Utah, USA, alkohol
Fra : Søren Fisker

Dato : 03-03-06 20:22

Hej gruppe

Hvordan er det nu. Kan jeg på ferie i Utah købe alkohol, få vin til maden,
etc,
eller er der dømt total afholdenhed? Er det tilladt at køre ind i staten med
en
flaske alkohol/vin i bagagen?

Det er jo godt at være forberedt.
Er der iøvrigt nogen, der har nogle gode tips m.h.t. naturoplevelser i Utha?
hilsen Søren

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 03-03-06 20:44

"Søren Fisker" <vejlo@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flaske alkohol/vin i bagagen?
>
> Det er jo godt at være forberedt.
> Er der iøvrigt nogen, der har nogle gode tips m.h.t. naturoplevelser i
....Mht køb af alkohol i Utah, er der vist ingen problemer, så vidt jeg
husker.
Der er desuden ingen kontrol af nogen art mellem de tilstødende
statsgrænser.Det er kun rundt om Californien, at der er kontrol af alle
køretøjer, om man medbringer frugt eller andre fødevarer.Pga risikoen for
div. landbrugsrelaterede smittefarer, konfiskeres alle fødevarer nemlig.
I det sydlige Utah ligger alle nationalparkerne, og det er et
overflødigshorn for naturelskere.
Canyonlands, Zions national Park,Arches National Park, Bryce Canyon, Natural
Bridges National Park. Alle er de fantastisk flotte og betagende.
Desuden Lake Powell-området, og så ligger Grand Canyon jo altså også lige
rundt om hjørnet i Arizona.
Husk gode travesko og kamera.Det er her det flotte midtvesten ligger!
I Salt Lake City er der desuden også lidt historie, hvis det
interesserer.Primært om mormonernes vandring tværs over USA.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Mark Beaumont

Dato : 04-03-06 02:12

Søren Fisker wrote:
> Hej gruppe
>
> Hvordan er det nu. Kan jeg på ferie i Utah købe alkohol, få vin til
> maden, etc, eller er der dømt total afholdenhed?

Der er ikke dømt total afholdenhed, med mindre du selv ønsker det

Du må købe øl, vin og drinks på restauranter, hvis du også bestiller mad.
Barer og cafeer sælger kun alm. øl.
Du må kun sidde "i baren" (læs: ved bar-disken) hvis du er min. 21 år.
Der serveres ikke alkohol efter kl. 01.00.
Supermarkeder sælger kun alm. øl (max 4%)
Statens egne "sprut-butikker" sælger øl, vin og spiritus.
Du må ikke købe eller drikke alkohol, hvis du er under 21.

Der findes en række private-klubber (som kræver medlemskab),
hvor du kan få serveret alkohol uden at købe mad.

> Er det tilladt at køre ind i staten med en flaske alkohol/vin i bagagen?

Du må gerne have alkohol med i bilen, men hvis flasken har været
åbnet, skal den ligge i bagagerummet (må ikke være tilgængelig
fra kabinen).
Du må ikke drikke alkohol i bilen, heller ikke som passager (uanset
om bilen kører eller holder parkeret).

Vh Mark

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-03-06 11:14

Søren Fisker wrote:

> [...]
> maden, etc,
> eller er der dømt total afholdenhed? Er det tilladt at køre ind i

Uden at skulle gøre mig alt for klog på emnet, så vil jeg bedømme Utah til
at være i den restriktive ende (hvilket er meget synligt, når man kommer fra
de syndefulde stepper i Nevada, hvor spil, druk og hor er meget
fremtrædende.
Derfor har de sådan nogle lige på den anden side af grænsen:
http://jan.boegh.net/Album/AdHoc/slides/_DSC0057.html

> Er der iøvrigt nogen, der har nogle gode tips m.h.t. naturoplevelser
> i Utha?

http://www.nps.gov/applications/parksearch/state.cfm?st=ut er et godt
udgangspunkt. Bryce og Zion er vel nærmest must-see's for folk, der skal
opleve sydvesten (!).

vh
Jan
--
Rejsebilleder fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.