Dansk Melodi Grand-Prix 2006!
Fra : Thomas H.

Dato : 12-02-06 08:53

Jeg ringede til min lillebror og sagde, at 1,3,4,7 og 10 gik videre,
1 fordi det var en kendt sammen med en fra "Scenen er din"
3 fordi det var Helge.
4 fordi det var den eneste der var anderledes, og faktisk var min favorit,
lidt sær, men ørehængende som den eneste.
7 fordi at Dario var med
10 fordi at ham ville alle teenagepigerne stemme på!

Jeg havde derfor regnet med at 10'eren vandt, så jeg var glædeligt
overrasket, ellers var det GODT nok nogle kedelige og intetsigende numre,
puha! Og underholdningen i mellem var også ret tynd.
Værterne var ok, men GrækerKaj skulle man nok have kendt i forvejen, for at
synes var sjov ...er det noget med at tage en eller anden original eller
vagabond, og så gøre ham kendt, han tror at han er sjov, men i virkeligheden
er han til grin, det opdager han bare aldrig selv? Tæskeholdet gjorde meget
af det samme, Niels Strandede, tjutjum-manden med flere

--
Thomas - www.thhe.dk

PS. Var vinderen ikke en twist-udgave af "I Believe I Can Fly" ?

Fra : Neuman

Dato : 12-02-06 09:37

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> PS. Var vinderen ikke en twist-udgave af "I Believe I Can Fly" ?

heh, jeg kan godt mindes lighederne nu du skriver det

Hvor var det en synd for DR at danserne til alle indslagene var blevet syge
så de måtte bruge afløsere. På den anden side, når man ser på den samlede
kvalitet af udsendelsen, så var det måske tiltænkt i konceptet at benytte
dansere som INTET kender til rytmisk bevægelse hvorefter de bliver smidt på
scenen efter en enkelt danse lektion.

Det var amatøragtigt fra ende til anden.

HVORFOR vælge 5 ud af 10 inden finalen. Kan man ikke danne sig et overblik
over 10 sange ad gangen hvorefter man vælger den bedste?
Vi lever ikke i 60'erne hvor de afgivne stemmer skulle tælles sammen manuelt
inden en vinder kunne findes. At dele stemmerne op i 4 segmenter var da til
at brække sig over. Og det var svært hvis man samtidigt skulle græde over
talentløsheden hos danske tekstforfattere - jeg ved godt at "lummer" og
"hummer" rimer pissegodt, men det er vel ikke ensbetydende med at man
ABSOLUT skal bruge den konstallation.

Ha' en god søndag......jeg vil bruge min på at rette tæerne tilbage.

Fra : ølkusken

Dato : 12-02-06 13:45

LOL !!

Hvor er det dog rammende rigtigt, det du har fat i der...

jw

Fra : Max

Dato : 12-02-06 13:51

Hej

> Ha' en god søndag......jeg vil bruge min på at rette tæerne tilbage.

Man kan så undre sig over hvem der er de dummeste, dem der laver
udsendelsen og får penge for det, eller dem der spilder deres fritid
på at sidde og kikke på det :)

Mvh Max

Fra : EnjoyNews

Dato : 12-02-06 16:08

"Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> heh, jeg kan godt mindes lighederne nu du skriver det

Og lad mig i den forbindelse dele dette lille hjemmekavet mix med jer.
1. Eurovision 2002 - Estland
2. Eurovision 2003 - Slovenien
3. Eurovision 2006 - Danmark
www.mh-studios.dk/Mix.mp3

Fra : Holst

Dato : 12-02-06 16:26

EnjoyNews wrote:

> Og lad mig i den forbindelse dele dette lille hjemmekavet mix med jer.

Ja, der skulle da nødig være noget nyt. Det er jo Melodi Grand Prix -
alt er hørt tidligere.

Fra : Kåre

Dato : 12-02-06 18:42

> [...]
> smidt på scenen efter en enkelt danse lektion.
>
> Det var amatøragtigt fra ende til anden.
Jeg ville aldrig opdage om danserne var amatøragtige eller ej. Koncentrerer
mig kun om musikken.
Men showet som sådan var ringe. Værter uden stemning, og virkelig dårlig
kameraføring hele vejen igennem.

> HVORFOR vælge 5 ud af 10 inden finalen. Kan man ikke danne sig et overblik
> over 10 sange ad gangen hvorefter man vælger den bedste?
Jeg tror nok at der er nogle der efter at have hørt numrene to gange, vil
vælge en anden end den som de valgte ved første gennemgang.
Men jeg tror squ egentlig altid man vil få den samme vinder hvis man tog
resultatet efter den første afstemning. Vinderen går jo altid ud med max
point.

> [...]
> at man ABSOLUT skal bruge den konstallation.

> Ha' en god søndag......jeg vil bruge min på at rette tæerne tilbage.

Ja jeg fik også mavekramper af at høre på versefødder som normalt hører til
i middelmådige familiefest sange.
Musikken og hele showet var altså talentløst i år. Jeg er ikke til
melodigrandprix, men jeg ser det dog hvert år alligevel, i familiens skød.
Og i år var det altså bare ringere end normalt.
Hvilket resulterede i min 2-årige søns kommentar midt inde i showet:

"Jeg vil hellere rydde op..." !

Og så gik han ellers i gang med at rydde chipsrester og glas af bordet.

Kåre