Kreta i juni? Evt. andre steder?
Fra : BK

Dato : 02-03-06 00:12

Hej.
Vi har valgt at fejre en festlig begivenhed i udlandet og invitere vore 2
børn og 1 svigerdatter (der er først i 20erne) på charterferie. Vi er helt
blanke mht charterrejse, da vi normalt er til kør-selv-ferie. Har kun 1 gang
været på Tenerife.
Vi skal afsted i uge 26 - den sidste uge i juni. Vi overvejer Kreta. Der
skal være pool og strand - til de unge. Vi to gamle vil hellere ud at se på
en forhåbentlig køn natur, gå op opdagelse udenfor turistområderne. Vi
regner med at leje bil nogle dage. Vi vil ikke være omgivet af skyhøje
turisthoteller og beton.

DMI siger, ca. 30 grader i juni. Vi vil helst ikke ret meget over de 30
grader. Har nogen erfaring med, hvor varmt der bliver sidst i juni?

Mon der er nogle, der vil dele deres erfaringer - positive eller negative -
med os? Er det lige meget, om man vælger Øst- eller Vestkreta?
Eller hvis nogle synes, det er rigtig dejligt at holde ferie et helt andet
sted, så hører vi meget gerne om jeres erfaringer. Som sagt er vi ret meget
på bar bund mht charterrejse.
Kan tilføje, at vi ikke ønsker at holde ferie på Cypern, i Tyrkiet eller
Ægypten.

Håber, nogle vil hjælpe/vejlede os med lidt inspiration. Tak.
Mvh, Birte

Fra : Per Tordrup

Dato : 02-03-06 10:06

Vi plejer at tage til Georgioupolis på Kreta. Det er et lille sted, hvor du
ikke skal langt fra byen før du finder den vilde natur. Der er en ca 8 km
lang strand, der er ikke store diskoteker, men en del små tarvernaer. Vi har
ikke været der sidst i juni, men jeg tror du skal regne med der kan godt
være temperaturer over 30 grader. Star Tour og Apollo rejser har fly der
til, i hvert fald fra Aalborg. I skal bare passe på, man kan godt blive bidt
af stedet. Vi kunne ikke finde på at komme andre steder. Men hvis det bliver
Kreta så på at gå ind på siden www.kretaforum.dk der står en masse om øen.

God jagt

Fra : Connie Toft

Dato : 03-03-06 22:29

Hejsa...

Jeg kan kun anbefale Kreta, har været der 11 gange. Har kørt øen
tynd på motorcykel, hvor vi fandt overnatning hvor vi nåede
til...ret fedt taget en charterferie med fast
hotel/lejlighed, også skønt. Man kan få en ferie som man vil,
både ung som lidt ældre. Når i nu har unge mennesker med, ville
jeg vælge hotel/lejlighed hvor der er mulighed for noget for
alle. Vi holder af Agia Marina på vestkreta. Her bor i midt
mellem Chania og Platanias ( Mange gode steder for de unge og ro
til de lidt ældre)God strand og nem til bussen både den ene og
den anden vej.
Lej en bil og kør rundt på øen, der er noget at se for alle. Har
i mod på det, er Samariakløften en oplevelse. Gode sko er et
krav, men gør turen på egen hånd, koster under det halve af
rejseselvskabets pris.
Vejret er skønt i juni ( det var det det da vi var der sidst i
juni) Ca 28-30g.
Et godt sted i Agia Marina er Tjæreborgs lejlighedskompleks
Mimoza. Ligger med en kanon udsigt over havet, men gåafstand til
gode spisesteder, strand, bus osv. Foretrækker i at bo ved
vandet, så er Star Tours "Orfeas" et lækkert sted, her ville jeg
vælge at bo på vandsiden...skønt at kunne høre havetmen der
er mange muligheder, kun fantasien .......

Ja jeg kunne blive ved....håber i findet "stedet" og får en
dejlig ferie..

Connie, som selv skal til Kreta igen igen til sommer

QUIT

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 04-03-06 09:16

BK <birte@esenet.dk> skrev:
> [...]
>uge i juni. Vi overvejer Kreta. Der
>skal være pool og strand - til de
>unge. Vi to gamle vil hellere ud at se på

I skulle måske overveje Zakynthos, det er ikke nær så turistet,
billigere, og er ikke et stort tivoli. Der er så smukt, og
stranden er bare perfekt, uden sten og ingen store betonhoteller.
Her er noget for alle, Apollo flyver fra Kbh. og Århus charter
fra Ålborg.Der er heller ingen myg, som på Kreta. Det kan
anbefales at bo i byen Tsilivi, det er her der er mest roligt,
uden at man falder i søvn. Der er mange steder for de unge, og
også for de "gamle". Hvis jeg vidste hvorfra i skal flyve, kunne
jeg godt anbefale et hotel eller lejligheder som er perfekte.
Glæd jeg, Grækenland er altid dejlig.
"Allways look at the bright side of life"

Fra : BK

Dato : 04-03-06 10:22

Tak for de gode forslag, I er kommet med. Jeg er i i gang med at orientere
mig om de forskellige steder, I har nævnt.
Vi bor i Esbjerg, og vil derfor helst flyve fra Billund, men kan
selvfølgelig sagtens køre til Ålborg, f.x.

God week-end til jer alle.

Hilsen, Birte