Efterlysning af sang og kunstner
Fra : Head

Dato : 27-02-06 03:31

Hey!
Jeg efterlyser en sang,evt sange.Jeg ved ikke om den findes,men er ret
sikker på det.
En sang hvor en klappe-rytme,som man tit ser til sportskampe,som
håndbold,bansketball og så videre er inkluderet i omkvædet eller verset
Den ledsages af et kampråb,som slutter på Let's go.
Sådan her;Klap Klap klap-klap-klap
klap-klap-klap-klap
KLAP KLAP(Let's go)
Jeg forestiller mig Beck har gjort det,men jeg har kun en cd med ham,og der
er ingen sang hvor han bruger den effekt

/Head

Fra : Lars Rindsig

Dato : 27-02-06 03:38

Head wrote:

> KLAP KLAP(Let's go)
> Jeg forestiller mig Beck har gjort det,men jeg har kun en cd med ham,og
> der er ingen sang hvor han bruger den effekt

Det er en gammel dansk pigtrådssag med Sir Henry & His Butlers. Jeg
mener dog at vide at der blev lånt fra et eller flere amerikanske numre
(mulivis instrumentalgruppen the Ventures?), og det er da ikke umuligt
at Beck har samplet dem (men jeg ved ikke hvor).

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-02-06 08:04

Lars Rindsig skrev:
> Det er en gammel dansk pigtrådssag med Sir Henry & His Butlers.
> [...]

Da jeg spurgte om denne let's go-klapperytme her i gruppen for et
par år siden, var der en som kaldte den "claves-rytmen" - efter det
latinamerikanske rytmeinstrument "claves" - som bl.a. bruges i
cubansk dansemusik.

--
'rluf :·)

Fra : Ove Thomsen

Dato : 27-02-06 08:46

Og den hedder "Lets Go" ... er på utalrige pigtrådsopsamlinger.

> [...]
> par år siden, var der en som kaldte den "claves-rytmen" - efter det
> latinamerikanske rytmeinstrument "claves" - som bl.a. bruges i

Som slagtøjsspiller må jeg indrømme at det har jeg aldrig hørt. Den rytme
man "normalt" bruger på claves er meget mere synkoperet, tænk "Hvad skal vi
med kvinder". Det her er en typisk "skråle med" rock rytme som jeg vil tro
talrige rock trommeslagere har brugt i deres soli for at få publikken
"gejlet op". :)

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 28-02-06 11:47

Lars Rindsig skrev i meddelelsen <44026604$0$15790$14726298@news.sunsite.dk>...

> [...]
>(mulivis instrumentalgruppen the Ventures?), og det er da ikke umuligt
>at Beck har samplet dem (men jeg ved ikke hvor).

"Let´s Go" er fra 1963, krediteret R. Duncan/L. Duncan.
Et af de første Ventures hits.

hvm
--
"All will be reveeeeeeeeeeeeeeeeeeeealed."
--- Led Zeppelin, 'Kashmir'

Fra : Head

Dato : 28-02-06 20:37

"Henrik Veber Madsen" <hvm@mail.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>at Beck har samplet dem (men jeg ved ikke hvor).

"Let´s Go" er fra 1963, krediteret R. Duncan/L. Duncan.

OK!nu tror jeg jeg ved hvad det er for en sang.En klassisk
"rock'n'roll"sang i blues-form?
Det med Beck var et skud.Jeg skrev "den effekt".Ikke "den sang".:)
Det var måske mest rigtigt at skrive rytme.Sådan kan ting gå i skuddermudder
på nettet.:)

Jeg siger tak til jer alle!
/Head

hvm

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-06 19:11

"Head" <no@sir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> håndbold,bansketball og så videre er inkluderet i omkvædet eller verset
> Den ledsages af et kampråb,som slutter på Let's go.

Som Lars skriver er det med Sir Henry & His Butlers. Jeg har den på den
svenske opsamling "Tio i topp" og den er fra 1964.

Du efterlyser den - skal du bare finde ud af hvad den hedder, eller skal du
have fat på nummeret?

--
Michael
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : Head

Dato : 27-02-06 20:06

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse

> [...]
> svenske opsamling "Tio i topp" og den er fra 1964.
>
> Du efterlyser den - skal du bare finde ud af hvad den hedder, eller skal

Hej Michael!
Først tak til jer alle!
Må lige finde Henry And The Butlers sang.

Jeg ville bare prøve at finde ud af om nogen har brugt rytmen i den form jeg
kunne tænke mig at bruge den.
Det bliver jo sværere og sværere at komme op med nyt.
Det er et hip-hop-beat jeg vil tilføje den rytme,og jeg tænkte "Det er for
oplagt",og det ER nok det,det er.

/Head

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-06 20:55

> Må lige finde Henry And The Butlers sang.

Har du en mail-adr.?

Fra : Head

Dato : 27-02-06 21:16

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
> "Head" <no@sir.dk> skrev i en meddelelse
>

> Har du en mail-adr.?

Hej igen!
Ja,jeg har tastet den ind nu.
Har du den som mp3?
Jeg fandt ingen på de 2 Sir Henry-websites jeg har besøgt

Fra : Ole Kofoed

Dato : 01-03-06 00:38

> [...]

> håndbold,bansketball og så videre er inkluderet i omkvædet eller verset
> Den ledsages af et kampråb,som slutter på Let's go.

Så vidt jeg husker er ovenstående også at finde på Slades "Give Us a Goal"
(1978).

Mvh.

Ole