Kong Kristian
Fra : vk

Dato : 10-02-06 08:38

Jeg skal til en fest bruge kongemelodien "Kong Kristian"
Jeg har på nettet fundet en version med fuld horn og trommer, men den går
alt for laaaangsom.

Er der nogen som ligger inde med en lidt mere tempofyldt version af denne?

Eller nogen der ved hvor den kan findes?

val

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 10-02-06 13:12

On Fri, 10 Feb 2006 08:38:14 +0100, "vk" <v@v.dd> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen som ligger inde med en lidt mere tempofyldt version af denne?
>
>Eller nogen der ved hvor den kan findes?

Du kan roligt regne med at den version du har fået fat i, er i det
rigtige tempo.

Mange gange bliver den "jappet" igennem i et alt for højt tempo.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 10-02-06 19:22

"vk" <v@v.dd> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen som ligger inde med en lidt mere tempofyldt version af denne?
>
> Eller nogen der ved hvor den kan findes?

Og så hed kongen altså Christian og ikke Kristian.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-02-06 19:50

Aragorn Elessar skrev:

> Og så hed kongen altså Christian og ikke Kristian.

Det har du da ret i. Kongesangen handler om Christian IV.
Men i *sangbogen* hedder det faktisk:

»Kong Kristjan stod ved höjen mast
i rög og damp;«

Kilde: Folkehöjskolens sangbog (1959).