Beatles og Mrs. Robinson???
Fra : Marianne Agger

Dato : 16-02-06 20:41

Hej.

Er der nogen, der ved, om The Beatles lavede en version af Simon And
Garfunkel's "Mrs. Robinson"? I så fald, hvilken plade er den på (eller blev
den udgivet?)?

MVH
Marianne.

Fra : Lapzig

Dato : 16-02-06 21:32

"Marianne Agger" <ma@marianneagger.dk> wrote in message
> Er der nogen, der ved, om The Beatles lavede en version af Simon And
> Garfunkel's "Mrs. Robinson"? I så fald, hvilken plade er den på (eller
> blev
> den udgivet?)?

Den er i hvert fald IKKE på nogen af deres plader.

Fra : Max

Dato : 16-02-06 23:23

Hej Marianne

> Er der nogen, der ved, om The Beatles lavede en version af Simon And
> Garfunkel's "Mrs. Robinson"? I så fald, hvilken plade er den på

Ikke mig bekendt, men det er et nummer mange tror har noget
med Beatles at gøre, bl.a. skal Paul Simon have lånt noget
fra The Walrus.

Mvh Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-02-06 00:19

> [...]
>
> Ikke mig bekendt, men det er et nummer mange tror har noget
> med Beatles at gøre, bl.a. skal Paul Simon have lånt noget

Har altså meget svært ved at høre, at der skulle være nogen som helst lighed
mellem Mrs. Robinson og I am the walrus
Men ikke engang under deres mange jams under optagelserne til filmen Let it
be har Beatles lavet noget af det nummer...ihvertfald ikke af de mange
timer, der er sluppet ud på forskellige bootlegs.
Så det er nok meget usandsynligt, at man overhovedet kan finde en strofe,
hvor de har berørt nummeret.

Allan

Fra : -=JF=- arb

Dato : 17-02-06 14:53

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Har altså meget svært ved at høre, at der skulle være nogen som helst
> lighed
> mellem Mrs. Robinson og I am the walrus

Ditto

Men, synger S&G ikke Coo-cooc-a-choo Mrs. Robinson, Jesus loves you
more......
Med lidt go' vilje kan man sige at kukkeriet går igen i I am the walrus -
Men om det erdet som Max hentyder til ved jeg jo ikke.

Go' weekend
Mvh John

Fra : Max

Dato : 17-02-06 15:26

Hej

> Med lidt go' vilje kan man sige at kukkeriet går igen i I am the
> walrus - Men om det erdet som Max hentyder til ved jeg jo ikke.

Bare lige til orientering er The Walrus 2 år ældre end Mrs. Robinson.

Mvh Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-02-06 23:59

> Bare lige til orientering er The Walrus 2 år ældre end Mrs. Robinson.
>
> Mvh Max

Nope....I am the walrus udkom først som B-side til Hello Goodbye i
slutningen af november 1967 og som et af numrene på den dobbelte EP, der
udgjorde soundtracket til Magical Mystery Tour 14 dage senere.
Beatles startede indspilningen af nummeret den 5. september og den var
færdigmixet et par uger senere.
Mrs. Robinson gik ind på den amerikanske hitliste den 5. april 1968.
Der er således blot 4 måneder imellem dem. Hvornår Simon & Garfunkel så
indspillede den, ved jeg ikke. Men Paul Simon skulle da have haft
mega-travlt med at lade sig inspirere, hvis det var tilfældet.

Men nu minder numrene jo slet ikke om hinanden...så det kan vi vist roligt
udelukke.

Og så kukker Beatles ikke i I am the walrus....de synger Goo Goo Goo
Joob...hvad pokker det så betyder.
Og endelig kan henvisningen til Jesus loves you fra Mrs. Robinson heller
ikke bruges...den herre er slet ikke nævnt i I am the walrus....det er
derimod Hare Krishna

mange hilsner

Allan

Fra : Allan Krautwald

Dato : 18-02-06 00:16

> Hej

> Bare lige til orientering er The Walrus 2 år ældre end Mrs. Robinson.
>
> Mvh Max

Blot et lille tillæg til tidligere indlæg:
I am the walrus udkom første gang 24. november 1967 og Mrs. Robinson den 21.
januar 1968 (på soundtracket til The Graduate).
Så nu vil jeg næsten påstå, at mrs. Robinson er skrevet før de overhovedet
hørte I am the walrus...måske endog indspillet før

Allan

Fra : Max

Dato : 18-02-06 01:22

Hej Allan

Der burde også have stået 2 månder, tanketorsk fra min side.

> [...]
> Så nu vil jeg næsten påstå, at mrs. Robinson er skrevet før de
> overhovedet hørte I am the walrus...måske endog indspillet før

Nu er en af de ting, mrs. Robinson vel er kendt for, netop ikke at
være skrevet færdig, så det kan da nemt være at Simon har haft
temligt travlt med det nummer.

Jeg ved såmændt ikke andet end den slader man falder over
under sin vej gennem nettet.

http://en.wikipedia.org/wiki/I_Am_the_Walrus

http://www.pootle.demon.co.uk/common/anomaly-i.htm

Ps: det er også sjovt hvorfor der tales dansk i det nummer

Mvh Max

Fra : Lars Rindsig

Dato : 18-02-06 02:12

Max wrote:

[I am the Walrus]

> Ps: det er også sjovt hvorfor der tales dansk i det nummer

Yokos eksmand boede i Danmark (det var ham der arrangerede det berømte
besøg i Thy-lejren). Han var filminstruktør, og må formodes at have
bev;get sig i cirkler hvor han kunne have truffet danske beat-musikere -
som ville være leveringsdygtige i nogle båndstumper.

Om han så allerede var flyttet til landet i 67 ved jeg ærligt talt ikke
- men det er da en mulig forbindelse.

lars
--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Allan Krautwald

Dato : 18-02-06 02:31

"Lars Rindsig" <spam@bounce.bounce.bounce> skrev i en meddelelse
> [...]
> som ville være leveringsdygtige i nogle båndstumper.
>
> Om han så allerede var flyttet til landet i 67 ved jeg ærligt talt ikke

Well...jeg må lytte til nummeret igen og se om jeg kan få noget dansk ud af
det...har jeg nu aldrig opfattet.
John & Yoko aflagde ganske rigtigt en længere besøg i Thy omkring jul og
nytår 1969/70....men det havde nu ikke en pind med Thy Lejren at gøre.
De opsøgte hovedsagelig Tony Cox fordi Yoko gerne ville i kontakt med deres
fælles datter Kyoko.
Og uanset hvornår Tony Cox er flyttet til DK, så tvivler jeg på, at nogle
opsnappede danske fraser skulle have´fundet vej til en Beatles indspilning
allerede i efteråret 1967.
Det bliver efterhånden lidt nørdet det her

Allan

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-02-06 08:56

Max skrev:

["I Am the Walrus"]
> http://www.pootle.demon.co.uk/common/anomaly-i.htm

> Ps: det er også sjovt hvorfor der tales dansk i det nummer

Citat
If the sun don't come you get a tan
from standing in the English rain
I am the eggman
(Spoken, male voice: [?] sir )
They are the eggmen
Spoken, male voice: Udmaerket, men kan vi ikke
tage den lidt hurtigere?
I am the walrus
Goo goo g' joob

Den historie har for nylig været grundigt oppe at vende i
drp1-programmet "Spørgehjørnet". Jeg ved ikke, hvem der
finder på sådan noget - jeg mener der skal god vilje til at
høre nogen dansk sætning på det sted i sangen
"I Am the Walrus". Jeg er nok snarere på "Shakespeare-holdet".

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt