En god rejsearrangør?
Fra : Søren Fisker

Dato : 05-03-06 10:14

Gode gruppe!
Min kone og jeg skal til at planlægge en tur i august/september til USA.
Vi kunne tænke os nogle dage i New York og derefter flyve til Salt Lake
City,
og køre i lejebil rundt i Utah og Wyoming og besøge de smukke
nationalparker.

Hvis vi både skal booke fly, hotel (i NY) og bil, ville det måske kunne
betale sig at gøre
det igennem et dansk bureau...?

Er der nogen, der kender en god rejsearrangør?

Håber på et par gode tips!
Søren

Fra : Preben Andersen

Dato : 05-03-06 10:27

"Søren Fisker" <vejlo@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne betale sig at gøre
> det igennem et dansk bureau...?
>
> Er der nogen, der kender en god rejsearrangør?

Travel Partner i Randers eller Amerika-Eksperten, som de også kalder
sig, har vi gode erfaringer med, både når det drejer sig om fly, bil og
hoteller. De har også forslag til færdige rundture.
http://www.amerikaeksperten.dk/index.asp

mvh
Preben

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 06-03-06 00:02

Jeg har gode erfaringer med Jysk Rejsebureau til den type rejser som du
beskriver.

Mvh

Emil

Fra : Martin K. R.

Dato : 06-03-06 01:16

"Søren Fisker" <vejlo@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> betale sig at gøre
> det igennem et dansk bureau...?
>
> Er der nogen, der kender en god rejsearrangør?

Jeg har gode erfaringer med at arrangere det hele selv. Det kræver
selvfølgelig lidt tid foran PC'en, men i disse internet tider er det jo
langt nemmere end for bare ti år siden.
Jeg har netop selv henvendt mig til et rejsebureau for at booke
hotelbilletter, og den pris de gav ("vi er jo et stort rejsebureau, så vi
kan få specielle rabatter") er højere end den standardpris jeg skal betale
ved at booke direkte på hotellets webside (præcis samme værelsestype
etc.)...

Hvis man er villig til at ofre lidt kræfter på det selv, synes jeg også det
giver en større tilfredsstillelse når ferien begyndes. Og hvis man styrer
uden om de allerbilligste discounthoteller (og ditto flyselskaber og
turarrangører) skulle risikoen for at miste penge ved evt. konkurs være
minimal.

Martin

Fra : SørenFisker

Dato : 06-03-06 11:12

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> wrote in message
> [...]
> uden om de allerbilligste discounthoteller (og ditto flyselskaber og
> turarrangører) skulle risikoen for at miste penge ved evt. konkurs være

Tak for alle gode svar.
Jeg er tilbøjelig til at give Martin ret, nu prøver jeg een rejsearrangør,
og sammenligner med mine egne tal.
(Jeg har sagt til arrangøren, at jeg gør sådan!)
Søren