hollandsk musik
Fra : kaffebord@hotmail.co~

Dato : 25-02-06 16:10

er der noget hollandsk pop/rock som er værd at skrive hjem om?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-02-06 22:39

kaffebord@hotmail.com wrote:
> er der noget hollandsk pop/rock som er værd at skrive hjem om?

Tjek "Golden Earring"

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-02-06 21:34

> [...]

____

Nej intet -
men der er slager. Den førende gruppe er BZN

Fra : Lapzig

Dato : 25-02-06 23:37

Ja, det her er toppen. http://www.zangerbob.nl/video :)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 26-02-06 02:04

<kaffebord@hotmail.com> skrev i en meddelelse

er der noget hollandsk pop/rock som er værd at skrive hjem om?

Golden Earring
Earth and Fire
Shocking Blue

Fra : Poul

Dato : 28-02-06 09:44

<kaffebord@hotmail.com> wrote in message

> er der noget hollandsk pop/rock som er værd at skrive hjem om?

Focus

Fra : Ole Thomsen

Dato : 28-02-06 13:33

Poul wrote:

> Focus

Arhja, med Jan Akkerman på guitar - han er go!

De lavede noget af det fedeste rock med klassiske islæt.

Golden Earring var heller ikke dårligt.

Ole Thomsen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 28-02-06 13:50

Ole Thomsen wrote:

> Arhja, med Jan Akkerman på guitar - han er go!

Jeg fandt lige ud af at man kan spille guitar på hans hjemmeside

http://www.janakkerman.nl/

Og at han blev kåret som årets guitarist af Melody Maker i 1973 - i
rockmusikkens guldalder

Ole Thomsen

Fra : Robert Piil

Dato : 28-02-06 23:58

On Tue, 28 Feb 2006 13:49:58 +0100, "Ole Thomsen" <ot@networks.dk>
wrote:

>Jeg fandt lige ud af at man kan spille guitar på hans hjemmeside
>
>http://www.janakkerman.nl/
>
>Og at han blev kåret som årets guitarist af Melody Maker i 1973 - i
>rockmusikkens guldalder

Lige en assosiation..

Jeg mener det var i guitarplayer, der engang var et interview med
Frank Zappa, afbildet på forsiden siddene på lokum med bukserne nede
om haserne. Forholdt oplysningen om at Jan Akkerman påstod at være
verdens bedste guitarist, svarede han: "Jan Akkerman - who is he?"
--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Ove Thomsen

Dato : 01-03-06 08:05

> Jeg mener det var i guitarplayer, der engang var et interview med
> Frank Zappa, afbildet p† forsiden siddene p† lokum med bukserne nede
> om haserne. Forholdt oplysningen om at Jan Akkerman p†stod at v‘re
> verdens bedste guitarist, svarede han: "Jan Akkerman - who is he?"

Frank var utrolig dygtig, utrolig talentfuld og utrolig arrogant overfor
folk som ikke lige delte hans verdensbillede.
Selv har jeg med undtagelse af ganske få numre aldrig set noget som helst i
Frank Zappa men sådan er det jo med Avantgarde. Focus derimod de var sk*
gode. Man må heller ikke glemme Thijs Van Leer som blandt andet håndterer
en tværfløjte så Ian Anderson må græmmes. Forrygende gruppe

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 03-03-06 16:26

Således skrev Ove Thomsen den 01 Mar 2006 07:05:16 GMT:

> Man må heller ikke glemme Thijs Van Leer som blandt andet håndterer
>en tværfløjte så Ian Anderson må græmmes. Forrygende gruppe

Han er også god for en rimelig stabil jodlen på en liveudgave af Hocus
Pocus, jeg faldt over på et tidspunkt...

Knud
--
Sentio aliquos togatos contra me conspirare.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-03-06 00:16

"Poul" <falsk@adresse.dk> skrev i en meddelelse
> <kaffebord@hotmail.com> wrote in message

> Focus

Ja for pokker, hvordan kunne jeg glemme Focus