jeg gerne tro.

Mennesket har evnen til at forandre sig. Men kun, hvis det har viljen.

> Ja. Ingen tvivl om det, men når jeg tiltror ham det kun er bitterhed vil
> nogen påstå jeg har fire fingre der peger indad.

Ja, det er klart.

Især dem, der ikke ser forskel på at påpege en ting én gang, og så at
fremsige den samme mantra gang på gang på gang. Sidstnævnte er en
besættelse.

> Uden dog at være det
> mindste bitter. Tværtimod, faktisk. Ny energi, ny glæde, ny entusiasme.
> Men det skal åbenbart kvæles, mener nogle...

Jeps

You're happy! I hate that!

(Citat Kevin Spacey, Swimming with sharks)

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 13-02-06 00:08

God aften Britt

Britt Malka wrote:
> In article <43EFACC0.3090801@gmx.net>,
> Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@gmx.net> wrote:
>
> Mennesket har evnen til at forandre sig. Men kun, hvis det har viljen.

Præcis. En meget vigtig forskel.

Popularitet er nemt, men at udvise retfærdighed er lidt sværere.

> Ja, det er klart.
> Især dem, der ikke ser forskel på at påpege en ting én gang, og så at
> fremsige den samme mantra gang på gang på gang. Sidstnævnte er en
> besættelse.

[Er det kun mig, der straks får associationer til HK-Jahnu? ]

> Jeps
> You're happy! I hate that!
> (Citat Kevin Spacey, Swimming with sharks)

Forsat god nat. Vil snart drage til køjs. Vigtig opgave udleveres i
morgen...

Fra : Cyril Malka

Dato : 12-02-06 21:18

God aften Henrik,

> [...]

> være en 12-årig script-kiddie, hvis endelig det var sket? Man kunne
> forklare hvorfra IP-nummer m.v. stammede for at *sandsynliggøre* sin teori.

Det har du fuldstændigt ret i.

Rent faktisk, er der meget stor sandsynlighed for at Andreas Falck lyver
(hvilket han har gjort før, hvis det kunne gøre ham interessant).

Det er sådan, at vi kører http://www.hackademi.com/

Derigennem har vi kontakt med en del hackere og pirater og vi har i
øvrigt haft en lektion om at lave defacing. At lave en defacing på en
(ikke ajourført) forum, som den Andreas Falck brugte, er børneleg.

Man kan få bekræftelse på H-Zone, hvor man kan se, at skabelsen.info
ikke står som en af de defaced sider:

http://www.zone-h.org/en/defacements/filter/filter_domain=dk

For dem, der måske ikke har det nødvendige kendskab til hvordan den
slags foregår, så søgte piraterne på domænenavne, altså dem, der endte i
..dk, for at ramme danske hjemmesider.

skabelsen.info ender ikke i .dk og var derfor *ikke* blandt de defaced
sider.

Derudover var/er skabelsen.info s kedelig en hjemmeside, at jeg kan
virkelig ikke se grunde til at tage den ned.

Mit bud er:

- Enten spiller Andreas Falck interessant (og kan få en tegning til at
latterliggøre jøder med også på sin side, hvilket han jo ikke vil stå
tilbage for) og hans sider har simpelthen ikke været hacket. Kort sagt:
Han lyver.

- Eller også så er skabelsen.info tilfældigvis blevet hacket samtidigt
som andre sider. Men så har vi her fat i en pirat som ikke er
interesseret i at nogen i verden skal vide, at han har gjort det. Der
findes *ingen* fortælling eller registrering af hacking af denne side.
Vi er her, for første gang, over for en yderst beskeden pirat, som end
ikke vil fortælle omverden om sin bedrift ... DET er yderst spændende...
Men okay, hvor usandsynligt det end kan være, så er der en mulighed for
det ... Intet er umuligt. Men Andreas FAlck anklager fejlagtigt
muslimer, fordi han ikke ved en flyvende sk!d om hvem hackede hans side.

Medmindre Andreas Falck kan frembringe en logfil.

Det ser jeg frem til (der er nemlig visse kendetegn ved de, der har
lavet disse hackinger, som ikke er kommet ud til offentligheden, viser
Andreas Falcks udbyder eller Andreas Falsk bevis på det, så må vi antage
at, pudsigt nok, hans side ikke blev registereret... Det selv om den har
udstået flere angreb ;->)

Kan Andreas Falck ikke frembringe beviser for sit påstand, må vi håbe
på, at han har anstændighed, og ærlighed, nok til at opreklamere sin
fejl med samme reklamekraft som han har brugt til at svine andre til.

Det ser jeg også frem til.

> [...]
> anbefale AF at stoppe nu. Samlet set udgør det seneste års indlæg fra
> den mand efterhånden kun en lang svada af bitre indlæg.

Det vil kræve en mindstemål selverkendelse og erkendelse af, at man er
på afveje... Jeg er ikke sikker på, at dit forslag falder i god jord
Men okay

--
Venligst,

Cyril

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 12-02-06 22:54

God aften Cyril

Cyril Malka wrote:
> [...]
> øvrigt haft en lektion om at lave defacing. At lave en defacing på en
> (ikke ajourført) forum, som den Andreas Falck brugte, er børneleg.

De fleste er ganske opmærksomhedssøgende, når det lykkedes. Nemlig.

> [...]
> på, at han har anstændighed, og ærlighed, nok til at opreklamere sin
> fejl med samme reklamekraft som han har brugt til at svine andre til.

Jeg tror sørme jeg ville falde ned af stolen den dag der kommer nogen
indrømmelser fra den kant.

> Det vil kræve en mindstemål selverkendelse og erkendelse af, at man er
> på afveje... Jeg er ikke sikker på, at dit forslag falder i god jord
> Men okay

Jeg er ej heller kendt for at søge popularitet.

Fra : Be Ka

Dato : 12-02-06 22:37

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> wrote in message

Klip klip

http://www.jewishencyclopedia.com/view.jsp?artid=113&letter=L&search=noachid

Er dette noget du støtter fuldt ud?

Se også her
http://thomas.loc.gov/cgi-bin/query/z?c102:H.J.RES.104.ENR:

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 12-02-06 23:12

Be Ka wrote:
> "Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> wrote in message
> Klip klip

Du er vist den nye frisør her i gruppen...

> http://www.jewishencyclopedia.com/view.jsp?artid=113&letter=L&search=noachid
> Er dette noget du støtter fuldt ud?

De noakiske love? De regler som allerede eksisterede på Noas tid. Hvad
er du i tvivl om, specifikt?

> Se også her
> http://thomas.loc.gov/cgi-bin/query/z?c102:H.J.RES.104.ENR:

Intet galt i at vise respekt for folk der har medvirket til at få Guds
love frem i samfundet.

Fra : Be Ka

Dato : 13-02-06 08:16

Henrik Vestergaard wrote:

> Du er vist den nye frisør her i gruppen...

> De noakiske love? De regler som allerede eksisterede på Noas tid. Hvad
> er du i tvivl om, specifikt?

Ja, de noakiske love (a must read - om ikke for andet, så for at få indblik
i nogle menneskers bundløst forkvaklede bizarre tankemønster, som visse her
tager for gode varer. Det man skal være klar over er at 'Noachid', det er
ikke-jøder. )

Jeg kan forstå du ikke rigtig vil frem med det, men du abonnerer på dem -
hele pakken?

Hvorfor er man ikke overrasket?

Ok, så har vi det på plads.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 14-02-06 00:00

Be Ka wrote:
> [...]
> tager for gode varer. Det man skal være klar over er at 'Noachid', det er

Det fremgår af teksten. Da det er en klasse mennesker som "tror" på en
del af Loven uden at dette indbefatter HELE loven, så kan det af gode
årsager ikke være jødisk.

> Jeg kan forstå du ikke rigtig vil frem med det, men du abonnerer på dem -
> hele pakken?
> Hvorfor er man ikke overrasket?

Jeg gentager: hvad er det du specifikt er så rystet over?

Hvilke af reglerne er det, *du* ikke forstår?

Det er svært at "komme frem med det" hvis jeg skal lege gættekonkurrence
om hvad det er du leder efter?

Men, ok. Blandt de blinde er den enøjede - som bekendt - konge.

> Ok, så har vi det på plads.

Er der da noget galt i at mindes "folk der har medvirket til at få Guds
love frem i samfundet", siden du skulle "have det på plads"?

Fra : Cyril Malka

Dato : 14-02-06 03:10

In article <43f10f85$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> [...]

> Det fremgår af teksten. Da det er en klasse mennesker som "tror" på en
> del af Loven uden at dette indbefatter HELE loven, så kan det af gode

Er det anonym, du taler med?

> Jeg gentager: hvad er det du specifikt er så rystet over?
> Hvilke af reglerne er det, *du* ikke forstår?

Der burde ikke være noget problem, for en som har Talmud og har læst den
oven i købet

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 14-02-06 03:43

Cyril Malka wrote:
> Er det anonym, du taler med?

Jeps. Der kommer intet nyt. Er ved at opgive ham/hende...

> Der burde ikke være noget problem, for en som har Talmud og har læst den
> oven i købet

Nej, jeg undrer mig også....

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-02-06 21:47

Henrik Vestergaard skrev i news:43EF808A.7070807@gmx.net

[ ... ]
> Hvorfra er dokumentationen for at det nødvendigvis måtte være en muslim
> der skulle have foretaget hackningen? Er det overhovedet sket?

Husk nu at tage din medicin - du ser ud til at kunne trænge til det.

Ja, siden har været hacket nogle gange. Og jeg har haft mailkorrespondance
med én af dem. Og ja, han er muslim.

De andre kan jeg ikke sige at de er muslimer, men deres IP tilhører udbydere
i bl.a. Saudi Arabien, Arabiske Emirater, Kuwait m.fl., så der er meget stor
sandsynlighed for at også disse er muslimer.

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-02-06 22:19

> [...]

[ ... ]
> Lad os lige tage et eksempel på stenkasteren AFs forvanskninger:

Ja, der st´år noget på temmelig dårlig engelsk. Jeg er nemlig ikke særlig
god til engelsk.

Men hvad var det der var forvansket?

Jeg ser gerne at du kommer med noget dokumentation når du fremsætter den
slags beskyldninger!

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 13-02-06 23:56

Andreas Falck wrote:
> Henrik Vestergaard skrev i news:43EF808A.7070807@gmx.net
> [ ... ]
>
> Ja, der st´år noget på temmelig dårlig engelsk. Jeg er nemlig ikke
> særlig god til engelsk.

Så kunne du da i det mindste rette det til den bedre tekst. Du behøver
ikke engang sige tak.

[Jeg forventer ikke at du *kan* handle anstændigt alligevel...]

> Men hvad var det der var forvansket?

Læs teksten en gang til: hvordan kan man "vise respekt for islam"
samtidig med at man kalder dem det du gjorde...?

Eller det er måske en ny version af "den man elsker tugter man"?

> Jeg ser gerne at du kommer med noget dokumentation når du fremsætter den
> slags beskyldninger!

Ikke særligt svært. Det er nærmere omvendt at dokumentationen halter.

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-02-06 07:51

Henrik Vestergaard skrev i news:43F10E84.4090007@gmx.net

[ ... ]
> [Jeg forventer ikke at du *kan* handle anstændigt alligevel...]

Malka-agtig tilsvining. Men det var jo også kun forventet fra jeres kant.

[ ... ]

> Ikke særligt svært.

Så du havde alligevel ikke nogen dokumentation for din påstand om
forvanskning.

Så blot endnu en malka-agtig tilsvining. Men det var jo også kun forventet
fra jeres kant.

Fra : Be Ka

Dato : 14-02-06 13:42

Andreas Falck wrote:

> Så blot endnu en malka-agtig tilsvining. Men det var jo også kun
> forventet fra jeres kant.

De fjolser, infantile troller.
Ja det er forventet og kan ikke være anderledes, og det vil de fortsætte
med.
Gidder ikke bruge tid på dem mere.

Måske senere.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 14-02-06 16:45

Be Ka wrote:

> De fjolser, infantile troller.
> Ja det er forventet og kan ikke være anderledes, og det vil de fortsætte
> med.
> Gidder ikke bruge tid på dem mere.
> Måske senere.

Intet nyt under solen. Det sagde du også sidste gang...

Til den tid kan du jo så bruge alt.dk.malkasekten

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 14-02-06 16:36

Andreas Falck wrote:
> Henrik Vestergaard skrev i news:43F10E84.4090007@gmx.net
> [ ... ]
> Malka-agtig tilsvining. Men det var jo også kun forventet fra jeres kant.

Når kritikken er så grundløs som din, preller den af som vand på en gås.
Beviset er nemt at Google, og listen over dumheder står ganske klart i
dit eget favør.

> [...]
> forvanskning.
> Så blot endnu en malka-agtig tilsvining. Men det var jo også kun

Tænk sig at du kan være *så* dum, at du ikke engang læser tidligere
indlæg før du gentager dine perfiditeter. Men det er noteret at du mener
man viser respekt for islam ved at bede "rakkerpakket" flytte hjem,
ganske som jeg dokumenterede at du havde gjort.

FUT alt.dk.malkasekten

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-02-06 17:42

Henrik Vestergaard skrev i

> Men det er noteret at du mener
> man viser respekt for islam ved at bede "rakkerpakket" flytte hjem,
> ganske som jeg dokumenterede at du havde gjort.

Hvis du blot for én enkelt gangs skyld kunne tage bare en lille smule sammen
og lade være med at rive et udsagn ud af sin sammenhæng, så ville der være
en chance for at selv du, vil kunne fatte, at dine forvanskninger alene
viser hvor blød i bolden du efterhånden er blevet.

Men du har jo gennem snart temmelig lang tid bevist hvor meget du er blevet
smittet af den malkanske forvanskningstendens.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 14-02-06 19:58

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Men du har jo gennem snart temmelig lang tid bevist hvor meget du er
> blevet smittet af den malkanske forvanskningstendens.

For en person som dig er jeg sikkert "blød i bolden" -- faktisk ret
diplomatisk formuleret (tak for "den nye stil"...)

Jeg forvansker intet. Blev faktisk ret chokeret, for jeg havde ikke
engang tiltænkt dig at du nogensinde ville udtale dig så primitivt.

Men legepladsen er stadig news:dk.alt.malkasekten

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-02-06 20:07

Henrik Vestergaard skrev i

> faktisk ret diplomatisk formuleret (tak for "den nye stil"...)

Har du diplomatiske fatteevner?

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 14-02-06 20:09

Andreas Falck wrote:
> Henrik Vestergaard skrev i

> Har du diplomatiske fatteevner?

Ja. I disse konfrontationstider må selv den mindste positive melding
hilses velkomment.

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-02-06 20:16

Henrik Vestergaard skrev i

[ ... ]

> Ja. I disse konfrontationstider må selv den mindste positive melding
> hilses velkomment.

Og du ser endda noget positivt?

Fra : P. Larsen

Dato : 10-02-06 18:21

Randi Davidsen wrote:
> Hej, jeg ved godt det her ikke er en side om Amish folkene. Men vil lige
> høre om der er nogle der kan give mig nogle informationer om dem.
>
> På forhånd tak
> Randi

Du vil ikke finde mange websider drevet af "amish" ... men som tingene
gaar iojeblikket, kommer det nok snart.

http://www.800padutch.com/amish.shtml
http://www.amish.net
http://amishexperience.com

Mvh.
P. Larsen

Fra : Randi Davidsen

Dato : 10-02-06 20:54

Tak for jeres besvarelser.
Det er nemlig fordi jeg er ved at skrive 3. års opgave om dem, og har næsten
kun fundet mareriale på engelsk. Men igen tak for jeres svar.
Og god weekend

Randi

Fra : Rune

Dato : 15-02-06 13:19