Årets Oscarvindere
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 06-03-06 09:57

Her kommer de for god ordens skyld. Brokeback Mountain havde været
anset for storfavorit, så hovedprisen til Crash var en overraskelse.
Det endte med en jævn fordeling med tre priser hver til Crash,
Brokeback Mountain, Memoirs of a Geisha og King Kong og resten af
priserne -inklusive alle fire skuespilpriser - fordelt med kun en pris
til hver film.

Performance by an Actor in a Supporting Role
George Clooney
SYRIANA

Achievement in Visual Effects
KING KONG
Joe Letteri, Brian Van't Hul, Christian Rivers and Richard Taylor

Best Animated Feature Film of the Year
WALLACE & GROMIT IN THE CURSE OF THE WERE-RABBIT
Nick Park and Steve Box

Best Live Action Short Film
SIX SHOOTER
Martin McDonagh

Best Animated Short Film
THE MOON AND THE SON: AN IMAGINED CONVERSATION
John Canemaker and Peggy Stern

Achievement in Costume Design
MEMOIRS OF A GEISHA
Colleen Atwood

Achievement in Makeup
THE CHRONICLES OF NARNIA: THE LION, THE WITCH AND THE WARDROBE
Howard Berger and Tami Lane

Performance by an Actress in a Supporting Role
Rachel Weisz
THE CONSTANT GARDENER

Best Documentary Short Subject
A NOTE OF TRIUMPH: THE GOLDEN AGE OF NORMAN CORWIN
Corinne Marrinan and Eric Simonson

Best Documentary Feature
MARCH OF THE PENGUINS
Luc Jacquet and Yves Darondeau

Achievement in Art Direction
MEMOIRS OF A GEISHA
John Myhre (Art Direction); Gretchen Rau (Set Decoration)

Achievement in Music Written for Motion Pictures (Original Score)
BROKEBACK MOUNTAIN
Gustavo Santaolalla

Achievement in Sound Mixing
KING KONG
Christopher Boyes, Michael Semanick, Michael Hedges and Hammond Peek

Achievement in Music Written for Motion Pictures (Original Song)
"IT'S HARD OUT HERE FOR A PIMP" FROM HUSTLE & FLOW
Music and Lyric by Jordan Houston, Cedric Coleman and Paul Beauregard

Achievement in Sound Editing
KING KONG
Mike Hopkins and Ethan Van der Ryn

Best Foreign Language Film of the Year
TSOTSI
South Africa

Achievement in Film Editing
CRASH
Hughes Winborne

Performance by an Actor in a Leading Role
Philip Seymour Hoffman
CAPOTE

Achievement in Cinematography
MEMOIRS OF A GEISHA
Dion Beebe

Performance by an Actress in a Leading Role
Reese Witherspoon
WALK THE LINE

Adapted Screenplay
BROKEBACK MOUNTAIN
Screenplay by Larry McMurtry & Diana Ossana

Original Screenplay
CRASH
Screenplay by Paul Haggis & Bobby Moresco; Story by Paul Haggis

Achievement in Directing
BROKEBACK MOUNTAIN
Ang Lee

Best Motion Picture of the Year
CRASH
Paul Haggis and Cathy Schulman

Honorary Academy Award
Robert Altman

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Martin Møller

Dato : 06-03-06 11:29

> Best Motion Picture of the Year
> CRASH
> Paul Haggis and Cathy Schulman

Helt klart en forkert vinder. Filmen oser af selvransagelse uden at komme
med nogen forslag til løsning af raceproblemerne i LA.

Så gerne at Brokeback Mountain havde fået for bedste film. Den rummer
nærvær, følelser og berører et kildent emne. Og så er der
stjernepræstationer af Heath og Jake.

Martin

Fra : HC

Dato : 06-03-06 11:39

> Så gerne at Brokeback Mountain havde fået for bedste film. Den rummer
> nærvær, følelser og berører et kildent emne. Og så er der
> stjernepræstationer af Heath og Jake.

Ja, eller Capote... Men i det mindste fik Seymour Hoffman prisen for bedste
mandlige hovedrolle. Velfortjent.

HC

Fra : JYH

Dato : 06-03-06 13:42

HC wrote:

> Ja, eller Capote... Men i det mindste fik Seymour Hoffman prisen for
> bedste mandlige hovedrolle. Velfortjent.

Har ikke set Capote endnu, men hvor det glæder mig,
at Seymour Hoffman bliver belønnet for at være
en fremragende skuespiller.

Fra : Per

Dato : 07-03-06 00:21

"HC" <hc@fuckspam.dk> wrote in message

> Ja, eller Capote... Men i det mindste fik Seymour Hoffman prisen for
> bedste mandlige hovedrolle. Velfortjent.
>
> HC

Jeg syntes generelt det var kedelige film der vandt i år. Brokeback og
specielt Capote var jævnt kedelige. Jeg undrer mig over Walk the line ikke
var nomineret.

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-03-06 12:38

On Mon, 6 Mar 2006 11:29:10 +0100, "Martin Møller" <mm@randersmusikskole.dk>
wrote:

> [...]
>
>Så gerne at Brokeback Mountain havde fået for bedste film. Den rummer
>nærvær, følelser og berører et kildent emne. Og så er der

Tja jeg synes det var fortjent nok. Personligt blev jeg mere berørt af Crash
end BM. Men BM var da klart mere skåret efter "Oscar-opskriften". Jeg kan
iøvrigt ikke følge logikken i at film skal anvise løsninger? Jeg tænker den
mere som en film der beskriver at problematikken er mere kompleks end blot
sort-hvid og at hvide altid er de onde.
Man kan så sige at Crash er set før og dens morale om at alle mennesker er
gode på bunden måske er lige lovlig amerikansk. Men som de sagde i
DR2-studiet så opfattes den nok meget anderledes i US end Europa.

Alt i alt er jeg tilfreds med alle priser og værten var jo også fremragende.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-03-06 13:04

Den 06-03-06 12.37 skrev Morten Bowman følgende:

> Tja jeg synes det var fortjent nok. Personligt blev jeg mere berørt af Crash
> end BM.

Ditto.

> Man kan så sige at Crash er set før og dens morale om at alle mennesker er
> gode på bunden måske er lige lovlig amerikansk.

Jeg mener absolut ikke, at Crash har en morale om, at alle mennesker er
gode på bunden. Tværtimod viser filmen, at dem vi betragter som gode kan
foretage onde handlinger, og dem vi betragter som onde kan foretage gode
handlinger. Det er netop det, som gør filmen så stærk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Nvu til at lave fremtidssikrede hjemmesider, der overholder

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-03-06 14:03

On Mon, 06 Mar 2006 13:03:43 +0100, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>
wrote:

> [...]
>foretage onde handlinger, og dem vi betragter som onde kan foretage gode
>handlinger. Det er netop det, som gør filmen så stærk.

Ok. jeg så de sidste scener som det modsatte. Fraset måske politimanden
Graham. Ingen kan pegen fingre af nogen var vel også en pointe?

Fra : Jakob

Dato : 06-03-06 14:10

flot at vi ikke husker *SPOILER*

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-03-06 14:17

On Mon, 06 Mar 2006 14:10:04 +0100, Jakob <joakos@it.dk> wrote:

>flot at vi ikke husker *SPOILER*

Hvor?

Fra : Lars Ehlers

Dato : 09-03-06 06:56

> [...]

>foretage onde handlinger, og dem vi betragter som onde kan foretage gode
>handlinger. Det er netop det, som gør filmen så stærk.

Crash var en stærk film, fedt at se en film, der tør berøre
raceproblemerne i USA uden at have en typisk Hollywood "happy ending".
Jeg tror, at mange udenfor USA måske kan have svært ved helt at sætte
sig ind i nuancerne, men for mig rammer den helt plet.

Filmen har fået mange mennesker i USA til at sætte spørgsmålstegn ved
den måde, som folk automatisk dømmer en person ud fra etnisk gruppe,
udseende, opførsel, osv.

Jeg har ikke set Brokeback Mountain, så jeg vil ikke komme med
betragtninger ud over, at jeg har en fornemmelse af, at Hollywood
ville prøve at lave en film om de stakkels bøsser, så de kunne få en
"sympathy vote" og vinde et par Oscars, ganske som Halle Berry og
Denzel Washington fik deres.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-03-06 09:43

Lars Ehlers skrev blandt andet:

> [...]
> ville prøve at lave en film om de stakkels bøsser, så de kunne få en
> "sympathy vote" og vinde et par Oscars, ganske som Halle Berry og

Hvad bygger du din fornemmelse på?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.ingerslevsgaard.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-03-06 12:57

Den 06-03-06 11.29 skrev Martin Møller følgende:
> Helt klart en forkert vinder. Filmen oser af selvransagelse uden at komme
> med nogen forslag til løsning af raceproblemerne i LA.
>
> Så gerne at Brokeback Mountain havde fået for bedste film.

Fordi den løser bøsseproblemerne?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Med Nvu kan du lave hjemmesider lige så nemt, som når du laver

Fra : Mark Jensen

Dato : 06-03-06 13:39

On Mon, 06 Mar 2006 12:57:10 +0100, Kim Ludvigsen

touché :)

Fra : Martin Møller

Dato : 06-03-06 13:57

"Mark Jensen" <MR00@it.dk> skrev i en meddelelse

> touché :)

Aner man homofobiens grimme ansigt?

Martin

Fra : Mark Jensen

Dato : 06-03-06 14:12

On Mon, 6 Mar 2006 13:56:37 +0100, "Martin Møller"

>Aner man homofobiens grimme ansigt?

Øh, aner man homofobi-paranoia?

Bøsseproblemer kan da i dén grad, især i relation til denne film,
handler om problemerne ved at være bøsse i det miljø, som skildres i
den film.

Det var en fin kommentar, fordi den udstillede den pointe der blev
beskrevet med at det var får dårligt at Crash ikke kom med en løsning
på filmens problembeskrivelse. Det samme kan man sige om BM, og derfor
var det rammende.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-03-06 16:47

Mark Jensen skrev blandt andet:

> [...]
> beskrevet med at det var får dårligt at Crash ikke kom med en løsning
> på filmens problembeskrivelse. Det samme kan man sige om BM, og derfor

Det var da nogle helt forrygende flotte formuleringer. Så tilpas
politikeragtige at jeg ikke ved om jeg er enig eller ej. Det er jeg nok
ikke. Eller måske er jeg.

Brokeback Mountain fik en ren 10'er på min hitliste i IMDb'en. Er jeg så
enig eller uenig?

--
Jørgen Grandt
www.grandts.dk - www.ingerslevsgaard.dk

Fra : Mark Jensen

Dato : 06-03-06 17:10

On Mon, 6 Mar 2006 16:47:08 +0100, Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk>
wrote:

>Det var da nogle helt forrygende flotte formuleringer. Så tilpas
>politikeragtige at jeg ikke ved om jeg er enig eller ej. Det er jeg nok
>ikke. Eller måske er jeg.

Det var i hvert fald fyldt med stavefejl, som skærer i øjnene her
bagefter.

Kort sagt: A siger "Crash er lorte film, fordi den ikke kommer med bud
på løsning på det problem den beskriver. Iøvrigt er Brokeback Mountain
meget meget bedre"
B siger: "Fordi BM bare kommer med løsningerne på homosexuelle
problemer?"

Hvilket den jo ikke går, og dermed udstilles As lidt søgte pointe med
at en film bare skal komme med bud på løsning for at være god.

>Brokeback Mountain fik en ren 10'er på min hitliste i IMDb'en. Er jeg så
>enig eller uenig?

Det må du ikke spørge mig om, ligesom jeg heller er den der skal komme
med holdninger til om Crash er den rette vinder eller ej. Det skal
bare ikke være det præmis at den "ikke kommer med bud på løsning" der
i så fald diskvalifiserer den.

Jeg tror aldrig jeg kommer til at se BM, ligesom jeg aldrig så eks.
Moulin Rouge. Jeg ved på forhånd at jeg med meget stor sandsynlighed
ikke vil synes om filmen. En film, som med 2 heterosexuelle
skuespillere, en af hvert sit køn, næppe havde fået noget større
kvalitetsstempel, og dermed er det alene det at der er tale om bøsser,
som gør at filmen skiller sig ud.

Jeg er ikke specielt interesseret i bøssemiljøet i USA i 60erne og
70erne, og så er der et meget stor antal film, jeg hellere vil se
først. Men nu ser jeg altså også næppe lige så mange film, som
flertallet i denne gruppe.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 06-03-06 20:08

Mark Jensen skrev:
> [...]
> kvalitetsstempel, og dermed er det alene det at der er tale om
> bøsser, som gør at filmen skiller sig ud.

Det har du lov at mene, men er det ikke lidt af et kolbøtteargument?
Du har ret i, at hvis hovedpersonerne havde været mand og kvinde uden
hindringer mod deres forhold, havde der ikke været nogen film. Men det
er de jo heller ikke - filmen har både emne og konflikt med
samfundsmæssig rækkevidde.

Det er som at sige, at kærlighedshistorien i Borte med blæsten er
uinteressant, fordi den ikke ville have været noget særligt, hvis
Scarlett og Rhett havde været kompatible fra første færd.

> Jeg er ikke specielt interesseret i bøssemiljøet i USA i 60erne og
> 70erne, og så er der et meget stor antal film, jeg hellere vil se
> først.

Der er bøsser, og der er miljø, men bøssemiljø er nu så meget sagt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Mark Jensen

Dato : 06-03-06 20:30

On Mon, 6 Mar 2006 20:07:41 +0100, "Peter Brandt Nielsen"
<peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>hindringer mod deres forhold, havde der ikke været nogen film. Men det
>er de jo heller ikke - filmen har både emne og konflikt med

Du har ret.

Men det kræver så også at man har interesse i konflikten, og den
fænger mig ikke, og det gør iøvrigt romantiske film stort set aldrig.

Jeg har svært ved at tro at plottet kan stikke meget dybere end de
trailers, jeg har set. To der ej kan få hinanden, og lever livet på en
"løgn" og bliver ulykkelige, etc. Det er helt sikkert godt spillet,
det er bare en genre der ikke tiltaler mig, og det både hvis man
tænker det som en romantisk film, eller tænker det som en film med
homosexuelles hårde vilkår.

>Der er bøsser, og der er miljø, men bøssemiljø er nu så meget sagt.

Ja, tænkte også selv over at miljø ikke var særlig velvalgt
betegnelse.

Fra : Too Old

Dato : 07-03-06 01:56

"Martin Møller" <mm@randersmusikskole.dk> wrote in news:440c3184$0$67264
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Aner man homofobiens grimme ansigt?

Homoseksualitet er en beskidt perversitet, som folk burde holde for sig
selv. Det behøver ikke at blive udstillet i medierne!

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-03-06 09:05

Too Old wrote:
> [...]
>
> Homoseksualitet er en beskidt perversitet, som folk burde holde for sig
> selv. Det behøver ikke at blive udstillet i medierne!

Det kunne man sige om intolerance og hang til fordømmende og hadefuld
adfærd.

/David

Fra : Martin Møller

Dato : 06-03-06 13:58

> Fordi den løser bøsseproblemerne?

Nå du klipper, Hr. Kim Ludvigsen, så ser jeg gerne at du tager min
begrundelse for BM med istedet for at klippe den væk bare for at det kan
passe i dit eget kram.

Martin

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-03-06 14:04

On Mon, 6 Mar 2006 13:58:23 +0100, "Martin Møller" <mm@randersmusikskole.dk>
wrote:

> [...]
>
>Nå du klipper, Hr. Kim Ludvigsen, så ser jeg gerne at du tager min
>begrundelse for BM med istedet for at klippe den væk bare for at det kan

Rolig nu, det var jo nok kun dein hentydning til at du mente film skal komme
med lsøningsforslag, som et succeskriterie

Fra : sleepflower

Dato : 06-03-06 16:09

Jeg blev meget skuffet og overrasket over at BBM ikke vandt. Jeg anser den
som en af mine yndlingsfilm nogensinde. Den er nok i min top 10. NU kommer
der sikkert en masse kommentarer om min filmsmag , men den film er lige
noget for en romantiker for mig. En dejlig tudefilm, som jeg stadig tænker
på næsten 2 måneder efter jeg har set den. Sådan har jeg det ikke med
særligt mange film.

Fra : Too Old

Dato : 07-03-06 01:58

"sleepflower" <sleepflower@secret.dk> wrote in

> [...]
> film er lige noget for en romantiker for mig. En dejlig tudefilm, som
> jeg stadig tænker på næsten 2 måneder efter jeg har set den. Sådan har

Du må være homoseksuel!

Fra : sleepflower

Dato : 07-03-06 07:37

Skal man være homoseksuel for at værdsætte god film?

Fra : Kim2000

Dato : 08-03-06 21:26

"Too Old" <@> skrev i en meddelelse
> "sleepflower" <sleepflower@secret.dk> wrote in

> Du må være homoseksuel!

Du får det til at lyde som noget negativt??

Det er da vist kun noget som folk der er ikke er kontakt med sig selv kan
mene....

mvh
Kim

Fra : Too Old

Dato : 08-03-06 22:39

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in

> "Too Old" <@> skrev i en meddelelse

> Du får det til at lyde som noget negativt??

Det er da også negativt.

> Det er da vist kun noget som folk der er ikke er kontakt med sig selv
> kan mene....

Ja ja, tro du bare det, hvis det kan gøre dit liv som homoseksuel lettere.
Vi andre ved bedre!

Fra : Kim2000

Dato : 08-03-06 22:58

> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in

> Det er da også negativt.

Naturligvis påvirker det vel dit liv om du snakker med en mand der bor
sammen med en bente eller en bent, det er logik for idioter - eller måske
netop kun idioter

> Ja ja, tro du bare det, hvis det kan gøre dit liv som homoseksuel lettere.
> Vi andre ved bedre!

Hvem er "vi"? Udover dig selv og dine komplekser og homofobier? Sørgeligt at
høre den slags i 2006.
(og så er jeg da forresten halvtgift med en underskøn kvinde på 7. år)

mvh
Kim

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-03-06 23:20

"Kim2000" skrev blandt andet:

> (og så er jeg da forresten halvtgift med en underskøn kvinde på 7. år)

Hils Bente!

Fra : Too Old

Dato : 09-03-06 01:09

> Hvem er "vi"? Udover dig selv og dine komplekser og homofobier?

Tro ikke at jeg er den eneste med den mening!

> Sørgeligt at høre den slags i 2006.

Sørgeligt at det er på mode at være bøsse!
Det er en kedelig og forkert "udvikling" for menneskeheden!

> (og så er jeg da forresten halvtgift med en underskøn kvinde på 7. år)

Tillykke med det.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 09-03-06 17:41

On 09 Mar 2006 00:08:43 GMT, Too Old <@> wrote:

>"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in

>Tro ikke at jeg er den eneste med den mening!

Nej, idioter er der nok af. Men det kunne da være interessant at høre,
om nogen her i gruppen har lyst til at støtte dig. Hallo, homofober!
Kom ud af skabet! Kollega har brug for assistance!

--
mvh Niels Søndergaard

L'enfer, c'est les autres.

Fra : Per Vadmand

Dato : 08-03-06 23:32

Too Old wrote:

> Ja ja, tro du bare det, hvis det kan gøre dit liv som homoseksuel
> lettere. Vi andre ved bedre!

En fyr som du burde være meget tilbageholdende med at bruge ordet "vi." Tal
for dig selv, og hold os andre uden for din besynderlige
forestillingsverden.

Per V.
--
Forslag til ny "Goodwin"-regel: Den, der bruger "Kejserens nye
klæder"-argumentet, har tabt.

Fra : Brian P

Dato : 10-03-06 09:28

Niels Søndergaard wrote:

>Et godt samfund er et samfund, hvor man hverken tager sig selv eller hinanden alt for alvorligt.

Her taler du naturligvis for dig selv. Det er bestemt ikke mit
ønskesamfund, du der beskriver.

Forleden blev en ung pige dolket ihjel under en gymnasiefest. Hendes
kammerater så til uden at gribe ind, fordi de troede hendes råb om
hjælp var for sjov at at den dolkende psykopat var et
fastelavnsindslag. Den episode synes jeg er symptomatisk for dagens
Danmark, hvor vi ikke tager hinanden eller os selv særlig alvorligt.
Og gennem det filter - selvoptagethedens og ironiens - kan
virkeligheden efterhånden ikke længere trænge igennem.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 10-03-06 10:12

On 10 Mar 2006 00:28:26 -0800, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

> [...]
>Og gennem det filter - selvoptagethedens og ironiens - kan
>virkeligheden efterhånden ikke længere trænge igennem.

Du forvrænger mine udtalelser. Selvfølgelig skal man tage hinanden
alvorligt. Det, man ikke skal, er at tage hinanden FOR alvorligt.

--
mvh Niels Søndergaard

L'enfer, c'est les autres.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-03-06 17:17

Den 06-03-06 13.58 skrev følgende:

> Nå du klipper, Hr. Kim Ludvigsen, så ser jeg gerne at du tager min
> begrundelse for BM med istedet for at klippe den væk bare for at det kan
> passe i dit eget kram.

Det var der ingen grund til. Du udråber Crash som en forkert vinder,
fordi den ikke kommer med løsningsforslag. Jeg påpeger blot, at
fuldstændig det samme gør sig gældende med den film, du fremhæver.

Men det havde nu ikke gjort den store forskel. Crash rummer også nærvær,
følelser og den berører også et kildent emne. Men indrømmet, Heath og
Jake er ikke med i den film.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Synkroniser dine data med Allway Sync. Programmet kan synkronisere

Fra : Brian P

Dato : 09-03-06 21:00

Niels Søndergaard wrote:

>Hallo, homofober! Kom ud af skabet!

Hihi... ;)

Men, hov, er det ikke pludselig ytringsfrihedens forkæmper, der har
travlt med at mobbe Homofoben? Hvad med bare at ignorere hans
provokationer og acceptere, at bøsser må finde sig i hån, spot og
latterliggørelse på usenet?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 10-03-06 07:50

On 9 Mar 2006 12:00:16 -0800, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

> [...]
>travlt med at mobbe Homofoben? Hvad med bare at ignorere hans
>provokationer og acceptere, at bøsser må finde sig i hån, spot og

Jeg synes, det er helt fint at håne og latterliggøre alle og enhver,
også bøsser og homofober. Det må folk sgu lære at leve med. Og vi
andre må lære at leve med, at de giver igen med samme mønt. Et godt
samfund er et samfund, hvor man hverken tager sig selv eller hinanden
alt for alvorligt.

I øvrigt er forargelse iifølge sagkundskaben ikke andet end slet dulgt
misundelse. Tyg på den, Too Old. Og spring så ud. Bedre sent end
aldrig.

--
mvh Niels Søndergaard

L'enfer, c'est les autres.

Fra : Too Old

Dato : 10-03-06 22:31

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote in

> I øvrigt er forargelse iifølge sagkundskaben ikke andet end slet dulgt
> misundelse. Tyg på den, Too Old. Og spring så ud. Bedre sent end
> aldrig.

Hehe, det tror jeg ærlig talt ikke, at du skal satse på!

Fra : Jesper

Dato : 06-03-06 17:36

> [...]
>
> Så gerne at Brokeback Mountain havde fået for bedste film. Den rummer
> nærvær, følelser og berører et kildent emne. Og så er der

I det mindste noget at den ikke vandt prisen som årets film for at
besudle westerngenren!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Brian P

Dato : 06-03-06 22:18

Mark Jensen wrote:

> Har dog aldrig set "Red River" men kan se den scorer rigtig godt på
> IMDB. Det at den er fra 1948 gør det dog lidt svært. Vi skal helst op
> omkring 1960 før jeg plejer at kunne undgå at irritere mig over
> tekniske "mangler". :)

Selvom den er fra 1948 er den meget mere moderne og ´bøsset´ end
Brokeback. Og så er der samtidig meget mere slåskamp i den!

Fra : Brian P

Dato : 06-03-06 22:46

Mark Jensen wrote:

> Jeg kan faktisk godt lide gode westerns. Men jeg har ikke indtrykket
> af at det er skuddueller, der præger BM :)

Du burde nok alligvel give filmen en chance. Især efter at jeg nu
leder dig til traileren til filmen, Ang Lee IKKE turde fortælle:
http://youtube.com/watch?v=XMWNTA1UKmc - men som naturligvis alligevel
ligger neden under det hele...

Fra : Morten Bowman

Dato : 07-03-06 00:47

On 6 Mar 2006 13:46:20 -0800, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

>Du burde nok alligvel give filmen en chance. Især efter at jeg nu
>leder dig til traileren til filmen, Ang Lee IKKE turde fortælle:
> [...]

Go' humor det

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-03-06 13:19

Morten Bowman skrev:

> Go' humor det

"Brokeback to the Future" er også meget god:
http://www.youtube.com/watch?v=zfODSPIYwpQ

--
Mvh. Peter

Fra : Brian P

Dato : 06-03-06 22:47

Fra : Too Old

Dato : 07-03-06 01:51

> Så gerne at Brokeback Mountain havde fået for bedste film. Den rummer
> nærvær, følelser og berører et kildent emne.

Sådan en beskidt bøssefilm skal sgu ikke vinde. Det burde faktisk være
ulovligt at lave en sådan film!
Føj, siger jeg bare!

Fra : Martin Møller

Dato : 07-03-06 10:44

> "Martin Møller" <mm@randersmusikskole.dk> wrote in

> Sådan en beskidt bøssefilm skal sgu ikke vinde. Det burde faktisk være
> ulovligt at lave en sådan film!
> Føj, siger jeg bare!

Nu ryger du altså på ignore!!

Fra : Thomas M

Dato : 07-03-06 13:27

"Martin Møller" <mm@randersmusikskole.dk> skrev i en meddelelse

> Nu ryger du altså på ignore!!

Fjolset, AJC / Too Old, vil kun ha' en reaktion fra jer. Han keder sig og
har ikke andet at lave.

Det ændrer selvfølgelig ikke på det faktum, at staklen tangerer en idiot.

Thomas

Fra : Too Old

Dato : 07-03-06 19:46

"Thomas M" <its@secret> wrote in

> "Martin Møller" <mm@randersmusikskole.dk> skrev i en meddelelse

> Fjolset, AJC / Too Old, vil kun ha' en reaktion fra jer. Han keder sig
> og har ikke andet at lave.

Det samme kan jo siges om dig Thomas!
Et spilrelateret forum på nettet bannede dig jo for en grund.
Hvor mange gange er det lige, at du har skiftet identitet for at få lov til
at poste dine provokerende og bedrevidende udsagn i det forum?
Jeg har lidt ondt af dig.
Du ville nok have godt af at få dig et arbejde, da meget tyder på, at du
mangler indhold i dit liv.

> Det ændrer selvfølgelig ikke på det faktum, at staklen tangerer en
> idiot.

Så er vi to!

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-06 20:07

Too Old skrev:
> Du ville nok have godt af at få dig et arbejde, da meget tyder på, at du
> mangler indhold i dit liv.

De ord troede jeg alligevel ikke skulle komme ud af *din* mund....

Søren

Fra : Too Old

Dato : 07-03-06 21:30

Søren Nielsen <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in

> De ord troede jeg alligevel ikke skulle komme ud af *din* mund....

Jeg tvivler på, at Thomas er fysisk syg.

Fra : jakob

Dato : 08-03-06 00:49

Too Old wrote:

> Jeg tvivler på, at Thomas er fysisk syg.

Måske var det ikke ordene "få dig et arbejde", men derimod "indhold i
dit liv" som der blev hentydet til?

--
Jakob

Fra : Too Old

Dato : 08-03-06 08:36

jakob <jtonospam@mail.dk> wrote in news:440e1c3d$0$67258$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Måske var det ikke ordene "få dig et arbejde", men derimod "indhold i
> dit liv" som der blev hentydet til?

Det kan jeg ikke forestille mig. Jeg har rigeligt med indhold i mit liv.

Fra : Thomas M

Dato : 07-03-06 21:37

> [...]
> Jeg har lidt ondt af dig.
> Du ville nok have godt af at få dig et arbejde, da meget tyder på, at du

Keep on truckin'.

Du behøver ikke gemme navnet bag et "spilrelateret forum". Bare sig
www.playright.dk

Stedet hvor dine anmeldelser, og karaktergivning, af spil bliver censureret
af staben, hvis de synes at du giver for lave karakterer, og andre
herligheder. Helt sikkert et besøg værd. Et herligt sted.

Og så ikke mere OT snak fra min side her.

Fra : Too Old

Dato : 07-03-06 23:08

"Thomas M" <its@secret> wrote in

> "Too Old" <@> skrev i en meddelelse

> Keep on truckin'.
>
> Du behøver ikke gemme navnet bag et "spilrelateret forum". Bare sig
> www.playright.dk

Det var nu mere for at holde dig lidt anonym, at jeg ikke skrev navnet på
stedet. Nu kan alle jo gå ind på forummet og snuse. Men det er selvfølgelig
dit valg.

> Stedet hvor dine anmeldelser, og karaktergivning, af spil bliver
> censureret af staben, hvis de synes at du giver for lave karakterer,
> og andre herligheder. Helt sikkert et besøg værd. Et herligt sted.

Jeg er heller ikke mere aktiv bruger af stedet. Det var dog en beslutning,
jeg selv tog.

> Og så ikke mere OT snak fra min side her.

Ok, helt i orden.

Fra : PerX ...

Dato : 09-03-06 05:24

In article <440c0ef7$0$249$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
mm@randersmusikskole.dk says...

> [...]
>
> Så gerne at Brokeback Mountain havde fået for bedste film. Den rummer
> nærvær, følelser og berører et kildent emne. Og så er der

Ja, forelskede fårehyrder - vildt nutidsrelevant *g*

Fra : Brian P

Dato : 06-03-06 20:53

Fra : Mark Jensen

Dato : 06-03-06 22:14

Fra : Brian P

Dato : 06-03-06 20:56

HC wrote:

> Ja, eller Capote... Men i det mindste fik Seymour Hoffman prisen for bedste
> mandlige hovedrolle. Velfortjent.

Velfortjent? Jeg medgiver gerne at han er en god skuespiller, men i
Capote er han ligeså rædderlig som filmen er i sin helhed.

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-03-06 22:02

On 6 Mar 2006 11:55:47 -0800, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

>Velfortjent? Jeg medgiver gerne at han er en god skuespiller, men i
>Capote er han ligeså rædderlig som filmen er i sin helhed.

Du kan ikke seriøst mene at han objektivt set er rædderlig?
At du ikke kan lide rollen eller filmen er fair nok, mn hans præstation var
suverænt den bedsye af de nominerede.

Fra : Brian P

Dato : 06-03-06 22:30

Morten Bowman wrote:

> Du kan ikke seriøst mene at han objektivt set er rædderlig?
> At du ikke kan lide rollen eller filmen er fair nok, mn hans præstation var
> suverænt den bedsye af de nominerede.

Nej, Seymour Hoffman er naturligvis ikke rædderlig - det er til
gengæld hans præstation i Capote, og det skyldes i høj grad også et
dårligt manuskript og slap instruktion.

Jeg mener virkelig det er en elendig film.

Fra : Kim2000

Dato : 07-03-06 20:54

> Best Foreign Language Film of the Year
> TSOTSI
> South Africa

Aldrig hørt om den, men det er da en usædvanlig grov fejl ikke at give den
til Der Untergang. Var den film nomineret?? Alt andet vil da være en
skandale!

Eller går den ind under sidste år, så vidt jeg husker så jeg den i marts
2005?

mvh
Kim

Fra : Holst

Dato : 07-03-06 22:01

Kim2000 wrote:

> Aldrig hørt om den, men det er da en usædvanlig grov fejl ikke at give den
> til Der Untergang. Var den film nomineret?? Alt andet vil da være en
> skandale!

Måske burde du se den omtalte film, inden du udtaler dig om, at en anden
film burde have fået den pris.

Fra : Kim2000

Dato : 07-03-06 22:07

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Måske burde du se den omtalte film, inden du udtaler dig om, at en anden
> film burde have fået den pris.

Kunne ikke drømme om at se en sydafrikansk film, så heller en finsk
actionfilm om da lappen syede en lap i letlappens buks

Kim

Fra : Jesper

Dato : 08-03-06 00:29

> [...]

> Kunne ikke drømme om at se en sydafrikansk film, så heller en finsk
> actionfilm om da lappen syede en lap i letlappens buks

"The Gods Must Be Crazy" er en god sydafrikaner og "Born American" er en
god finsk actionfilm.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Vadmand

Dato : 08-03-06 00:39

Jesper wrote:

> "The Gods Must Be Crazy" er en god sydafrikaner og "Born American" er
> en god finsk actionfilm.
> --
Og Kaurismakis to film om Leningrad Cowboys er guddommeligt morsomme.

Per V.

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-06 00:04

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Aldrig hørt om den, men det er da en usædvanlig grov fejl ikke at give den
> til Der Untergang. Var den film nomineret?? Alt andet vil da være en
> skandale!

Udover at du formentligt ikke har set ret mange af årets kandidater - og
derfor ikke kan udtale dig særligt autorativt - så var Der Untergang faktisk
nomineret sidste år. Den tabte til Alejandro Ameanabars Mit indre hav.

Fra : Kim2000

Dato : 08-03-06 18:57

"Mikkel Knudsen" <Mikkel_knudsen[at]killamail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> derfor ikke kan udtale dig særligt autorativt - så var Der Untergang
> faktisk nomineret sidste år. Den tabte til Alejandro Ameanabars Mit indre

Okay, så kan de dog genkende fremragende film, så er jeg mere rolig. Den
anden film har jeg ikke hørt om og kigger man på www.imdb.com er den
åbenbart ikke noteret der.

mvh
Kim

Fra : John Hinge

Dato : 09-03-06 10:32

On 08 mar 2006 Kim2000 was heard to say:

Jeg vurderer det er den her : http://www.imdb.com/title/tt0369702/

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 08-03-06 06:28

> [...]
>>

> Aldrig hørt om den, men det er da en usædvanlig grov fejl ikke at give den
> til Der Untergang. Var den film nomineret?? Alt andet vil da være en

Bevares Der Untergang var da god, men så var den altså heller ikke bedre,
kan sagtens forestille mig at andre film kunne slå den...har dog ikke set
ovenstående film, så om jeg synes den er bedre, ved jeg ikke.

Mvh. Brian

Fra : Brian P

Dato : 07-03-06 22:46

Kim2000 wrote:

> Kunne ikke drømme om at se en sydafrikansk film, så heller en finsk
> actionfilm om da lappen syede en lap i letlappens buks

Suk. Prøv lige at læs hvad du skrev og tænk dig om.

Fra : Kim2000

Dato : 08-03-06 18:53

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse

Kim2000 wrote:

> Kunne ikke drømme om at se en sydafrikansk film, så heller en finsk
> actionfilm om da lappen syede en lap i letlappens buks

Suk. Prøv lige at læs hvad du skrev og tænk dig om.

Der var vist nogen der ikke så smily´en.

Det var for sjov. Derudover er det iøvrigt meget sjældent jeg ser finske,
japanske eller lignende film, fordi jeg finder det irriterende at skulle
bruge energi på underteksterne. Ved engelske/amerikanske film slår jeg
teksterne fra (når det er muligt), i tyske og russiske er de slået til, men
jeg er ikke på samme måde fastlåst til teksterne for at forstå filmen. De
(2-3) finske film jeg har set har været keeedelige, og står for mig som
udtryk for en langtrukken handling, men det er selvfølgelig en
generalisering. De (få) japanske film jeg har set er været alt alt for
blodige og voldelige til min smag. Den kinisiske der var med Jackie Chang
var dog ganske god, og heldigvis engelsk synkroniseret (sådan lød det i
hvert fald).

mvh
Kim

Fra : Brian P

Dato : 08-03-06 19:41

Kim2000 wrote:
> "Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse

> Suk. Prøv lige at læs hvad du skrev og tænk dig om.
>

> Der var vist nogen der ikke så smily´en.

En smiley er ikke ensbetydende med, at alt hvad der stod foran blev
sagt med krydsede fingre bag ryggen, men jeg er glad for, at jeg
misforstod dig.

> Det var for sjov. Derudover er det iøvrigt meget sjældent jeg ser finske,
> japanske eller lignende film, fordi jeg finder det irriterende at skulle
> bruge energi på underteksterne.

Det er selvfølgelig en smags/vanesag, om man gider undertekster eller
ej. Men det er uomtvisteligt, at det kræver energi og stærkt
opsøgende adfærd for at få gode film at se i dagens Danmark. Kun
sjældent vises de i biograferne, de er næsten bandlyst fra fjernsynet
og så må man meget ofte finde sig i undertekster - somme tider
*udenlandske* undertekster, hvis man vil følge med.

Fra : Thomas S

Dato : 09-03-06 12:06

Kim2000 wrote:

> (og så er jeg da forresten halvtgift med en underskøn kvinde på 7. år)

Et fremragende eksempel på vigtigheden af tegnsætning. Uden det
punktum havde du nok mødt en anden reaktion.

Thomas S

Fra : Brian P

Dato : 19-03-06 10:47

David Rasmussen wrote:

> Det kunne man sige om intolerance og hang til fordømmende og hadefuld
> adfærd.

Er vi nu tilbage ved at diskutere Jyllandskompostens tegninger? ;)