Public Enemy med" Lifesaver"
Fra : Bagmanden

Dato : 10-02-06 21:30

fra hvilken CD - Google er vist ikke min ven!

--
F.B.

Fra : rosenauer.dk

Dato : 11-02-06 16:26

Du tænker ikke på '911 is a joke' fra 'Fear of the Black Planet' ? - den
anden kender jeg sgu ikke umiddelbart..

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Peter G

Dato : 11-02-06 17:35

"Bagmanden" <zillyink@hotmail.com> writes:

> fra hvilken CD - Google er vist ikke min ven!

Tror da pokker. PE har ikke lavet et nummer der hedder "Lifesaver".

Rosenauer er til gengæld kommet med et godt bud om at du måske tænker på
"911 Is A Joke"

--
M.v.h. Peter.
http://musicbrainz.org/

Fra : Bagmanden

Dato : 11-02-06 21:04

Peter G wrote:
> Tror da pokker. PE har ikke lavet et nummer der hedder
> "Lifesaver".
> Rosenauer er til gengæld kommet med et godt bud om at du måske
> tænker på "911 Is A Joke"

nope, det er ikke 911.
Nummeret starter med: "The future holds nothing else, but
confrontation"
I nummeret rapper Flavor noget i stil med: Its Flavor - lifesaver
adskillige gange i træk og nummeret slutter med Public enemy no.
1. - (jeg har et endet nummer der hedder sådan, så jeg gætter
at det ikke er titlen på dette nummer)

Det lyder som et Teminator nummer - og igennem hele nummeret
kører der en repeterende lyd der lyder som en forvrænget
giutartone.

--
F.B.

Fra : Peter G

Dato : 11-02-06 21:48

> [...]

> adskillige gange i træk og nummeret slutter med Public enemy no.
> 1. - (jeg har et endet nummer der hedder sådan, så jeg gætter

Bingo:

Public Enemy - Apocalyse 91... The Enemy Strikes Black
(Def Jam 1991)
Not the classic LP for many aficionados - the complexity of Fear Of A
Black Panet will probably get most people's votes - but on this
underrated follow-up, PE's sound is pared back down to its raw
essentials to go to war against everything from gangsta rap's low
inspirations to American States refusing to mark Martin Luther King's
birthday. As conventional world views and even the zeitgeist of rap
seemed to move against them, PE never sounded louder.

The LP opens with the proclamation: "The future holds nothing else but
confrontation", before launching into the sirens and tornado scratching
of "Lost At Birth",

where the build-up seems to go on forever until Chuck D's Old
Testament roar soars out of the mix: "Clear the way for the prophets of
rage". It isn't all this spine-clenchingly thrilling, but the church
choirs and swampy boogie riff of "By The Time I Get To Arizona" and the
sparse brutality of "Shut 'Em Down" are among PE's greatest moments. MSh

Fra : Bagmanden

Dato : 11-02-06 22:45

Peter G wrote:

> [...]
>
> The LP opens with the proclamation: "The future holds nothing
> else but confrontation", before launching into the sirens and

Jåu Peter, det er lige akkurat nummeret og på PE´s hjemmeside er
der endda åbningsordene som jeg hørte dem (og som du fint
referer)
........det kan måske lære mig at læse mere på lektien.

Som man spørger på google og her, får man svar.
Hvis jeg nu havde været lidt mere konkret havde jeg nok fået svar
pronto!

Bølge herfra
--
F.B.