2006 CMT Music Awards, mine bud :-) [LANG]
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-02-06 14:30

Så vil jeg nu slå et lille slag for det lidt alternative musik
i hvert fald en genre som sjældent diskuteres herind, nemlig
country musikken.

Det er snart tid til 2006 CMT Music Awards, og her kan du se de
nominerede videoer:

http://www.cmt.com/shows/events/cmt_music_awards/2006/vote.jhtml?_requestid=30722

Her er mine bud, jeg har valgt 4 i hver kategori, markeret min vinder
med 2 "**".
Desuden har jeg ud for de fleste skrevet kort hvorfor jeg synes om
vedkomne sang, video, kunstner eller gruppe.

Best video of the year; awarded to the artist (male, female, group/duo
or collaboration).
* Brad Paisley "Alcohol" - meget tæt på at få hårene til at rejse
sig
* Gretchen Wilson "All Jacked Up" - Gretchen Wilson i topform !
** Toby Keith "As Good as I Once Was" - herlig video, herlig slutning

Brooks & Dunn "Believe"
Keith Urban "Better Life"
* Trace Adkins "Honky Tonk Badonkadonk" - Swinger, og noget godt at
kigge på
Faith Hill With Tim McGraw "Like We Never Loved at All"
Kenny Chesney "Who You'd Be Today"

Best video by a male artist; awarded to the artist.
* Brad Paisley "Alcohol" - meget tæt på at få hårene til at rejse
sig
** Toby Keith "As Good as I Once Was" - herlig video, herlig slutning

Gary Allan "Best I Ever Had"
Keith Urban "Better Life"
* Dierks Bentley "Come a Little Closer" - God video, god stemme.
Tim McGraw "Drugs or Jesus"
* Trace Adkins "Honky Tonk Badonkadonk" - Swinger, og noget godt at
kigge på
Kenny Chesney "Who You'd Be Today"

Best video by a female artist; awarded to the artist.
Sara Evans "A Real Fine Place to Start"
* Gretchen Wilson "All Jacked Up" - Gretchen Wilson i topform !
Trisha Yearwood "Georgia Rain"
** Carrie Underwood "Jesus, Take the Wheel" - Får hårene til at
rejse sig, bare lyt !
* Miranda Lambert "Kerosene" - Gang i den, simpelthen !
* Faith Hill "Mississippi Girl" - Klassisk Faith Hill, dejlig video
med god start, dejlig stemme
LeAnn Rimes "Probably Wouldn't Be This Way"
Lee Ann Womack "Twenty Years and Two Husbands Ago"

Best video by a group or duo; awarded to the artists.
Brooks & Dunn "Believe"
* Big & Rich "Big Time" - God musik, og en god video
* Little Big Town "Boondocks" - Rytme, stemning og flot video
Cross Canadian Ragweed "Fightin' For"
** Van Zant "Help Somebody" - God sang, med en god video og historie
Sugarland "Just Might (Make Me Believe)"
Rascal Flatts "Skin (Sarabeth)" -
* Montgomery Gentry "Something to Be Proud Of"

Best video from an artist's major debut album; awarded to the artist
(male, female or group/duo).
Shooter Jennings "4th of July"
* Van Zant "Help Somebody" - God sang, med en god video og historie
* Jason Aldean "Hicktown"
Cowboy Troy Featuring Big & Rich "I Play Chicken With the Train"
* Carrie Underwood "Jesus, Take the Wheel" - Får hårene til at
rejse sig, bare lyt !
** Miranda Lambert "Kerosene" - Gang i den, simpelthen !
Keith Anderson "Pickin' Wildflowers"
Sugarland "Something More"

Best video that featured a special collaborative appearance by artists;
awarded to the artists (male, female or group/duo).
Willie Nelson Featuring Toots Hibbert "I Am a Worried Man"
* Cowboy Troy Featuring Big & Rich "I Play Chicken With the Train"
* Joaquin Phoenix And Reese Witherspoon "Jackson"
Faith Hill With Tim McGraw "Like We Never Loved at All"
Billy Joe Shaver With Big & Rich "Live Forever"
George Jones And Dolly Parton "The Blues Man"
* Brad Paisley Featuring Dolly Parton "When I Get Where I'm Going" -
God sang, men hvorfor nøjes med DP's stemme ?
** Bon Jovi With Jennifer Nettles (of Sugarland) "Who Says You Can't
Go Home" - Swinger

Sexiest video; awarded to the artist (male, female, group/duo or
collaboration).
* Sara Evans "A Real Fine Place to Start"
* Dierks Bentley "Come a Little Closer"
** Trace Adkins "Honky Tonk Badonkadonk" - Swinger, og noget godt at
kigge på
Joaquin Phoenix And Reese Witherspoon "Jackson"
Faith Hill With Tim McGraw "Like We Never Loved at All"
Keith Urban "Making Memories of Us"
Billy Currington "Must Be Doin' Somethin' Right"
* Jo Dee Messina "My Give a Damn's Busted" - Den swinger bare, sådan
er det

Best video that celebrates the human condition in a positive and
optimistic way. Awarded to the artist (male, female, group/duo or
collaboration).
Brooks & Dunn "Believe"
Tim McGraw "Drugs or Jesus"
** Dolly Parton "Imagine" - Genfortolkning ja, men en meget vellýkket
en.
* Carrie Underwood "Jesus, Take the Wheel" - Får hårene til at
rejse sig, bare lyt !
Billy Joe Shaver With Big & Rich "Live Forever"
Jamie O'Neal "Somebody's Hero"
* Brad Paisley Featuring Dolly Parton "When I Get Where I'm Going" -
God sang, men hvorfor nøjes med DP's stemme ?
* Reba McEntire "You're Gonna Be" - Den stemme...den går bare lige
ind under huden

Video with the best direction (video that best captures the mood, tempo
and intensity of the song); awarded to the video director for work on a
specific video and accepted by the director and the artist.
* Michael Salomon Toby Keith "As Good as I Once Was" - herlig video,
herlig slutning
Deaton Flanigen Brooks & Dunn "Believe"
Paul Boyd Gary Allan "Best I Ever Had"
* Chris Hicky Keith Urban "Better Life"
* Trey Fanjoy Miranda Lambert "Kerosene" - Gang i den, simpelthen !
Sophie Muller Faith Hill With Tim McGraw "Like We Never Loved at
All"
** David McClister LeAnn Rimes "Probably Wouldn't Be This Way"
Shaun Silva Kenny Chesney "Who You'd Be Today"

--

Christian