Hvad skal opleves i Florida?
Fra : Koeffe

Dato : 02-03-06 22:09

Mine forældre har sølvbryllup, og har inviteret mig og min
søster, begge i starten af tyverne, på ferie i starten af
juni måned.

Vi skal starte med en uge på en båd i Caribien, som ER
arrangeret, og så skal vi have en uge i Florida, som ikke er
arrangeret endnu.

Men hvor skal vi tage hen i Florida, og hvad skal vi se? Vi
har snakket om Miami, eller Orlando. Orlando tror jeg dog
ikke er noget for os, da jeg har indtryk af at det kun
består af entertainment parker...

--
Koeffe

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 02-03-06 22:43

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har snakket om Miami, eller Orlando. Orlando tror jeg dog
> ikke er noget for os, da jeg har indtryk af at det kun

Hvis I ikke er til theme-parks, så skal I simpelthen opleve Key West.
Det tager 2-3 timer at køre derud fra Miami, og her er der dømt tilbagelænet
ferie i gaden Duvall Street, der går fra den ene ende til den anden af Key
West.
Om aftenen er der gang i den. Både den frække voksne del, men også
familiedelen, med gøglere på havnen m.m.
Solen klappes ned af en stor menneskeskare hver aften, og øen tilbyder
desuden masses af sejlads, dykning, badestrand osv om dagen.
Derudover bør I ikke snyde jer selv for en tur ud i Everglades-sumpene,
under en eller anden form.
Man kan sejle i propelbåde oven på sivene, eller i større både ude på de
åbne vande i sumpene, hvor der er delfiner, søkøer m.m.
Så er der jo alligatorerne, der ligger i vandløbene langs vejene i det
sydlige Florida, men dem kommer I til at se helt automatisk når I kører
rundt.
Cape Kennedy er desuden seværdigt, selv uden børn.
Dette var mit bud, baseret på egen erfaring.
God tur.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Koeffe

Dato : 02-03-06 23:36

"Niels Hejnfelt" skrev

> [...]
øen tilbyder
| desuden masses af sejlads, dykning, badestrand osv om

Ja, har godt hørt om Key West, men jeg har opfattelsen af at
det er for kunstigt, kulisse-agtigt, turistet osv., hvis du
forstår. Altså at det nærmest bare er lavet for turisternes
skyld. Og så kan man jo lige så godt tage til en eller anden
mainstream fest-ferie by i Europa.

> [...]
både ude på de
| åbne vande i sumpene, hvor der er delfiner, søkøer m.m.

Det lyder fedt. Det tror jeg vi gerne vil.

| Så er der jo alligatorerne, der ligger i vandløbene langs
vejene i det
| sydlige Florida, men dem kommer I til at se helt
automatisk når I kører
| rundt.

Ok, så man vader ikke lige ud i en tilfældig busk eller
grøftekant og lader vandet? *g*

| Cape Kennedy er desuden seværdigt, selv uden børn.
| Dette var mit bud, baseret på egen erfaring.

Er det Kennedy Space Center? Er det også noget for det
mindre teknisk interesserede køn? :)

--
Koeffe

Fra : Niels H

Dato : 03-03-06 08:42

> [...]
> grøftekant og lader vandet? *g*

> Er det Kennedy Space Center? Er det også noget for det

....Du har til dels ret mht Key West, men det er nu et dejligt sted
alligevel.
Hvis man kører fra Miami ad "Alligator Alley" stik mod vest, kan man på et
tidspunkt køre sydpå mod Everglades City.Herfra er der sejlture ud i de åbne
vandområder.
Propelbådene sejler ud rigtig mange steder fra. Der er masser af reklamer og
annoncer overalt.
Mht alligatorerne, er det en misforståelse at de angriber mennesker. De kan
temperementmæssigt nærmest sammenlignes med en vild hund, dvs at de bider
for at forsvare sig, eller hvis de føler sig truet.
Hvis man står og betragter én i vandkanten, stikker den hellere af end at
lade sig konfrontere med et menneske.
Men der er alligevel masser at se i hele det sydlige Florida, og også
alligator-farme hvor der også er andre dyr at se.
Kennedy Space Center er måske mest interessant for dem der er "gamle nok"
til at kunne huske raket-opsendelserne i 60'erne og 70'erne, for meget af
det handler om den tid, men der er også mulighed for at komme ind i en
rumfærge-attrap, og desuden masser af spændende relaterede udstillinger og
krims-krams.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : JK

Dato : 03-03-06 08:59

On Thu, 2 Mar 2006 23:35:42 +0100, "Koeffe"
<graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> wrote:

> [...]
>forstår. Altså at det nærmest bare er lavet for turisternes
>skyld. Og så kan man jo lige så godt tage til en eller anden

Nej, Key West er OK (det bedste). Det er ret fantastisk at opleve
køreturen derud, hvor du f.eks. kører forbi den gamle bro, der var
hovedrollen i filmen 'Livsfarlig Løgn'. Der er også Hemingways hus
(museum) og barerne Sloppy Joe, m.fl.
Endvidere jernbanemagnatens hus, - ham der byggede jernbanen derud.
Endelig er man ret tæt på Cuba, og de fattigere huse er i samme stil.
Der er et rigtig godt museum for ham der fandt en spansk skat på
bunden af havet ud for. Guld og sølv for flere milliarder. Det ligger
ret tæt på spidsen af byen.

At se solnedgangen fra spidsen er et 'must'.

Luften har en tæthed af små private flyvemaskiner, og større lystbåde
ser man sjældent.

Inde ved foden af tangen, omkring Key Largo er der et delfin-center,
hvor f.eks. Arnold Swarzenegger har været. Det er interessant, også
for børn. US Navy opdrættede jo delfiner til minesøgning og anden
spionering, - russerne gjorde det samme, der har været delfin-opdræt i
Moskva.

Endelig er der mulighed for fiskeri fra Key West. Men det koster ca.
4000 kr. pr. dag for en dag. Dykning langs hele tangen er ret oplagt.

Ja, Cape Carnaveral er et must. Det er en oplevelse at stå under en
rumfærge og røre ved kaklerne. Hangarerne er nogle af verdens største
bygninger, - og guiderne er klasse. God underholdning !
Mon ikke også kvinder kan kapere det. Man ser også det gamle
kontrolrum, som der var TV-transmission fra omkring 1967.

Sea World og Universal Studio er også godt, især for børn og barnlige
sjæle.

Men ellers synes jeg, at Florida er for fladt. Jeg er mere til bjerge,
så Californien er et bedre valg for mig. Hvad med Cuba istedetfor ?
ikke samme flade oplevelse, for de er jo kommunister.

I Miami er der flere 'Art Deco' kvarterer man skal se, ligesom Miami
Beach, og der er sikkert også nogle kvarterer man bør holde sig fra.

Jeg boede i Fort Lauderdal på et hotel direkte ud til havet. Det var
rart nok.

John

Fra : JK

Dato : 03-03-06 09:56

On Fri, 03 Mar 2006 08:58:30 +0100, JK <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

>Endelig er der mulighed for fiskeri fra Key West. Men det koster ca.
>4000 kr. pr. dag for en dag. Dykning langs hele tangen er ret oplagt.

4000 kr. pr. dag for en speedbåd m. kaptajn. Måske er det endnu dyrere
i dag.

mvh

John

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-03-06 11:19

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> wrote in message
> [...]
> forstår. Altså at det nærmest bare er lavet for turisternes
> skyld. Og så kan man jo lige så godt tage til en eller anden

Har kun været i Orlando og Key West. Glem Orlando. Key West var ganske
charmerende. Der er gode restauranter og mange gode barer hvor man kan nyde
en drink eller 2.
Selv om der var mange mennesker, synes jeg nu ikke det minder om f.eks
Spanien sådan turristmæssigt. Meget mere afslappet. Vi var der kun et par
dage, så det blev kun til en enkelt udflugt. En båd tur ud til et korralrev,
men det var faktisk lidt kedeligt, (sammenlignet med det man normalt ser i
tv fra australien o.a.s.)

VI boede på Hampton Inn, som ligger lidt udenfor byen, men lige ned til
havet. Det er ikke et luksus hotel, men vi fandt det meget rart, og tog bare
en taxa ind til byen når vi skulle ud og spise mm.

Men oven på en ugens sejllads er har i måske slappet nok af.

Se eventuelt her http://www.hamptoninnkeywest.com/

Bjarne K.