Pandora.com
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 21-02-06 14:18

www.pandora.com
Jeg læste om dette site i en eller anden avis i dag og har nu prøvet. Det
fungerer sådan, at man indtaster en kunstner eller et track, som man kan li'
og så finder systemet en masse numre, der minder om det valgte nummer. Dem
kan man så høre i en player på siden. Det er da et fedt koncept! Der er
400.000 numre i deres arkiv, men der kommer nok flere.

Mvh Claus

Fra : Mads Breddam

Dato : 21-02-06 15:41

> [...]
> kan man så høre i en player på siden. Det er da et fedt koncept! Der er
> 400.000 numre i deres arkiv, men der kommer nok flere.

Synes godt nok at nogle af de numre, der findes, minder meget lidt om det
jeg tastede ind. Men det gør ikke noget. Det kan man godt sidde og stene
lidt over, når man ikke gider læse. Måske er man heldig at få lidt ny
inspiration.

--
Mvh.:
Mads Dupont Breddam

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-02-06 15:42

Claus Skaarup (Arbejde) wrote:
> [...]
> kan man så høre i en player på siden. Det er da et fedt koncept! Der er
> 400.000 numre i deres arkiv, men der kommer nok flere.

Den er faktisk rigtigt god, jeg har nu hørt i over 20 min, og alle har
været af samme stil.
Kan man rippe den ?

--

Christian

Fra : rosenauer.dk

Dato : 21-02-06 15:48

Tror netop at tricket er at den opfordrer dig til at KØBE musik der falder i
din smag..

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Bruno

Dato : 21-02-06 20:21

Christian B. Andresen wrote:
> Kan man rippe den ?

Alt kan rippes med de rigtige drivere, men 128 Kbit er da ikke indsatsen
værd.

Mvh

Bruno

Fra : Morten Guldager

Dato : 21-02-06 21:40

2006-02-21 Claus Skaarup (Arbejde) wrote
> [...]
> kan man så høre i en player på siden. Det er da et fedt koncept! Der er
> 400.000 numre i deres arkiv, men der kommer nok flere.

Jo, den fungerer skam udemærket. Men deres depot er for lille.

Jeg har efterhånden bruget den et par uger, og er vist ved at være igennem
deres samling af tungere rock.
Den falder meget tit på den samme skæring. Og en masse åbentlyse kandidater
der burde passe på min profil kommer den ikke i nærheden af.

Det er som om deres algoritme favoriserer nogle skiver frem for andre.

Jeg startede med at fodre den med "Rage Against the Machine". Efter en
hidsig tur omkring Pantara og Motorhead og meget andet rock som vi til
"Kid Rock" Jeg kan ikke snuppe fyren, så han blev nix'et.
Så prøvede jeg at hjælpe den igen. Jeg skrev mit yndlings RATM nummer
"Wake up".

Men den har endnu kun spillet et enkelt nummer fra den skive, og det
var ikke Wake Up.

Af en eller anden årsag synes pandora at jeg bedre kan lide Evil Empire
end debut skiven. Der er vi ikke helt enige.

/Morten Som nok vil prøve at lave sig en blues station i nær fremtid...

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 21-02-06 23:17

> [...]
> valgte nummer. Dem kan man så høre i en player på siden. Det er da et
> fedt koncept! Der er 400.000 numre i deres arkiv, men der kommer nok

Vidunderligt. Kunne man dog sætte en stak akademikere til at skille bøger ad
på samme måde ,-)

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Bare min mening

Dato : 22-02-06 08:07

Ja det er søreme en god ting den der Pandora.com

Skriver man Snap, ja så er der 2 numre med .....Ja Snap. Selvfølgelig minder
Snap om Snap. Hvad havde de regnet med?

Ikke særlig intelligent.

Bare min mening.

Fra : Mads Breddam

Dato : 22-02-06 13:28

> Skriver man Snap, ja så er der 2 numre med .....Ja Snap. Selvfølgelig
minder
> Snap om Snap. Hvad havde de regnet med?

Men den finder jo også en masse andet (?). Idéen er vel, at vil man gerne
høre noget der minder om Pink Floyd, vil man sikkert også gerne høre et
Floyd-nummer ind i mellem. Måske er der noget med ens udgangspunkt som man
ikke kendte eller ikke ville sætte på ellers.

Om ikke andet så er det da så lille en detalje, at det er fuldstændig
ligegyldigt.

--
Mvh.:
Mads Dupont Breddam

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-02-06 09:16

rosenauer.dk wrote:
> Tror netop at tricket er at den opfordrer dig til at KØBE musik der falder i
> din smag..

Øhhh ja, er der noget galt i det ?

--

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-02-06 09:19

Bruno wrote:

> Alt kan rippes med de rigtige drivere, men 128 Kbit er da ikke indsatsen
> værd.

Til bilen er det fint nok til mig.

--

Christian